אולטרה מהיר: גם בזק והוט נכנסות לשוק הסיבים האופטיים

בזק תודיע היום על הצטרפותה לשוק הסיבים האופטיים במספר ערים ברחבי הארץ • הצורך בתשתיות אלה ברור ויילך ויגבר – במעבר מסיבי נחושת לסיבים אופטיים – ומתעצם בעיקר בימי הקורונה, כשיש משתמשים רבים בכל נקודת אספקה • עד סוף השנה מאות אלפי משקי בית נוספים יוכלו להתחבר לטכנולוגית הפס הרחב

עובדי בזק בפריסת סיבים אופטיים | צילום: תקשורת תאגידית בזק

אחרי עשור אבוד בתשתיות המהירות בשוק האינטרנט, הרפורמה של משרד התקשורת יוצאת לדרך והמשמעות היא שעד סוף השנה עוד מאות אלפי משקי בית ישתדרגו ויקבלו אינטרנט מהיר יותר. רגע: לא כולם ייהנו מהמהלך, כיוון שפרישת הסיבים של בזק והוט – שהודיעו כי יצטרפו למהלך – לא מגיעה עדיין לכל נקודה בארץ, אבל כ-8,000 בתים בישראל במספר רב של ערים מרכזיות יוכלו ליהנות מהגלישה המהירה.

בכך תענה בזק על דימום הלקוחות לטובת המתחרות ששדרגו את תשתיותיהן מכבר, וערקו ממנה. כמו כן, המחיר עשוי להיות כולל דמי התקנה שיגולגלו על הלקוחות באופן זה או אחר.

הודעת החברות בזק והוט על כוונתן להתחיל לשווק אינטרנט אולטרה מהיר על גבי רשת הסיבים האופטיים שלהן מגיעה על רקע תקופת הקורונה, שבה משתמשים רבים בכל בית זקוקים לקצה הורדה גבוה יותר, מה שיצר צורך דחוף יותר בשדרוג התשתיות ואספקת אינטרנט מהיר עוד יותר.

טכנולוגית הפס הרחב פעילה על סיבים אופטיים, שמחליפים את סיבי הנחושת העתיקים, שבתוך שנים ספורות לא יוכלו לספק את הדרישה הגוברת של צרכני האינטרנט. בהודעת בזק נאמר כי היא משיקה רשת סיבים אופטיים בהשקעה של מיליארדי שקלים, ותציע ללקוחות שני קצבי גלישה חדשים: 600 מגה ו-1 ג'יגה, כשבקרוב תשיק קצב גלישה נוסף – 2.5 ג'יגה, שיהיה המהיר ביותר בישראל.

כאמור, לעת עתה, רק כרבע מיליון לקוחות בזק ברחבי הארץ יוכלו להתחבר לגלישה במהירות של עד ג'יגה, אך לקראת סוף השנה הפרישה תגיע למיליון משקי בית בעשרות ישובים במרכז ובפריפריה. ככלל, הפרישה תעלה לבזק מיליארדי שקלים בשנים הקרובות.

במסגרת ההשקה מציעה בזק שני קצבי גלישה חדשים; 600 מגה (Up 60) ובמחיר של 109 שקל  לחודש וקצב של 1 גיגה (Up 100) במחיר של 119 שקל לחודש (המחיר עבור תשתית בלבד). בנוסף לעלות התשתית, חבילת הסיבים כרוכה גם בעלות התקנה של 900 שקלים (או 25 לחודש ל-36 חודשים. לרגל השקת הסיבים יוצאת בזק במחיר מבצע להתקנה העומד על 12.5 שקל לחודש, למשך 36 חודשים. המבצע בתוקף עד לתאריך 15.6.21.

לקראת פרוייקט הסיבים גייסה בזק מאות עובדים למגוון משרות בתחום ההנדסה והשירות, במטרה להגביר את קצב הפריסה ולאפשר לכמה שיותר לקוחות בפריסה ארצית להתחבר לרשת הסיבים ובכמה שפחות זמן. מבזק נמסר כי עד סוף השנה יוכלו להתחבר לסיבים של בזק כמיליון בתי אב, המהווים 40% מכלל משקי הבית בישראל. בשנה הראשונה הפרישה תכלול 90 יישובים ברבי הארץ, במרכז ובפריפריה, בבנייה רוויה וצמודי קרקע. מדובר בקצב הפריסה המהיר ביותר בעולם, גם ביחס לחברות הפורסות בארץ וגם ביחס לחברות התקשורת המובילות בעולם.

