שר החוץ אשכנזי ושר הכלכלה פרץ ממריאים לקוריאה

ישפיע על יוקר המחיה? שר החוץ גבי אשכנזי ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, ייצאו השבוע לביקור עבודה בקוריאה במהלכו ייחתם הסכם אזור סחר חופשי בין המדינות • במהלך הביקור ייחתם גם הסכם להכפלת תקציב קרן KORIL-RDF, התומכת במחקר ופיתוח חדשני בשיתוף פעולה בין חברות מסחריות משתי המדינות

השר עמיר פרץ | צילום: דוברות משרד הכלכלה

שר החוץ גבי אשכנזי ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ יקיימו ביקור עבודה מדיני בן יומיים בסיאול, דרום קוריאה. במרכז הביקור, תתקיים חתימה על הסכם איזור סחר חופשי, הצפוי להגדיל משמעותית את הסחר ההדדי בין ישראל לקוריאה ולפטור ממכס מוצרים קוריאנים המיובאים לישראל ומוצרים ישראלים המיוצאים לקוריאה.

בנוסף, במהלך הביקור ייחתם גם הסכם להכפלת תקציב קרן KORIL-RDF, התומכת במחקר ופיתוח חדשני שנעשה בשיתוף פעולה בין חברות מסחריות מישראל וקוריאה.

בנוסף לחתימה על הסכם הסחר החופשי, יקיימו השרים פגישות בילטראליות עם שר החוץ, שר התעשייה, המסחר והאנרגיה, יו"ר האסיפה הלאומית ובכירים  קוריאנים נוספים וידונו עימם בנושאים גיאופוליטיים, מדיניים, כלכליים וביטחוניים המשותפים לשתי המדינות.

ההסכם צפוי להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי ולהקל על פעילות אנשי עסקים בשוק הקוריאני – ובכך לחזק את הייצוא הישראלי ולהגדיל את הצמיחה במשק. כמו כן, ההסכם יסייע בהפחתת יוקר המחיה בישראל על ידי הורדת עלויות בייבוא מדרום קוריאה לישראל.

עם חתימת הסכם הסחר החופשי הופכת דרום קוריאה, בין 12 הכלכלות הגדולות בעולם, להיות המדינה הראשונה באסיה עמה נחתם הסכם סחר חופשי. זהו גם ההסכם הראשון מסוג זה של קוריאה, עם מדינה במזרח התיכון.

קוריאה היא שותפת הסחר השלישית בגודלה של מדינת ישראל באסיה. עם כניסת ההסכם לתוקף, מעל ל-95% מהייצוא הישראלי לקוריאה יהיה פטור ממכס, והדבר יוביל להגדלת התחרותיות של היצוא הישראלי לקוריאה לצד שיפור והקלה בסחר במגוון תחומים נוספים כגון שירותים, השקעות, ותקינה.

שר החוץ, גבי אשכנזי: "דרום קוריאה היא אחת משותפות הסחר הגדולות ובעלות הפוטנציאל הגדול ביותר של ישראל ביבשת אסיה. הביקור המשותף של שני השרים מביא לכדי סיום עבודה מאומצת, מדינית וכלכלית בת כמה שנים של ישראל לקידום הסכם הסחר החופשי, אשר יחזק את כלכלת ישראל ויפחית את יוקר המחייה בארץ".

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "דרום קוריאה היא מכלכלות העולם המובילות ושותפת סחר חשובה עבור מדינת ישראל. היקפי הייצוא הישראלי לדרום קוריאה עולים בשנים האחרונות, ואנו צופים כי הסכם הסחר יחזק את מגמת העלייה בייצוא הישראלי לקוריאה, ואת הסחר בין המדינות ככלל. הסכם הסחר משקף, בין היתר, את מדיניות משרדי לסייע בגיוון הייצוא ובפתיחת שווקים חדשים לתעשייה הישראלית ובכך לסייע לחיזוק הייצוא והכלכלה הישראלית בתקופה מאתגרת זו. גידול והרחבת הייצוא הם חלק ממנועי הצמיחה המשמעותיים של הכלכלה הישראלית אשר יסייעו ביציאה ממשבר הקורונה. ההסכם יבטל את המכסים המוטלים על היבוא ואני מקווה כי גם האזרחים יהינו מהוזלת כלי רכב, פלאפונים וציוד נוסף המגיע מקוריאה.

"במסגרת מדיניות זו, המשרד מנהל כיום משא ומתן להסכם סחר עם מדינות נוספות בהן סין, וייטנאם והאיחוד הכלכלי האירו-אסייתי (רוסיה, ארמניה, קזחסטן, קירגיסטן ובלרוס). אני מבקש להודות למינהל סחר חוץ והצוות במשרד הכלכלה והתעשייה ולנציגים ממשרדי הממשלה השונים על עבודתם המאומצת בניהול המו"מ. אני מקווה שההסכם יאושרר בהקדם בישראל ובקוריאה, ונוכל ליהנות מפירותיו".

כתיבת תגובה