אוקטובר סוגר חודש מצוין נוסף לענף היהלומים

לתעשיית היהלומים יש את הפריבילגיה לשמור על צפי אופטימי | המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה: הצמיחה בענף היהלומים נמשכת – חודש אוקטובר האחרון המשיך את מגמת הצמיחה המשמעותית בה חזינו בתעשיית היהלומים הישראלית

בניין הבורסה ליהלומים | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

גם חודש אוקטובר שהסתיים לאחרונה המשיך את המגמה החיובית שנרשמה בענף היהלומים מאז סוף שנת 2020 וחתם עשרה חודשים מצוינים לענף, עם עליות משמעותיות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, בסיכום חודשי שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה.

בסה"כ בעשרת החודשים הראשונים של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ- 1.66 מיליארד דולרים, עלייה של כ- 120% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש אוקטובר לבדו נרשמה עלייה של כ- 40% לעומת חודש אוקטובר 2020). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ- 1.45 מיליארד דולרים, עלייה של כ- 146% לעומת עשרת החודשים הראשונים של שנת 2020 (כשבחודש אוקטובר לבדו נרשמה עלייה של כ- 52% לעומת חודש אוקטובר אשתקד).

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בעשרת החודשים הראשונים של השנה עמד על סך של כ- 2.45 מיליארדי דולרים, עלייה של כ- 120% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש אוקטובר לבדו נרשמה עלייה של כ- 116% לעומת אוקטובר אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ-3.14 מיליארדי דולרים, נרשמה עלייה של כ- 65% לעומת עשרת החודשים הראשונים של שנת 2020 (כשבחודש אוקטובר 2021 נרשמה עלייה של כ- 224% לעומת אוקטובר אשתקד).

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ- 14.2 מיליוני דולרים, שמהווים כ-12.5% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל באוקטובר. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 12.8 מיליוני דולרים, שמהווים כ- 7% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל באוקטובר.

אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה: "חודש אוקטובר האחרון המשיך את מגמת הצמיחה המשמעותית בה חזינו בתעשיית היהלומים הישראלית בשנה האחרונה" מוסר. "בראייה כוללת של החודשים האחרונים ושל המצב בשוק העולמי, יש לתעשיית היהלומים הישראלית סיבות רבות לשמור על אופטימיות".

כתיבת תגובה