אולי ככה הן ילמדו: קנס של כ-9 מיליון על חוסר קליטה סלולרית

לא הייתה קליטה? החברות ישלמו: משרד התקשורת הודיע לראשונה על כוונתו להטיל עיצום כספי על חברות הסלולר בסך 8.7 מיליון ₪ | זאת, לאחר שהחברות הפרו את הוראות הרישיון המחייבות כיסוי סלולרי בדור 4 של 95% משטח יישוב או תוואי כביש | שלמה קרעי: עד כה, משרד התקשורת מעולם לא הטיל עיצומים על חברות הסלולר שהפרו את תנאי הרישיון

אנטנת סלולר | צילום: kwanchai.c, שאטרסטוק

משרד התקשורת הודיע היום (א') במכתבה של מנכ"לית המשרד, על כוונתו להטיל עיצומים על חברות הסלולר פלאפון, פרטנר, סלקום, הוט מובייל ווויקום בסכום כולל של 8.7 מיליון ₪, עקב הפרת הוראות הרישיון שלהן המחייבות כיסוי סלולרי בדור 4 ב-95% משטח יישוב או תוואי כביש.

מדובר בהליך אכיפה ראשון מסוגו. כוונת המשרד להטיל עיצומים כספיים על החברות מתבססת על דיווחים שהעבירו חברות הסלולר עצמן למשרד התקשורת בשנה שעברה, מהם עלה כי הן אינן עומדות בחובות הרישיון באזורים שונים.

בין היישובים בהם התגלו הפרות בחברות השונות נמצאים יטבתה, צופר, מג'דל-שמס, דריג'את, דורות, אחיטוב, חצרים, כאוכב אבו אל-היג'א ושושנת העמקים. כמו כן, נמצאו הפרות אצל חלק מהחברות בכבישים  10, 227, 171, ו-999.

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הגדיר את שנת 2024 כשנת הכיסוי הסלולרי, בה הפעילות סביב הנושא תתעצם בפרישת תשתיות ובפתיחת שוק הסלולר לתחרות.

משרד התקשורת ממשיך לפעול במגוון דרכים ולפקח על חברות הסלולר על מנת להגביר את הקליטה הסלולרית בכל רחבי הארץ.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "משרד התקשורת לא הטיל עיצומים מעולם(!) על חברות הסלולר עקב אי עמידה בתנאי הרישיון. קיבלתי את משרד התקשורת מקודמי כשמדינת ישראל מדורגת במקום 73 בעולם לצד מדינות עולם שלישי. לא עוד. אני מחוייב לשיפור תשתיות הסלולר באופן משמעותי בשנים הקרובות, החל בשנת 2024 – שנה שהגדרתי כ"שנת הסלולר".

"יחד עם הגברת הפיקוח, נמשיך להיערך ולקדם ביתר שאת את העיבוי האנרגטי למצבי חירום, ולהאיץ את מסקנות הצוות הבינמשרדי שהקמתי לתשתיות תקשורת סלולרית מתקדמות בכל הארץ, כולל הסרת חסמים וסיוע ככל הניתן לחברות התקשורת בפרישת התשתיות".

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש: "הפרת חובת הכיסוי היא הפרה חמורה ומהווה פגיעה ישירה בשירותים לציבור. המשרד ימשיך לפקח על עמידות החברות בהוראות החלות עליהן לעניין הכיסוי והקליטה בכל הארץ, וככל שיעלה הצורך יבחן חשש להפרות נוספות וינקטו הליכי אכיפה".

כתיבת תגובה