אושרו: 5,700 יח"ד חדשות בבני עי"ש

הועדה למתחמים מועדפים אישרה למתן תוקף את התכנית שיזם משרד הבינוי והשיכון להקמת שכונה חדשה בבני עי"ש • תכלול 5,700 יחידות דיור שייבנו על שטח של כ-1,500 דונם • מלבד מבני מגורים, בתמהיל דירות מגוון ועירוני, תכלול השכונה החדשה גם שטחי ציבור, שטחים פתוחים וכן חצי מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר

בני עי"ש, ככר הכניסה | צילום: אתר המועצה המקומית בני עי"ש

הועדה למתחמים מועדפים אישרה לתוקף את התכנית להקמת שכונה חדשה בבני עי"ש. התכנית כוללת  5,350 יחידות דיור ו-250 יחידות דיור לדיור מוגן בשטח של כ-1,750 דונם. בנוסף, התכנית מציעה שטחי תעסוקה בדגש על שטחי תעסוקה עתירת ידע, תעשייה ומסחר בשטח של כ- 300,000 מ"ר, מוסדות ציבור וחינוך, ספורט ונופש, שטחים פתוחים ומרחב ציבורי מגוון..

בני עי"ש הינה מועצה מקומית, המונה כיום כ- 7,500 תושבים, 2,200 יחידות דיור בשטח של כ-820 דונם. לפני כשנה הכריז קבינט הדיור על מתחם מועדף לדיור בגודל של כ- 1,500 דונם להקמת השכונה החדשה, שתיכלול שטחי ציבור, תעסוקה, מסחר, שטחים פתוחים, חניות ומגורים בתמהיל דירות מגוון ועירוני.

משרד הבינוי והשיכון קידם את התכנית שצפויה להגדיל את היישוב הקיים ולחזקו בצורה משמעותית. התכנית הייחודית ליישוב, שמה דגש מיוחד על יצירת עירוניות מובהקת ביישוב שמתאפיין בבניה מרקמית בעיקרה.

מיקומה המרכזי של בני עייש והנגישות הגבוהה שלה לכביש 40, כ- 3 ק"מ דרומית לגדרה, בסמיכות לתחנת רכבת מתוכננת וכ- 10 ק"מ  מזרחית לאשדוד ממצבים אותה כמקום מועדף ובעל פוטנציאל מרשים לפיתוח. הותמ"ל בתיאום עם משרד הבינוי והשיכון החליטו לשמור על הקרקע הצמודה למושב חצב מחוץ לתכנית.

שרת הבינוי והשיכון, ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון: "התכנית שמוביל המשרד מהווה קידום משמעותי ליישוב ולאזור כולו. גם בתכנית זו ניתן ביטוי מרכזי למגמת העירוניות אותה אנו מקדמים מתוך מחשבה על פיתוח עירוני מתקדם לרווחת התושבים ושיפור סביבת המגורים."

ורד סולומון ממן, אדריכלית ראשית במשרד הבינוי והשיכון: "מדובר בתכנית שמקיפה את העיר משלושת עבריה, עוטפת אותה וממשיכה את התפתחותה העירוני ברחובות המשכיים. מתכננת התכנית הפרופסור אירית צרף נתניהו יצרה תכנית המהווה דוגמה מצוינת לפיתוח עירוני הכי מובהק שניתן לייצר כדוגמת 'בצל' ולכן היא מבטאת את רוח העירוניות שהמשרד מעודד ומקדם במיוחד בשנים האחרונות" .

 

 

היישוב נחלק היום לשני חלקים שהתכנית מנסה לייצר ביניהם חיבור וסינרגיה חדשה. החלק הוותיק, שהוקם בשנת 1957 ושטחו כ- 500 דונם ובו בנייה צמודת קרקע ברובה, עתיד לקבל שידרוג בדמות עיבוי ותוספת מסחר ותעסוקה לאורך הרחוב הראשי הוותיק. החלק השני הוא שכונת גני טל, שהוקמה בשנות התשעים כחלק מתכנית הפיתוח המהיר שיאפיינו את גלי העלייה מברית המועצות, ושטחה כ-190 דונם, כאשר הבינוי מאופיין בבנייה רוויה וצפיפות דיור גבוהה. לחלק זה, נוספו שטחי ציבור רבים , שטחי פארק, טיילת ספורט ונופש, מתקני חניה וכמובן מגורים משולבים במסחר ומשרדים.

נכון להיום, מלבד עתודה באזור הצפון-מזרחי,  ליישוב אין כלל עתודות קרקע לצמיחה. בנוסף, מחסור גדול של שטחים מניבים אינם מאפשרים תפקוד מוניציפלי מאוזן של רשות מקומית. התכנית מציעה הרחבת היישוב בחלקו הצפון מזרחי, המערבי והדרומי.

כתיבת תגובה