אושרו: 5,600 יח"ד יתווספו לגבעת שמואל

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – מחוז מרכז שבמנהל התכנון החליטה לאשר למתן תוקף את תכנית המתאר לגבעת שמואל • התכנית כוללת תוספת של כ-5,600 יחידות דיור שייתנו מענה לכ-55,000 תושבים, כ-937,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר וכ-485 דונם שטחים פתוחים

הדמיה של הרכבת שתעבור בגבעת שמואל | יח"צ בר לוי אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמנהל התכנון, החליטה לאשר למתן תוקף את תוכנית המתאר לגבעת שמואל.

מדובר בתכנית המתווה עקרונות ומדיניות ארוכת טווח לתכנון ופיתוח העיר בשנים הבאות.

התכנית כוללת תוספת של כ-5,600 יחידות דיור שייתנו מענה ליעד אוכלוסייה של כ-55,000 תושבים, כך שבסה"כ יהיו בעיר כ-16,000 יחידות דיור. כיום מונה אוכלוסיית העיר כ-26,000 תושבים.

כמו כן, התוכנית כוללת מערך שטחים עירוניים פתוחים בהיקף של כ-485 דונם ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 937,000 מ"ר. 

העיר גבעת שמואל גובלת בבני ברק וברמת גן ממערב, בקרית אונו מדרום ובפתח תקווה ממזרח ומצפון. יתרונה הבולט של העיר היא הנגישות לדרכים ארציות – מדרום (471), ממערב (4), וממזרח (דרך רבין). עפ"י התכנית העדכנית, מרכזי התעסוקה הקיימים כיום לאורך כביש 4 יורחבו, ובמזרח העיר בסמוך לדרך רבין יוקצו שטחי תעסוקה נוספים.

כמו כן, התכנית יוצרת מרכז עירוני חדש, סביב רחוב הנשיא, הכולל עירוב שימושים-מגורים, תעסוקה ומסחר, וציר מיוחד עם מוקדי תעסוקה ומסחר שמחבר בין אוניברסיטת בר אילן לאזור התעסוקה רמת סיב שבפתח תקווה.

בהיבט התחבורתי, התכנית מציעה הקמת חיבורים חדשים לדרך רבין ממזרח ולכביש 4. בנוסף, התוכנית מתבססת על שני קווי רכבת קלה (קו אדום  שנמצא בביצוע והקו סגול – בתכנון מפורט) אשר עוברים בסמיכות ובתוך העיר, יחד עם קווי האוטובוס הרבים הקיימים והמתוכננים בתוך העיר ובמעטפת שלה. 

מתכנן מחוז מרכז גיא קפלן, ציין: "התכנית שמה דגש על חיזוק המרחב הציבור בעיר, תוך שמירה על האופי המיוחד של העיר. זאת, באמצעות הקמת רשת של שבילי הולכי רגל ואופניים, מדרכות רחבות ומוצלות לתנועה נוחה ורצופה ותוספת משמעותית של שטחים פתוחים. מדובר בתכנית עדכנית הנסמכת על תחבורה ציבורית ונותנת מענה הולם לצרכי העיר ורווחת תושביה לעשורים הבאים".

 

יו"ר הוועדה המחוזית, שירה ברנד ציינה כי: "התוכנית מנצלת היטב את מיקומה הייחודי של העיר במרכז הארץ, בסמיכות לכבישים ארציים ובה יעבור קו רכבת קלה. התוכנית מבטיחה כי גבעת שמואל תשמש כעוגן כלכלי חשוב במרחב, אשר יאפשר השקעה בפיתוח איכותי והתחדשות עירונית משמעותית".

התכנית הינה ביוזמת הוועדה המקומית גבעת שמואל ונערכה ע"י משרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים.

כתיבת תגובה