תאגיד ענק מדרום קוריאה מחפש השקעות בישראל

קבוצת LOTTE – אחד מחמשת התאגידים הגדולים בדרום קוריאה, עם מחזור מכירות של כ-80 מיליארד דולר בשנה ורווח של כחמישה מיליארד דולר בשנה, מחפשת השקעות בישראל • הבעלים והיו"ר של התאגיד , מבקר בימים אלה בארץ ונפגש עם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן

שין בפגישתו עם השר | צילום: משרד הכלכלה

קבוצת LOTTE הדרום קוריאנית מחפשת טכנולוגיות ישראליות. הבעלים והיו"ר של התאגיד שהוא החמישי בגודלו בדרום קוריאה, מבקר בימים אלה בארץ ונפגש עם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן.

במסגרת הביקור, שאורגן על ידי הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בדרום קוריאה, ייפגש יושב הראש, שין דונג בין (Shin Dong-bin), עם בכירים בעולם הון הסיכון והתעשייה בישראל, חברות ישראליות, ארגוני מחקר ועוד, ויזכה להדגמות טכנולוגיות מתקדמות.

אל יושב הראש מתלווים מנהל האקסלרטור של הקבוצה ומנכ"ל מכון המחקר והאסטרטגיה, ראש פרויקט ה-AI (בינה מלאכותית) של הקבוצה ומנהלים נוספים בקבוצה. הביקור החל בפגישה עם שר הכלכלה והתעשייה בלשכתו בירושלים, וימשיך בימים הקרובים בביקורים של נציגי הקבוצה בחברות וארגונים מובילים בתעשייה הישראלית.

קבוצת LOTTE היא אחד מחמשת התאגידים הגדולים והחשובים בדרום קוריאה, עם עסקי מזון, חקלאות, תיירות, קמעונאות, כימיקלים, בניה, פיננסים ועוד. לקבוצה מחזור מכירות של כ-80 מיליארד דולר בשנת 2018. לקבוצת LOTTE יש שליטה איתנה בשוק הקוריאני במספר רב של סקטורים וסגמנטים ולפי התחזיות של החברה, היא צפויה להפוך לאחת מ-10 חברות המזון הגדולות החשובות בעולם בעשור הקרוב.

כלכלתה של קוריאה הדרומית מדורגת במקום ה-11 בעולם (לפי נתוני קרן המטבע הבינלאומית, תמ"ג 2019). בשנים האחרונות מסתמנת מגמת התחממות ביחסים הכלכליים שבין המדינות והמו"מ בין שתי הממשלות להסכם סחר חופשי צפוי להסתיים בקרוב.

מאז שנת 2016 גדל היקף הסחר בין ישראל ודרום קוריאה ובסוף 2018 עמד על כ-2.5 מיליארד דולר, גידול של כמעט עשרים וחמישה אחוזים לעומת שנת 2017, מתוכם הייצוא הישראלי בשנת 2018 עמד על קרוב למיליארד דולר, גידול של כעשרה אחוזים בהשוואה לשנת 2017, רובו במכשור אופטי, רפואי, מערכות תקשורת, תוכנה וכימיקלים ושירותי תוכנה שונים.

ישראל ודרום קוריאה מובילות ביחד את העולם כולו באחוז ההשקעה במחקר ופיתוח אזרחיים מתוך התוצר הלאומי הגולמי, שבשנת 2016 עמד על 4.2 אחוזים עבור שתיהן (נתוני הבנק העולמי).

 

הנספח הכלכלי של משרד הכלכלה והתעשייה בדרום קוריאה, יניב גולדברג, ציין כי "ביקורו של יושב ראש LOTTE  לראשונה בישראל הוא ציון דרך של ממש שבכוותנו למנף בהמשך, הן לטובת התעשיות הטכנולוגיות השונות בתחומי החקלאות, המזון, הייצור והקמעונאות שלקבוצת LOTTE  יש עניין רב בהן, והן לטובת תעשיות המזון והיין הישראליות שאת מוצריהן אנו מקווים לראות על המדפים ברשתות השיווק של LOTTE  בדרום קוריאה ובמקומות אחרים".

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "אני מברך על ההגעה של חברת הענק LOTTE לישראל. הגעתה של החברה הזו, מעידה על העוצמה והאיכות של השוק הישראלי שממשיך למשוך חברות גדולות מהעולם להשקיע בישראל, בדגש על תחום החדשנות בו מובילה מדינת ישראל. מאמין שחברת LOTTE היא הסנונית הראשונה מבין חברות נוספות מדרום קוריאה שיבחנו את האפשרות להשקיע בישראל"

תגובה אחת ל: "תאגיד ענק מדרום קוריאה מחפש השקעות בישראל"

  1. שר הקלקלה. מה הוא מבין בהשתלטות של תאגידים מהמזרח על כלכלות. אבל הוא מברך

כתיבת תגובה