אושרו נקודות הזיכוי להורים || מענק עבודה – מגיל 21

אושר בכנסת: הורים לילדים בגילאים 6 – 12 יקבלו נקודת זיכוי נוספת עד סוף שנת 2023 | ההטבה תוענק רטרואקטיבית החל מחודש מרץ 2023 | במקביל, מקדמת הממשלה הצעת חוק המעניקה נקודת זיכוי נוספת להורים לילדים בגילאים 6 – 17 משנת 2024 ואילך | עוד אושר במליאה: מענק עבודה יינתן כבר מגיל 21

בצלאל סמוטריץ' | צילום: דוברות האוצר

מליאת הכנסת אישרה היום (ד'), בקריאה שנייה ושלישית, את הצעת שר האוצר להאריך את תוקפה של הטבת המס המעניקה נקודת זיכוי נוספת להורים לילדים בגילאים 6 – 12 עד סוף שנת 2023. לאורך שנת 2022, הורים לילדים בגילאים 6 – 12 היו זכאים לנקודת זיכוי נוספת במס, מכוח הוראת שעה שתוקפה הוארך עד סוף פברואר 2023, בעקבות הקדמת הבחירות. הצעת החוק שאושרה היום מאריכה את תוקף ההטבה עד סוף שנת 2023, אולם נקבע בה כי אם עד יום ה-1 ביוני 2023 לא תאשר הכנסת תקציב מדינה חדש, יפוג תוקפה של ההטבה בסוף חודש מאי 2023.

החקיקה שאושרה קובעת כי הורים לילדים שמלאו להם 6 שנים לפחות במהלך שנת המס 2023 אך לא מלאו להם 13 שנים במהלך שנת-מס זו ייהנו מנקודת זיכוי נוספת במס. אישורה יביא למצב שבו אישה תהיה זכאית ל-2 נקודות זיכוי במס בגין כל ילד בגילאים אלה וגבר יהיה זכאי לנקודת זיכוי אחת. הורה במשפחה חד הורית, שהילדים בחזקתו ומקבל את קצבת הילדים מביטוח לאומי, יהיה זכאי ל-2 נקודות זיכוי בגין כל ילד בגילאים האמורים והורה אשר הילדים אינם בחזקתו יהיה זכאי לנקודת זיכוי אחת לכל ילד בגילאים אלה. שווי נקודת זיכוי במס בשנת 2023 הוא 2,820 ₪ בשנה ומשמעותה של כל נקודה היא הפחתה של 235 ₪ מחבות המס החודשית של מי שזכאי לה.

ההטבה תוענק רטרואקטיבית החל מחודש מרץ 2023. שכירים שעובדים במקום עבודה אחד אינם נדרשים לבצע כל פעולה על מנת לממש את ההטבה. עצמאים, וכל שאר החייבים בהגשת דו"חות שנתיים למס הכנסה, ייהנו מההטבה כחלק מחישוב המס השנתי לאחר הגשת הדו"ח.

כמו כן תפעל רשות המסים לתקן באופן יזום תיאומי מס שהוגשו במהלך חודש מרץ, לפני כניסתה של החקיקה לתוקף, על מנת שהורים שערכו תיאום מס לפני שהוארך תוקף ההטבה יקבלו את נקודות הזיכוי מבלי להידרש לתיאום מס חדש. רשות המסים תוציא בימים הקרובים הנחיות לציבור המעסיקים בנוגע למימוש ההטבה.

יצוין כי במקביל, מקדמת הממשלה הצעת חוק המעניקה נקודת זיכוי נוספת להורים לילדים בגילאים 6 – 17 משנת 2024 ואילך, ומשווה את מענק העבודה של אבות לזה של אימהות החל משנת המענק 2024.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ: "המאבק ביוקר המחיה בנפשנו. נקודת הזיכוי הנוספת הזו היא חלק מתוך שורת החלטות שקיבלנו ואנחנו מקדמים להקלה ביוקר המחיה על אזרחי ישראל.

"בתקציב המדינה שאושר בממשלה ויאושר בע"ה בקרוב בכנסת בקריאה שניה ושלישית, ישנם עוד בשורות משמעותיות שיקלו את יוקר המחיה לציבור הישראלי.

"כשר אוצר אני מחוייב להורדת יוקר המחיה ויחד עם ראש הממשלה וחברי הממשלה אנחנו עובדים על כך לטובת אזרחי ישראל".

ח"כ גפני אמר במליאת הכנסת: "מדובר בתוספת של עד 470 ש"ח בחודש עבור כל ילד בגילאי 6 עד 12 רטרואקטיבי ממשכורת חודש מרץ 2023. ומשנת 2024 זה יהיה גם עבור ילדים עד גיל 18."

מענק מגיל 21 – נוהל קבוע

במקביל, במסגרת חוק הגדלת נקודות זיכוי שאושר כעת במליאה, נקבע שהוראת השעה שיזם ח"כ יעקב אשר שנה שעברה לפיה מענק עבודה (מס הכנסה שלילי) ינתן כבר מגיל 21, תהפוך לנוהל קבוע החל מתקציב 2024

התיקון הוכנס בנוסח החוק ע"י יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וח"כ ינון אזולאי במסגרת דיוני ההצבעות בוועדה על החוק

3 תגובות ל: "אושרו נקודות הזיכוי להורים || מענק עבודה – מגיל 21"

  1. כל הכבוד!!

  2. מה עם הנחת עובדי משמרת 2 ו 3

  3. לא נלחמים ביוקר המחיה באמצעות מענקים

כתיבת תגובה