"הצטרפותן של בזק והוט למאמץ הפרישֹה, לאחר תקופה ממושכת בה נמנעו מלפרוש, נובעת מסדרה של מהלכי אסדרה אותם קידם המשרד במטרה להאיץ את פרישת הסיבים ורשת האינטרנט האולטרה מהיר תוך קידום מדיניות להרחבת רמת התחרות בשוק זה", נאמר בהודעת משרד התקשורת.

"כאמור בראיית המשרד פרישת תשתית רחבת פס תייצר מנועי צמיחה, תעודד תעסוקה, תפחית את יוקר המחיה לאזרח, תחזק את הפריפריה לכלל המשק, תעלה את התמ"ג לנפש ותאיץ את כלכלת ישראל.

"החברות בזק והוט מצטרפות במהלך זה לחברות שכבר פורשות תשתיות סיבים בפרישה ארצית ובהן: פרטנר וחברת IBC המשותפת לסלקום וכעת גם להוט ומאפשרות כבר כעת חבילות גלישה ביתית במהירות של 1 ג’יגה.

"המשרד מחויב למודל השוק הסיטונאי ויבטיח קיומו שוק סיטונאי בר קיימא על מנת לשמר את התחרות לרווחת הצרכן הישראלי".

שר התקשורת בני גנץ בירך על הכרזתן של החברות בזק והוט על כוונתן להתחיל לספק אינטרנט במהירות ובאיכות גבוהה על גבי רשת הסיבים האופטיים שלהן, ואמר כי "לאחר עשור אבוד בתחום התשתיות הגיעה העת שלכל אזרח בכל מקום בארץ יגיע אינטרנט מהיר.

"האצת קצב פריסת הסיבים מהווה בשורה אמיתית לכלכלה הישראלית ולכלל אזרחי ישראל אשר משוועים במיוחד בימים אלו לאינטרנט איכותי ומהיר".

גנץ ניצל את ההודעה להעביר את האג'נדה הפוליטית שלו ואמר, כי "משרד התקשורת מוביל עבודות קריטיות לטובת ציבור הצרכנים ומצער מאוד שבשל שיקולים פוליטיים ואישיים של ראש הממשלה ישותק המשרד וישאר ללא שר מכהן החל מיום שלישי".

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, אמר: "אני נרגש ושמח להשיק היום לראשונה את רשת הסיבים של בזק. זהו יום חג עבור בזק ועבור מדינת ישראל. כניסה של חברה כמו בזק לשוק הסיבים תוביל למהפכה בענף ועד לסוף השנה 40% ממשקי הבית בישראל יוכלו ליהנות מגלישה בקצבים אולטרה מהירים. מדובר במהלך בעל השפעות מרחיקות לכת על שוק האינטרנט בישראל, ועל הכלכלה והמשק הישראלי כולו. זהו גם צעד בעל משמעות עסקית, שיצעיד את בזק ואת ישראל לחזית הטכנולוגית של רשתות התקשורת המתקדמות בעולם".

עוד הוסיף מזרחי כי, "בזק תשטוף את ישראל בסיבים אופטיים, לאורכה ולרוחבה, ותציע שירותי אינטרנט אולטרה מהירים, במרכז ובפריפריה. אנחנו יוצאים לדרך מורכבת ומרתקת אשר תהפוך את מדינת ישראל למובילה עולמית בתחום תשתיות התקשורת. מדובר בפרוייקט תשתיות התקשורת הגדול, המורכב והיקר ביותר בשוק התקשורת, אשר הושקעו בו כבר מאות מיליוני שקלים, ויושקעו בו עוד מיליארדי שקלים".

2 תגובות ל: "אולטרה מהיר: גם בזק והוט נכנסות לשוק הסיבים האופטיים"

  1. בזק, כבר שנים מעכבת את פריסת הכבלים, וגם את מה שכבר פרסו, הם מסרבים לחבר לבתים.
    גם IBC שמנהליה היו XXX (תעשו גוגל) ועוד משמשים עדי מדינה. בושה.

  2. 8000 בתים? ועד סוף השנה 40%….
    זה הכל?
    כל כל הרבה רעש על כלום.
    מה זאת בדיחה?

כתיבת תגובה