רוצים עוף טרי לחג השבועות? הזדרזו, לפני המחסור

משרד החקלאות: בשל רצף החגים למוסלמים – חג הרמדאן, עיד אל פיטר ולאחריו זמן מתן תורה ליהודים – חג השבועות עשוי להיווצר מחסור בעופות טריים בלבד ברשתות השיווק

עופות טריים | צילום: bitt24, שטארסטוק

משרד החקלאות מודיע כי צפוי מחסור בעופות טריים. עם זאת, בעופות הקפואים – לא צפוי מחסור. הסיבה למחסור: היעדרות צפויה של עובדים במשחטות בשל החג והסמיכות לחג השבועות.

בשל רצף החגים למוסלמים – חגיגת עיד אל פיטר, חג סיום חודש הרמדאן, שחל השנה ב-12 במאי, – וכן בשל הסמיכות של חגים מוסלמיים אלה לחג מתן תורה היהודי – הלוא הוא חג השבועות, עלול להיווצר מחסור בבשר עוף טרי ברשתות השיווק. המחסור הנקודתי צפוי להיות במהלך חג השבועות בין ה-16 ל-18 במאי (עד שעות הצהריים).

האספקה הסדירה המלאה אמורה להתחדש מיד לאחר חג השבועות (18.5.21, החל משעות הצהריים).

במשרד החקלאות מציינים כי בעופות קפואים לא צפוי מחסור, כלל, להיפך – קיימים עודפים לאור חיי המדף הארוכים של המוצר, לעומת עופות טריים, שחיי המדף שלהם עומדים על כחמישה ימים.

עוד מציינים במשרד החקלאות כי חג השבועות מאופיין דווקא במאכלים רבים על טהרת החלב והגבינות, כך שייתכן כי הצרכן כלל לא ירגיש את המחסור.

נציין כי על פי ההלכה אין לאכול חלבי ובשרי בסעודה אחת, וכי לכל הדעות מומלץ לאכול המהלך החג, בבוקר או בערב, סעודת אחת בשרית (המכילה עוף או בשר) לכבוד יום טוב.

כתיבת תגובה