אופטימיות בקרב הצרכנים: צופים מצב כלכלי משופר יותר

מדד הצרכנים של הלמ"ס רושם ערכים חיוביים הן באשר לצפי לגבי המצב הכלכלי במדינה והן לגבי מצבם הכלכלי של משקי הבית • במחצית הראשונה והשנייה של מאי, עמד המדד הכללי של אמון הצרכנים על 4%- • הצפי למצב כלכלי טוב יותר במדינה עומד על 16% ובמשקי הבית על 14%

מדד אמון הצרכנים | צילום אילוסטרציה: stockyimages, שאטרסטוק

מדד אמון הצרכנים בחודש מאי 2021, מתפרסם על ידי הלמ"ס – כשהוא מלווה בספיחי משבר הקורונה, אך נוסף אופטימיות רבה לעתיד. לפי מדד אמון הצרכנים הכללי של הלמ"ס, בחציו השני של חודש מאי, עמד המדד על 4%- בדומה למחצית הראשונה שלו, אך לעומת זאת המדד לגבי הצפי למצב הכלכלי של המדינה במהלך השנה הקרובה, מעיד על אופטימיות השוררת בקרב הצרכנים שנסקרו.

לפי נתוני הלמ"ס, הצפי הכלכלי המדיני עומד על 16% (ערך חיובי) לעומת 12% במחצית הראשונה של החודש, ואילו מדד הצפי למצב הכלכלי במשקי הבית עמד על 14% (ערך חיובי) מול 11% במהלך המחצית הראשונה של מאי.

מאי 2021 לעומת אפריל

כאמור מדד אמון הצרכנים עומד על 4%-  כאשר באפריל עמד על 2%-. כמו כן חלה החמרה במאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה והוא ירד ל-12% מ-22% באפריל. במאי 2021 מדד אמון הצרכנים היחסי עומד על 138 – ובאפריל על 148.

מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים. המתודולוגיה של הסקר תואמת את ההנחיות של ארגון ה-OECD לסקרים מסוג זה.

בערכי ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד לא חל שינוי של ממש:

המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה, עומד על ערך חיובי של 16% (במחצית הראשונה ירד ל-12% מ-24% במחצית השנייה של אפריל). ערכיו החיוביים של מאזן זה, מאז המחצית השנייה של פברואר 2021, מצביעים על אופטימיות בנוגע לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה.

המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על ערך חיובי של 14% (במחצית הראשונה 11%); ערכיו החיוביים של מאזן זה מאז המחצית הראשונה של נובמבר 2020 (3%), מצביעים על אופטימיות.

המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 22%-, בדומה למחצית הראשונה. 

המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 23%- (במחצית הראשונה 18%-).

כתיבת תגובה