'שיבולת' תשלם 35 מיליון על המתחם הגדול ביותר ב'כפיר' בית שמש

קבוצת שיבולת תשלם כ-35 מיליון על כ-15 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר בפארק התעסוקה כפיר בבית שמש | הקבוצה זכתה במכרז רמ"י במגרש עליו תקים פארק תעסוקה, משרדים ומסחר בשטח של מעל 30,000 מ"ר והיקף כולל של כ-200 מיליון ש"ח | ומדוע המחירים יהיו גבוהים יותר מאזור המרכז?

פארק התעסוקה כפיר, בית שמש | הדמיה: ויופוינט

'קבוצת שיבולת' בניהולו של המנכ"ל ערן מרקוביץ' זכתה במכרז של רמ"י במגרש של מעל 15,000 מ"ר המיועדים לתעסוקה ומסחר. הקבוצה תשלם כ-35 מיליון ₪ לרמ"י על הזכייה, וצפויה להקים קומפלקס משרדים ושטחי מסחר
בעלות כוללת של כ-200 מיליון ש"ח. זהו המגרש הגדול ביותר במתחם התעסוקה והתיירות המיועד "כפיר פארק" בבית שמש.

הפארק משתרע על פני 54 דונם, הכוללים כ-100,000 מ"ר לתעסוקה בשלושה מבנים וכ-5000 מ"ר לשטחי מסחר. בפארק מתוכננים בנוסף להיבנות גם קאנטרי קלאב בשטח של כ-23,000 מ"ר ושטחים למלונאות.

קבוצת שיבולת תקים על המגרש פארק תעסוקה, משרדים ומסחר בשטח של מעל 30,000 מ"ר, שיבנה בסטנדרט גבוה ויהיה הראשון מסוגו בבית שמש.

פארק התעסוקה נמצא במיקום אסטרטגי, על גבעה בכניסה הדרום-מזרחית של בית שמש, צמוד לשכונות משקפיים ורמה א' וקרוב לצומת התחבורה הציבורית הקיימת, והתחבורה העתידית של קווי המטרו מירושלים והרכבת הקלה.

זכייתה של קבוצת שיבולת במכרז זה בבית שמש, מצטרפת לפרויקט נוסף שהקבוצה בונה בעיר באיזור התעשייה ברוש, בה מוקם מרלו"ג בשטח של כ10,000 מ"ר. זאת בנוסף לפרויקטים רבים בתחום התעשייה והלוגיסטיקה בהם מעורבת החברה, שבמרכזה בניית מרכז תעשייה, מסחר ואחסנה בצומת ראם [Y פארק] בשטח של כ50,000 מ"ר בשותפות עם חברת אלייד נדל"ן.

פארק התעסוקה כפיר מביא בשורה גדולה לעיר (שהוכרזה כאזור לאומי א'). מדובר בפארק חכם, חדשני ונגיש, אשר ייתן פתרון למחסור החריף של שטחי תעסוקה בבית שמש והאזור.

לדברי גורמים בקבוצה, עימם שוחח 'ביזנעס', חברות רבות שפנו לעירייה ולבעלי נכסים בעיר כדי לשכור שטחי תעסוקה נענו בשלילה, מחוסר יכולת לספק שטחים גדולים ואיכותיים בעיר. למרות היצע גדול של בניית משרדים במרכז ובירושלים, ופעילות חלקית של עבודה מהבית עקב הקורונה, בית שמש משוועת לשטחי תעסוקה לאוכלוסייה הגדלה והולכת שלה. וזו הסיבה למחירים הגבוהים שכבר עכשיו נגבים בבית שמש וסביבותיה. בהר טוב, למשל, מציעים עתה למכירה משרדים ב-12 אלף למ"ר.

כלומר, מחירי המשרדים לקנייה ולהשכרה בבית שמש כבר כיום גבוהים משמעותית ממחירי המשרדים באזור טבעת תל אביב [רמת גן,BBC, פתח תקווה] מחוסר היצע וביקוש גדול.

"אנו חווים התעוררות גדולה", אומר ערן מרקוביץ' מנכ"ל הקבוצה, "מחברות גדולות במשק בביקוש לעובדי הייטק מהמגזר החרדי, המתאפיין בנשים עובדות שחשוב להן הקרבה לבית, בנוסף ליזמי הייטק חרדים שמצטרפים לשוק זה יותר ויותר וייצור ביקושים ערים למשרדים, זאת מלבד הביקוש המקומי הקיים שאין לו מענה, כיום למרבה האבסורד אנשים שוכרים בעיר שטחים מסחריים יקרים והופכים אותם למשרדים מחוסר היצע".

כתיבת תגובה