אוסטרליה היהודית המומה: פריטי אספנות נאציים נמכרו פומבית

פגיון, קסדות חיילים נאצים וטלאי SS הוצעו למכירה פומבית, למורת רוחה של הקהילה היהודית באוסטרליה • הוועדה נגד השמצה: על ממשלת אוסטרליה להפליל מוכרי פריטי אספנות נאציים

היהודים חוששים מהתגברות הניאו נאצים. אוסטרליה | צילום: יורם זמורה

יהודי אוסטרליה המומים מהתעוזה: פריטי אספנות נאציים נמכרו במכירה פומבית שנערכה במדינת ניו' סאות' ויילס שבאוסטרליה,

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

המכירה הפומבית התקיימה במוצאי השבת האחרונה והוצעו בה – כך לפי דיווח באתר AJN – קסדות שנשאו את סמלי צבא גרמניה הנאצית, טלאים עם צלבי קרס וסמלי SS, דיוקנאות של הצורר הגרמני אדולף היטלר (ימ"ש) ופגיון ששימש את חיילי גרמניה הנאצית במלחה"ע השנייה.

ראשי הקהילות היהודיות ביבשת הביעו בנחרצות את חששן מפני התגברות האנטישמיות והניאו נאציזם – תופעות שגואות לאחר האדרת 'הניצחון הנאצי' במלחמה והנצחת הנאצים שפעלו בה – לאחר קיום המכירות הללו, אך בקשתן לא נענתה והפריטים ההיסטוריים המקוממים הועמדו למכירה.

זאת, בניגוד לעבר, כשבקשות מעין אלה של הקהילות היהודיות, התקבלו על אוזן קשובה ומכירות דומות בוטלו או 'צונזרו' מהפריטים הנאציים, בעקבותיהן.

לדברי יו"ר הועדה נגד השמצה (ADC), דביר אברמוביץ', "מכירה זו הייתה בעיטה בבטנם של הנפגעים, הניצולים ואלו שאיבדו את יקיריהם בשואה. כמו כן היא פוגעת בחיילים שמתו במלחמתם נגד צבא הרייך השלישי". לדבריו, ממכירות אלה נהנים ניאו נאצים וגזענים בלבד, שעל הממשלה להפלילם. מקומם של פריטים אלו, טוען אברמוביץ', הוא לכל היותר במוזיאון ולא בידי מי שרוצים להאדיר את היטלר ומשטרו הנאצי השטני.

כתיבת תגובה