אאודי A3 החדשה כבר פה; המחיר זהה, למרות השיפורים

מתיחת הפנים של Audi A3 על שלל דגמיה (שלוש דלתות, ספורטבק, סדאן וקבריולט), מיישרת קו עם שפת העיצוב המעודכנת של Audi. הדגם החדש יוצע בישראל עם מנוע 1.4 ומנוע 2.0 ליטר TFSI חדש עם 150 כ"ס ו-190 כ"ס בהתאמה

אאודי A3 חדש על הכביש. צילום: יצרן

חטיבת Audi, מבית היבואנית 'צ'מפיון מוטורס', משדרגת את קו דגמי היוקרה הקומפקטיים שלה – עם השקת הדגמים המחודשים של ה-A3 בישראל. שיווק הרכב החל בימים אלו, כשמחירו, על כל גרסאותיו, נשאר כמעט ללא שינוי בהשוואה לדור היוצא ויחל מ-175,400 שקל. הדגם החדש מציג את שפת העיצוב המעודכנת של המותג ומנועים חדשים לחלוטין המציעים יותר טכנולוגיה, כוח וחיסכון בדלק. זאת, לצד אבזור משודרג עם יותר טכנולוגיה כדוגמת מערכות עזר בטיחותיות, שמוצעות לראשונה בסגמנט הקומפקטי (חלקן כאופציה) ושהיו מוכרות עד היום בסגמנטים גבוהים יותר.

עיצוב ה-A3 החדשה ספורטיבי וזוויתי יותר לעומת דור היוצא. חזית הרכב עברה שינוי משמעותי, הכולל את הדגשת השבכה הטרפזית שבמרכזה לוגו ארבע הטבעות המוכר, לצד פנסי הברק הזוויתיים שנחשפו לראשונה בדגם ה-A4. לראשונה מוצעת האפשרות גם לתאורת ה-LED Matrix המתקדמת של Audi, בעוד תאורת קסנון תוצע מעתה כסטנדרט. גם החלק האחורי של הרכב זוכה לשדרוג, עם עיצוב מלוטש הכולל פגוש אחורי ופנסים חדשים בעלי תאורת תלת-מימד, לצד דיפיוזר ספורטיבי. הרכב מוצע בחמישה צבעים חיצוניים חדשים וחישוקי גלגלים בעיצובים חדשניים משלימים את עדכון העיצוב החיצוני.

Static photo, Colour: Florett Silver

ה- A3 זוכה לשדרוג משמעותי גם בפנים הרכב, עם עיצוב מחודש הכולל חומרי דיפון משודרגים המספקים בידוד רעשים משופר, תאורה פנימית לאורך תא הנוסעים (ברמות הגימור Sport ו-Design), תצורת כפתורים חדשה למערכת ה-MMI המוצגת על גבי מסך 7' נשלף, גלגל הגה חדש בעל שלוש צלעות וגימור משודרג.

המכונית החדשה תציע לראשונה כאופציה את לוח המחוונים הדיגיטלי (Virtual Cockpit), בו משולב מסך TFT בגודל "12.3.

ה-A3 מוצעת בישראל עם שני סוגי מנועים חדשים לחלוטין, המציעים יותר כוח ומומנט לצד שיפור בצריכת הדלק. גרסת הבסיס כוללת מנוע טורבו 1.4 TFSI עם ניתוק צילינדרים, ומנוע 2.0 ליטר TFSI שהחליף את מנוע ה-1.8 TFSI בגרסה היוצאת. המנועים החדשים עומדים בכל תקני הזיהום (יורו 6) ומוצעים עם מערכת ניהול חום. מערכת זו, מאפשרת להגיע במהירות  לטמפרטורת עבודה, גם כשהמנוע "קר" – נתון המשפר את צריכת הדלק ומסייע בהפחתת זיהום האוויר.

גרסת הטורבו בנפח 1,400 סמ"ק TFSI, מציעה מנוע מתקדם עם ארבעה צילינדרים, המנתק בזמן נהיגה רגועה שני צילינדרים לשם חיסכון בדלק. למנוע הספק של 150 כ"ס המושגים בין 5,000-6000 סל"ד ומומנט מירבי של 25.5 קג"מ – בין 1,500-3,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים S-tronic חדשה בת שבעה הילוכים.

גרסת ה- 2.0 ליטר מציעה את המנוע החדש של המותג שנחשף לראשונה בדגם ה-A4. למנוע זה תוספת של 10 כ"ס ובסה"כ הספק של 190 כ"ס המושגים בין 6,000-4,200 סל"ד ומומנט מירבי של 32 קג"מ – בין 1,500- 4,200 סל"ד. גם מנוע זה משודך לתיבת הילוכים S-tronic חדשה בת שבעה הילוכים. גרסת ה-1.4 טורבו מציעה צריכה משולבת של 4.9 ליטר למאה קילומטר (6.1 ליטר בדגם היוצא), וגרסת ה-2.0 ליטר מציעה צריכת דלק משולבת של 5.5 ליטר למאה קילומטר (6.7 ליטר בדגם היוצא).

ויש בה גם רמת בטיחות גבוהה ביותר, הכוללת בין היתר 6 כריות אוויר ושלל מערכות בקרה אלקטרונית הכוללות ESP, ABS, ASR, בקרת משיכה המשולבת ב-ESP וה-XDS ועוד. כיאה למובילת הקטגוריה, מציעה ה-A3 לראשונה מערכות עזר בטיחותיות, המוכרות מסגמנטים גבוהים כסטנדרט –  מערכת ה-Pre sense front with pedestrian recognition (מערכת לבלימה והתראה מפני סכנות ועצמים המופיעים בקדמת הרכב עד כדי בלימה מוחלטת) ועוד.

כתיבת תגובה