אושר בטרומית: אפשרות לפטור מארנונה מוסדות חסד

על פי ההצעה שהדיש ח"כ מיכאל מלכיאלי רשות מקומית תהיה מוסמכת לפטור מוסד המתנדב לשירות הציבור מתשלום דמי ארנונה

דואר ישראל - ביקור בחסדי נעמי

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת מסי העירייה ומסי הממשלה של חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי וקבוצת חברי כנסת. על פי ההצעה רשות מקומית תהיה מוסמכת לפטור מוסד המתנדב לשירות הציבור מתשלום דמי ארנונה במקום שר הפנים.

בדברי ההסבר נכתב: "סעיף 5(י) לפקודת מסי העירייה ומסי הממשלה קובע כי שר הפנים רשאי לפטור 'מוסד מתנדב לשירות הציבור' מתשלום דמי ארנונה. כדי לעמוד בהגדרה זו גובשה רשימת קריטריונים מצטברים שבהם חייב לעמוד המוסד המבקש את הפטור. סמכות שר הפנים כאמור הואצלה לממונים על המחוז. כך, מוסד שמעוניין בקבלת פטור מארנונה ועומד בכל הקריטריונים הנדרשים, נדרש לפנות בבקשה לרשות המקומית שהוא פועל בתחומה ונוסף על כך להעביר העתק מן הבקשה גם לממונה על המחוז שבתחומו מצוי הנכס בגינו מבוקש הפטור כאמור.  

בנושא חשוב וראוי זה מוטב לתת למוסד המתנדב לשירות הציבור להשקיע את מיטב זמנו במהות ולאפשר לרשות שבלאו הכי בוחנת את הבקשות המובאות בפניה, ממליצה על מתן הפטור,  המלצה שבפועל מהווה שיקול מרכזי בקבלת ההחלטה בידי הממונה על המחוז, לעשות זאת בעצמה ללא הליך נוסף ומיותר של המוסד המתנדב, הרשות ומוסדות המדינה הנוספים. "

ח"כ מלכיאלי: לצערנו המדינה לא הצליחה להגיע לכל המקומות שהמגזר השלישי מגיע ולעמותות יש חלק חשוב בזה. על מי שהתעסק עם עמותות יודע שההליך מהגשת בקשה ועד קבלת פטור, יכול לקחת שנתיים וככה עמותות קורסות.

כתיבת תגובה