תשכחו מהעומסים: בדיקות ביתיות – בקרוב ברשתות השיווק

גורמים במשרד האוצר אישרו בשיחה עם כתב 'ביזנעס' כי בכוונת המדינה לאשר לרשתות השיווק הגדולות לשווק ערכות לבדיקות אנטיגן מהירות לזיהוי קורונה ואומיקרון | בעוד שעד כה השיווק נעשה בבתי מרקחת בלבד, והמחיר היה בהתאם, הרי שאם יורשו רשתות המזון לשווק בדיקות אנטיגן, ללא ספק מחירן יצנח פלאים

מכוניות בתור לבדיקות במרכז דרייב אין במודיעין | צילום: פלאש 90

משרד הבריאות הודיע כי החל ממחר, יום שישי, מחוסנים שנחשפו לחולה מאומת יוכלו להציג בדיקת קורונה ביתית כדי להוכיח שאינם חולים. אלא שעם המעבר לבדיקות ביתיות על חשבון האזרחים, ח"כ מקלב דורש ממשרדי האוצר והכלכלה להתערב בדחיפות בשוק בדיקות האנטיגן. לטענתו, המעבר לבדיקות ביתיות יעמיס כלכלית על המשפחות המתמודדות עם עליית המחירים והטלת המיסים של האוצר. לדבריו, "אם הציבור לא ירכוש בדיקות בגלל העלות שלהן, כל מתווה הבדיקות יקרוס".

מקלב טוען כי עלות ערכת בדיקה עומדת על למעלה מחמישים שקלים וכי למשפחה מבודדת אחת בת מספר נפשות הדבר מסתכם במאות שקלים. "רק אמש התפרסם כי המחירים בארץ יקרים ביחס לעולם – מדוע צריך להוסיף עוד מוצרים? ושוב, אם הציבור לא ירכוש בדיקות בגלל העלות שלהן כל מתווה הבדיקות יקרוס", אמר.

ח"כ מקלב אמר אתמול במליאת הכנסת כי עליית המחירים הכללית במשק מוכיחה כי שר האוצר אביגדור ליברמן, "מנותק" וכי "אינו מרגיש את העניים". בנאומו המליאה אמר מקלב כי "נמצא פה שר האוצר, רק הערב התפרסם תחקיר כי הסל החודשי למשפחה התייקר במעל שבעה אחוזים בממוצע. זו עליית מחירים דרמטית מאוד גם במוצרי יסוד, כלל השירותים התייקרו.

"אך למרות שבמשרד האוצר לא מבינים את העניים, משרד הרווחה מנסה לפעול", אמר מקלב והוסיף, כי "אדם שנמצא בקושי ובהישרדות לא יכול להחזיק עצמו מול גל המסים הנוקשה הזה, בכל מקום בעולם שיש עליית מיסים גורמי הרווחה מנסים לסייע לחלשים וכאן יש ניכור וניתוק מצד אנשי האוצר. כל ילד שלישי – חי בעוני – וכעת, כשהאוצר שולל את מעונות היום מילדי אברכים – כמה ילדים יכנסו למעגל העוני? חייבים לעצור את זה".

בשיחות שקיים 'ביזנעס' עם גורמים באוצר עלה כי הפקידות הבכירה במשרד שוקלת בחיוב את הפרטת מערך השיווק של הבדיקות הביתיות במטרה להוזיל עלויות. כך למשל, בעוד עד כה השיווק נעשה בבתי מרקחת בלבד – והמחיר היה בהתאם – הרי שאם יורשו רשתות המזון לשווק בדיקות אנטיגן, ללא ספק מחירן יצנח פלאים.

כתיבת תגובה