אושרה העברת 22.5 מיליון למשפחות אסון מירון

אושר סופית בוועדת הכספים: פיצוי למשפחות הנספים באסון מירון | כל משפחה של נפטר תקבל סך של 500 אלף ש"ח, משפחות של שני נפטרים יקבלו סכום כפול | הפיצוי אושר במסגרת ישיבת ועדת הכספים לאישור שינויים תקציביים בסך כ-635 מיליון ₪ | 22.5 מיליון מתוכם יועדו למשפחות הנספים ומעל מאה מיליון למשרד לשירותי דת – בין היתר לתקציב קבר הרשב"י

ינון אזולאי ומשה גפני בוועדת הכספים | צילום ארכיון: יונתן סינדל, פלאש 90

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה היום (ב') שינויים תקציביים בסך כ-635 מיליון ₪.

העברות כללו העברת עודפים משנת התקציב 2021 לשנת התקציב 2022 והעברות תקציביות בין משרדי הממשלה השונים בשנת התקציב 2022.

51 מיליון ₪ שינויים במשרד ראש הממשלה – תקצוב סך של 28 מיליון ₪ בהוצאה וסך של 23 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב עבור מימוש הסכמים קואליציוניים פוליטיים למתן מלגות לסטודנטים מקרב החברה הערבית, פיתוח הנגב והגליל והפריפריה החברתית, ביניהן: רשויות בעוטף עזה, מפעלי תרבות, תעסוקת אנשים עם מוגבלות, יועצות לענייני מגדר בפריפריה, מלגות לסטודנטים, מניעת התאבדויות עולים.

כ-284 מיליון ₪ מתקציב משרדים שונים למשרד החינוך– התקצוב הוא מתקציב ההוצאה של המשרד עבור יישום הסכמים פוליטיים בעלי משמעות תקציבית, תקצוב החלטות ממשלה וביצוע שינויים פנימיים בהתאם לבקשת המשרד בתוכניות: הסעות תלמידים בחינוך המיוחד, הגיל הרך, הסעות תלמידים בחינוך העצמאי, מערך החינוך התורני, פעילויות ופרויקטים, סבסוד צהרונים, הארכת יום הלימודים וחופשות, תרבות יהודית. במסגרת הדיון על הפנייה, ח"כ גפני מחה נגד חוסר התקצוב לתרבות החרדית. אושר בכפוף לרביזיה.

22.5 מיליון ₪ להוצאות שונות – התקצוב הוא בהוצאה עבור הוצאתו לפועל של מתווה התשלום למשפחות נספי האסון שהתרחש במסגרת הילולת ל"ג בעומר בהר מירון, בהתאם להחלטת ממשלה. חברי הכנסת ביקשו להעביר את הכסף למשפחות במהרה ללא בירוקרטיה מיותרת. ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) על אישור ועדת הכספים להעברת 22.5 מיליון ש"ח עבור משפחות נספי אסון מירון: "בימים אלה שאנחנו מציינים שנה לאסון מירון אנחנו יוצאים מפה עם בשורה קטנה למשפחות. שום סכום לא יביא נחמה לאותן משפחות. הכסף הזה הולך עבור טיפולים נפשיים למשפחות, ע"כ יש להבטיח שהכספים יעברו תוך ימים ללא שום ביורוקרטיה מיותרת".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר כי "היה צריך להביא את זה מיד ולא לחכות עד עכשיו, אבל טוב מאוחר מלא כלום. נעקוב ונדאג שכל הכסף יעבור למשפחות כבר בימים הקרובים עוד לפני ל"ג בעומר, בלי בירוקרטיות נוספות ובלי עמלות על הכסף".

כ-167 מיליון ₪ מהאוצר למשרד לשירותי דת – תקצוב סך של 115.4 מיליון ₪ בהוצאה וסך של 52.1 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב עבור תמיכה בשירות דת, כגון: תמיכות, פעילות המנהלת לזהות היהודית כחלק מהסכם קואליציוני, פיתוח מקומות קדושים, קבר הרשב"י, פיתוח בתי עלמין, תפעול המשרד כחלק מהסכם קואליציוני, מערכות מחשוב ומערכת "שירת הים", תפעול הרבנות הראשית, תפעול בתי הדין הרבניים, הוספת 3,946 שעות העסקה עבור מטה המשרד לשירותי דת. אושר בכפוף לרביזיה.

תגובה אחת ל: "אושרה העברת 22.5 מיליון למשפחות אסון מירון"

  1. חשש בציבור מאסון מירון תשפ"ב גם הוא ע"י המשטרה .
    הדעה הרווחת שידי המשטרה אינם נקיים והרבה פרטים ידועים ליודעי דבר, אבל הלילה המשטרה מוסיפה חטא על פשע בהתנהגות ברברית , בסרטון נראה שוטר חונק כמעט למוות באברך שלא עשה כל רע, התנפלות השוטר על קורבנו באגרסיביות וחניקתו בו בזמן שפצע אותו בפניו ובידיו הוא עוד מנסה לשבור את ידיו , שוטר פושע זה חייב להגיע למעצר מיידי ולפיטורין מכל עבודה עם ציבור.

כתיבת תגובה