אבי כץ מחדש את ענף היהלומים עם יהלומי מעבדה

יזמים ללא מנוח • אחרי הצרות עם קופיקס ועם קרן הגשמה אבי כץ וביתו חגית שינובר מייצרים בשורה בענף היהלומים • מהו יהלום מעבדה, ומהם סדרי הגודל לעומת יהלום רגיל?

אבי כץ | צילום: פלאש 90

היזם הבלתי נלאה אבי כץ יחד עם ביתו חגית שינובר, כץ שמוכר לציבור בעיקר בגלל עסקיו הקיימים ועסקים נוספים שחלק כבר מכר או העביר וביניהן: קופיקס, כפר השעשועים, וקרן הגשמה, חבר למשקיעים אסטרטגים נוספים ומציעים כעת פיתוח ייחודי של יהלומי מעבדה הראשונים מסוגם בעולם, לצורך כך, הקימו את המותג 'אקס לאב דיימונדס' ומציעים יהלומים ותכשיטי זהב משובצים כולם אך ורק ביהלומי מעבדה.

יהלומי המעבדה מיוצרים באמצעות טכנולוגיה המדמה את התנאים המתקיימים בבטן האדמה, וכך מתקבלים יהלומים אשר עומדים בקריטריונים המחמירים של עולם הגמולוגיה וזהים לחלוטין בהרכבם הכימי, הפיסי והאופטי ליהלומי כרייה.

כריית יהלומים מבטן האדמה  גורמת לזיהום אויר וסביבה, הרס יערות,  פגיעה באזורי מחייה של בעלי חיים,  ובנוסף, פוגעת בזכויותיהם של ילדים ועובדים מנוצלים הנאלצים לעבוד בתנאים שאינם בטיחותיים ובשכר נמוך במיוחד. היצע יהלומי הכרייה העולמי מוגבל וחברות היהלומים חוצבות מכרות ענק ומנצלות כוח אדם רב על מנת לחלץ את היהלומים מן האדמה. יהלומי הכרייה עוברים אז שרשרת סחר ארוכה וידי סוחרים רבות לעיתים בלמעלה מחמש מדינות, עד להגעתם  אל הצרכן הסופי, עובדה זו מייקרת משמעותית את יהלום הכרייה.

לעומת זאת יהלומי המעבדה שינו את כללי המשחק בשוק היהלומים והפכו אותם לברי השגה תוך שמירה על איכות בלתי מתפשרת. האפשרות להציע תכשיטים המשובצים ביהלומים במגוון עצום של גדלים וצורות, אשר נוצרו במעבדות המתקדמות בעולם, מבלי לפגוע בסביבה, יהלומים המלוטשים על ידי מלטשי יהלומים מיומנים, בדיוק כמו יהלומי כרייה ומדורגים לפי אותם סטנדרטיים: משקל (Carat), צבע (Color), ניקיון (Clarity) וחיתוך (Cut) התקפים ליהלומי הכרייה.

עובדה זו מייצרת תחליף ליהלומים היקרים גם ככה, ויכולה לייצר שינוי בשוק היהלומים הישראלי והעולמי בשוק שגם בלי תחליפי יהלומי המעבדה נמצא כבר מספר שנים בירידה ביצוא עקב כל מיני שיוניים בשווקי התכשיטים והיהלומים.

הבדל המחירים הינו משמעותי למדי כאשר מחיר טבעת זהב המשובצת יהלום כרייה במשקל 1 קראט, ברמת ניקיון vs תעלה לצרכן בין 18,000  – 20,000 ₪, לעומת טבעת זהה לחלוטין המשובצת יהלום מעבדה תעלה לצרכן בין  8,000 – 10,000 ₪  בלבד, אלו הם סדרי גודל של כמעט חצי מעלות של יהלום מעבדה לעומת יהלום רגיל.

הרשת הישראלית שהוקמה בהשקעה של למעלה מ-20 מיליון שקלים, תשיק בשבוע הבא את חנות הדגל הראשונה בקניון עופר פתח תקווה, החנות עוצבה בהשראת הירוק שבטבע ומעניקה חוויה למבקרים וצפויה לפתוח סניפים נוספים בישראל כבר בחודשים הקרובים. בהמשך מתוכננים להיפתח כ-4-5 סניפים בארץ ובמוסקבה ובלונדון במיקומים אטרקטיביים, אנו תוהים האם כבר ניתן לקנות זכיינות כמו בעסקים הקודמים של אבי כץ או שהתוכנית העסקית ברשת זו שונה.

כתיבת תגובה