רשת 7-Eleven שתגיע ארצה תשמור שבת ותמכור מוצרים כשרים

אלקטרה צריכה חתמה על ההסכם עם 7-Eleven | תקים ב-3 השנים הקרובות עשרות חנויות נוחות ברחבי ישראל, תוך שמירה על שבת וכשרות | החנות הראשונה של הרשת  צפויה להיפתח בתל-אביב במהלך שנת 2022 | 7-Eleven תספק בחנויות בישראל מזון מהיר ומוצרים בלעדיים לשוק הישראלי | עד סוף 2024 צפויה אלקטרה צריכה להשקיע מעל לכ- 60 מיליון שקל במותג ובפתיחת חנויות 7-Eleven  בישראל | ההסכם בין הצדדים נחתם ל-20 שנה, עם אופציה להארכה ב-50 שנים נוספות

החתימה על העסקה עם 7-Eleven | צילום: יח"צ אלקטרה מוצרי צריכה

חברת אלקטרה מוצרי צריכה הודיעה היום על חתימת ההסכם עם  רשת 7-Eleven (סבן אילבן. הרקיע השביעי) העולמית. זאת, בהמשך למזכר ההבנות שנחתם בין הצדדים בחודש נובמבר 2020. על פי ההסכם, תפעל אלקטרה מוצרי צריכה בישראל לפיתוח ולתפעול חנויות נוחות תחת המותג 7-Eleven, כאשר סוכם בין הצדדים, כי במהלך 3 השנים הקרובות יוקמו בישראל עשרות חנויות נוחות של 7-Eleven. 

ל'ביזנעס' נודע כי החברה אינה מתכננת לפתוח בשבת, "ותכבד", כך נמסר ל'ביזנעס', "את כל הקהלים השונים בישראל. החנויות יעבדו לפי החוקים המקומיים של הרשויות המקומיות".

עוד נמסר לגבי כשרות המוצרים: "נשאף לעמוד בכל חוקי הכשרות והתאמתן (של החנויות. ח"ב) לאזורים, בכל הסטנדרטים".

7-Eleven הינה רשת חנויות נוחות רב לאומית, שבסיסה בדאלאס, טקסס, המפעילה ומעניקה זיכיונות ורישיונות ליותר מ-77 אלף חנויות ב-18 מדינות. במסגרת הסכם הזכיינות שנחתם, הסכימו הצדדים, כי תקופת הזיכיון תהא 20 שנים, עם אופציה להאריך את התקופה  ל-50 שנים נוספות, בכפוף לעמידה בתנאים שנקבעו בהסכם הזכיינות. הסכם הזכיינות כולל תשלום של סכום ראשוני ותשלומים חודשיים שישולמו כשיעור מתוך סך ההכנסות של פעילות הזיכיון בישראל. 

בכוונת החברה לפתוח, כאמור, עשרות חנויות במהלך 3 השנים הקרובות בישראל, כאשר החנות הראשונה של הרשת תושקנה בתל-אביב במהלך שנת 2022. אלקטרה צריכה צפויה להשקיע עד שנת 2024 כ- 60 מיליון שקל בפתיחת חנויות ובמותג 7-Eleven  בישראל.

הסכם הזכיינות כולל התחייבויות שונות של אלקטרה מוצרי צריכה כלפי 7-Eleven, לרבות התחייבות בנושאים של אי תחרות בתחום חנויות הנוחות, הגבלות בקשר לשינוי שליטה והתחייבות לעמידה בהתניות פיננסיות הנקובות בהסכם.

לוגו 7-Eleven

כניסת 7-Eleven צפויה להביא לקונים סביבת קמעונאות ייחודית, כפי שמאפיינת את המותג ברחבי העולם, ומוצרים פופולריים בינלאומיים, לרבות משקאות, חטיפים ומזון טרי. הרשת הבינלאומית תתמוך באלקטרה מוצרי צריכה וביישום של  המודל העסקי הקמעונאי הייחודי שלה. 

