אבינו מלכנו זכרנו לזכויות

צבי סילבר

מעשה במלך אחד שהיו לו שני בנים, אחד חכם ואחד שוטה. ציווה המלך את השוטה להיות ממונה על האוצר ולבנו החכם לא נתן שום מינוי, אלא ייחד לו ארמון  לישב שם ביחידות. היו הבריות תמהים ושואלים: מה ראה המלך למסור את מפתחות האוצר לידי בנו הטיפש, שהכול יהיו נצרכים לו ובאים אליו ומרצים לפניו את בקשותיהם, ואילו לחכם לא נתן כל משרה ולא העלה אותו למדרגת שררה? ענה המלך ואמר: מה פליאה היא זו? כלום רבותא היא לקחת ממה שמוכן בתוך האוצר ולהעבירו ליד הנצרכים לו? לא כן בני החכם, שאינו לוקח כלום מן המוכן. אדרבה הוא יושב תמיד ספון בחדרו ותפוש מחשבות להמציא לי מקורות-עושר חדשים. ועל ידי עצותיו המחוכמות אני כובש מדינות חדשות, שמהן מתמשך אלי שפע עושר חדש, זהו העושר שבני השוטה, הממונה עליו, מחלק ממנו לבריות. מעלתו של בני החכם, שאינו זקוק לשום שררה והתמנות. העליונה שבמעלות להיות ממשיך השפע. (רבי נחמן מברסלב)

מוסר השכל פשוט: החכם מגדיל כל הזמן את ההכנסות ולא רק משתמש בהם

זהו, הגענו לשלהי שנת תשע"ח, ואוטוטו שנת תשע"ט מתחילה, וההתחלה כמו תמיד בחודש תשרי עם הימים הכי חשובים בשנה, ערב ראש השנה, ראש השנה, ערב יום כיפור, יום כיפור, ערב סוכות, חג הסוכות, שמחת תורה ו.. החורף בפתח בעז"ה יחד עם זאת, יש לנו את השבתות כמו בכל חודש.. בסה"כ יש לנו 5 ימים טובים+4 שבתות, יש לנו 9 ימים בחודש תשרי של שבתות וימים טובים, תקופה כזו מאופיינת בירידה בהכנסות אצל רובנו, למעט אלו שמתפרנסים ממכירת 4 מינים ואביזרי סוכה, וכמובן הוצאות גדולות וחגיגיות..

אפשר להיכנס ללחץ ולצמצם, מה שלא נכון לעשות מ- 2 סיבות, האחת, כי זה לא יעזור ובימים כאלו צריך לחיות בהרחבה עוד יותר גדולה, ושנית, הרי יש לנו הבטחה כי הוצאות שבת וחג אינם מן המניין.. ואפשר בהחלט לנצל את הזמן המיוחד של התחלה ובראשית לצמיחה ושגשוג.

מה עושים תכל'ס?

1- מכינים תקציב הוצאות חודש תשרי.

2- בודקים האם השוטף שלנו היומיום הרגיל מאוזן, גרעוני, חיובי.

3- מחפשים מקורות מימון לפרויקט תשרי.

כשאתם מחפשים את מקורות המימון תמיד אבל תמיד תשתמשו בסיפור שבתחילת הטור על מנת להקל ולקצר את הדרך במציאת מקורות מימון.

מקורות המימון האפשריים (הסדר במכוון לפי דרגת חשיבות)

  1. הכנסות חדשות, בתקופה כזו בגלל שיש הוצאות גדולות יש הכנסות גדולות למי שנעמד בצד של המוכר, וכל אחד יכול למצוא נישה.
  2. שימוש בתכניות חיסכון.
  3. משקי בית שביצעו את הבדיקה בסעיף 2 ויש להם יתרה חיובית, רשאים לקחת הלוואה שההחזר החודשי שלה יהיה תואם היתרה החיובית.

בהצלחה ושנה טובה ומתוקה

הכותב הינו יועץ כלכלי מטעם בנק פאגי ומומחה להתנהלות כלכלית נבונה

כתיבת תגובה