אושר בטרומית: דיירי דיור ציבורי יוכלו לרכוש את דירתם בתום עשור

בתמיכת שר הבינוי והשיכון: חוק הדיור הציבורי אושר בקריאה טרומית במליאת הכנסת | לפי ההצעה שאושרה, דיירי הדיור הציבורי המתגוררים עשר שנים לפחות בדיור הציבורי, יוכלו לרכוש את הדירות הציבוריות שבהן הם מתגוררים במחיר מסובסד | האם החוק יעבור את משוכות הוועדות השונות?

מבני דיור ציבורי | צילום אילוסטרציה: לע"מ

חוק זכויות הרכישה של דיירי הדיור הציבורי, שהוגש ע"י ח"כים ממספר סיעות הבית ומאריך את תוקף החוק, אושר בקריאה טרומית ברוב של שישים ח"כים, ללא מתנגדים וללא נמנעים.

חוק הדיור הציבורי מאפשר לדיירי הדיור הציבורי המתגוררים עשר שנים לפחות בדיור הציבורי, לרכוש את הדירות הציבוריות שבהן הם מתגוררים במחיר מסובסד.

העברת החוק בקריאה טרומית היא פרי עבודתם המשותפת של שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, וחברי הכנסת שהגישו את החוק ח"כ נעמה לזימי, ח"כ קטי שטרית, ח"כ אלי רביבו, ח"כ ינון אזולאי, ח"כ אריה דרעי וח"כ מיכאל ביטון. בשיפולי המליאה ניתן היה לראות גם את יוזם החוק המקורי ח"כ לשעבר רן כהן.

״היום, החוק עבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת, הוריתי לגורמים המקצועיים במשרדי לשבת עם מציעי החוק, ולגבש נוסחה אשר תאריך את החוק בצורה מידתית ומצומצמת", ציין שר הבינוי והשיכון בדבריו במליאה.

חברי הכנסת שיזמו את החוק הודו לשר הבינוי והשיכון, על כך שגילה הבנה וחמלה לדיירי הדיור הציבורי, מה שהביא לשיתוף פעולה וצורת העבודה העניינית ומקצועית שאיפשרה את התוצאה הנוכחית.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף אמר בדיון בנושא במליאת הכנסת: "אני מודה לחברי הכנסת שיזמו את החוק שעבר היום פה אחד במליאה, דבר נדיר בתקופה האחרונה. מאחר שנוסח החוק הנוכחי אינו כולל פעולה משלימה ומאזנת של חידוש המלאי, הסכימה ועדת השרים לענייני חקיקה לקדם את החוק תוך תיאום ותיקון החוק עם משרדי הממשלה השונים, במתכונת מצומצמת יותר שתעניק את ההטבה רק לציבור שאכן זקוק לה ביותר, ותוך צמצום הפגיעה בזכאי הדיור הציבורי הממתינים לדיור ציבורי.

"משכך, הוריתי לגורמים המקצועיים במשרדי לשבת עם מציעי החוק, ולגבש נוסחה אשר תאריך את החוק בצורה מידתית ומצומצמת, לאלה הזקוקים לו ביותר, ובכפוף לקבלת המשאבים והתקציבים הנדרשים לשם התמודדות עם הפערים אשר עשויים להיגרם  כתוצאה ממכירת הדירות לזכאים".

על אף השבחים הרבים שחלק שר השיכון לח"כים, ולמרות חיוניותו של החוק, יש לקוות שהחוק יעבור את משוכות הוועדות השונות בכנסת, משום שללא ספק במשרד האוצר עתידים לבלום את גלגלי החוק שעלותו למדינה רבה מאוד.

כתיבת תגובה