בגלל 'אופק חדש': משכורות המורים החרדים לאוקטובר טרם שולמו

לראשונה מזה עשורים רבים החינוך העצמאי ורשתות החינוך של ש"ס, בני יוסף ומעיין החינוך התורני לא העבירו למורים את המשכורות בזמנן | הסיבה: הרצון להימנע מיצירת תקדים בו הקיצוץ שעליו הכריז האוצר במשרד החינוך יהפוך לבכייה לדורות | החודש היה אמור להיכנס 'אופק חדש' לכל המורים החרדיים ברשתות אלה, אך נראה כי באוצר מעוניינים שהעיוות ההיסטורי יישאר

משרד החינוך | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

זה קרה לראשונה מזה עשורים רבים. מורי החינוך העצמאי ורשתות החינוך של ש"ס, שנמצאות בבסיס התקציב, לא העבירו את המשכורת בראשון לחודש הלועזי הנוכחי, נובמבר, עבור חודש אוקטובר.

התשובה לכך נעוצה בעובדה שהמורים החרדיים היו אמורים לזכות לתיקון עיוות רב שנים, במסגרתו לא נכללו עד כה ב'אופק חדש' ומשכורתם הופלתה באופן שיטתי. אולם, לאחר מו"מ קואליציוני בראשית הקדנציה, היה אמור להתווסף בימים אלה סך נכבד למשכורתם.

אלא שבאוצר ראו בתוספת הזו שהינה תיקון עיוות היסטורי, כאמור, כספים קואליציוניים, וביכרו לעכב את התשלום באמצעות קיצוץ ממשרד החינוך. הרבה לפני קיצוצים ממשרדים בלתי רלוונטיים שכל כולם נוצרו כדי לספק ג'ובים לנאמנים פוליטיים כאלה ואחרים.

משכך, לאחר שהרשתות החרדיות קיבלו ממשרד החינוך הודעה על קיצוץ האוצר, בחרו שלא להעביר את המשכורות שהוכנו עם התוספת, כיוון שהדחייה החודש אמורה להיות בכייה לדורות. גם באוצר ידעו, כי אם תחל ההעברה, שוב לא יוכלו משפטית וחוקית לעצור אותה ולכן, זו הסיבה שמיהרו לקצץ דווקא בתקציב החינוך ולא במשרדים לענייני כלום, עתירי השומנים וחסרי התועלת.

האם תחרות כיפופי הידיים הזו תצליח? האם יו"ר ועדת הכספים, שכבר מואשם בתקשורת כמי שדואג לבוחריו בעת מלחמה – עוד לפני שהחל כלל להילחם על התקציב המתוקן – יתקפל? אין לדעת.

3 תגובות ל: "בגלל 'אופק חדש': משכורות המורים החרדים לאוקטובר טרם שולמו"

  1. מגיע אופק חדש לכל מורה אקדמאי בעל תעודת הוראה.
    לא מגיע אופק חדש למורה שאינו אקדמי .
    היגיע הזמן שבתי הספר ברשתות אלו יעבירו דיווח מדויק על מצבות המורים ולא הנהלות הרשת.
    בכך תימנע העברת כספים לא נכונה לרשתות.

  2. גם מורים אקדמאים לא קיבלו אופק חדש זה פשוט רצון של האוצר לא לתת את הכסף בגיבוי תקשורתי על זה שזה כספים קואלציונים בזמן שזה פשוט אפלייה של המגזר החרדי

  3. אין לי מושג על מה אתם מדברים בבית ספרנו 100 אחוז הם בעלי תעודת הוראה זהו תנאי סף לעבודה….וכן יותר מ70 אחוז עם תואר אקדמאי גם תנאי סף לכניסת בית ספרנו לאופק…דרך אגב שאר המורים שעדיין אין להם תואר אקדמאי…כבר בשלבי סיום פשוט אין להם דרך להכנס לאופק אז אולי תבררו את הפרטים לפני שאתם כותבים….זו באמת אפלייה חרדית נטו…

כתיבת תגובה