לרשת 7-Eleven נוכחות נרחבת במדינות רבות בהן: ארצות הברית, קנדה, מקסיקו, יפן, תאילנד, דרום קוריאה, טייוואן, סין, הפיליפינים, סינגפור, מלזיה, וייט נאם, קמבודיה, אוסטרליה, נורבגיה, שבדיה ודנמרק. ברחבי העולם, המשימה של הרשת היא לספק ללקוחותיה "מה שהם רוצים, מתי, איפה ואיך שהם רוצים את זה". לדברי מנכ"ל הרשת: "בקרוב, צרכנים ישראלים יוכלו לחוות את הסימן המסחרי של Eleven-7 ממקור ראשון, וליהנות מאיכות יומיומית ונוחות".

ההסכם הנוכחי מתווסף למספר עסקאות משמעותיות עליהן דיווחה אלקטרה מוצרי צריכה במהלך השנה האחרונה. בין היתר, במאי 2021 השלימה הקבוצה את רכישת השליטה בקבוצת קמעונאות המזון יינות ביתן. במסגרת ההסכם רכשה אלקטרה מוצרי צריכה את השליטה בפועל ברשת. אלקטרה רכשה 35.05% ממניות הרשת בתמורה לכ-193 מיליון שקל, מתוכם כ-143 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות, וכ-50 מיליון שקל בדרך של רכישת מניות מנחום ונורית ביתן (משפחת ביתן). במקביל לאלקטרה מוצרי צריכה, רכשה גם קבוצת הפניקס כ-15% ממניות הרשת, כך שסה"כ מחזיקים אלקטרה צריכה והפניקס יחד ב-50.05% ממניות הרשת, וביתרה מחזיקה משפחת ביתן.

אלקטרה מוצרי צריכה הינה קבוצה הפועלת בארבעה תחומי פעילות, המדווחים גם כמגזרי פעילות בדוחותיה הכספיים, כמפורט להלן: הראשון – ייבוא, ייצור, יצוא, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים ("מוצרי צריכה חשמליים"); השני – הפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי צריכה חשמליים ("מגזר קמעונאות חשמל"); השלישי – פעילות קבוצת הקמעונאות יינות ביתן ("מגזר קמעונאות מזון"); הרביעי – פיתוח והקמה של נדל"ן להשקעה ("מגזר נדל"ן להשקעה"). מנכ"ל החברה הוא מר צביקה שווימר.

ג'ו דה-פינטו, נשיא ומנכ"ל 7-Eleven: "עם האוכלוסייה הגדלה והתוססת שלה והמשך התרחבותה הכלכלית, ישראל מציגה מיקום אידיאלי עבור צמיחתן של חנויות 7-Eleven. היחסים האסטרטגיים שלנו עם אלקטרה מוצרי צריכה יביאו את מותג 7-Eleven המתמחה במוצרי נוחות ושירותים למיליוני צרכנים ישראלים".

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "הכניסה של 7-Eleven לישראל היא גורם משמעותי נוסף בהפיכתה של חטיבת המזון של אלקטרה לכוח עולה בשוק המזון בישראל. אנחנו שואפים וצופים כי 7-Eleven כבעלת ניסיון ומוניטין בינלאומי תבטיח חוויה מהשורה הראשונה ללקוחות הישראלים. הרשת חשפה את העולם לתחום קמעונאות הנוחות, וכיום היא המובילה הבינלאומית הבלתי מעורערת בענף. הרשת תספק בחנויות בישראל מזון מהיר ומוצרים בלעדיים שיגיעו לשוק הישראלי לראשונה. אנו מחויבים להציע את חווית הקניה הטובה ביותר והמוצרים הטובים ביותר, הן במרכזי הערים, הן באזורי משרדים ובמיקומים נוספים בעלי תנועת אנשים גדולה.

"ההסכם עם 7-Eleven, שאנו רואים בו פוטנציאל עסקי רב, הוא מהלך משמעותי במסגרת הקמת חטיבת המזון של אלקטרה מוצרי צריכה, וזאת במקביל לרכישת רשת יינות ביתן, אותה השלמנו לאחרונה. עסקאות אלה הינן בהתאם לאסטרטגיה העסקית של אלקטרה מוצרי צריכה להפוך לקבוצת הצריכה הטובה בישראל, תוך חיזוק שרשרת הערך והעמקת היתרונות לגודל והרחבת היצע המוצרים והשירותים ללקוחותינו".

תגובה אחת ל: "רשת 7-Eleven שתגיע ארצה תשמור שבת ותמכור מוצרים כשרים"

  1. יפה שהם רוצים כשרות ושמירת שבת.😇

כתיבת תגובה