אושר לתוקף: כ-1,900 יח"ד ייבנו ברכסים

הותמ"ל אישר בנייה במסגרת תכנית שמקדם משרד הבינוי והשיכון במועצה המקומית רכסים • התכנית הייתה 'תקועה' כ-30 שנה

השטחים שעליהם מוקמת שכונת הפרסה ברכסים | צילום וסימון באדיבות רמ"י

אחרי 30 שנה, הותמ"ל אישר לתוקף: כ-1,900 יח"ד ייבנו בשכונת הפרסה וסביבותיה ביישוב החרדי רכסים.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

הוחלט לאשר לתוקף את התכנית הכוללת את שכונת הפרסה והמע"ר (מרכז עירוני ראשי) במועצה המקומית רכסים, זאת במסגרת החלטת ממשלה 1823 לקידום פתרונות דיור עבור האוכלוסייה החרדית. במסגרת התכנית, יתווספו ליישוב רכסים 1,890 יחידות דיור, כ-174,000 מ"ר שטחי מוסדות ציבור, 13,000 מ"ר שטחי מסחר וכ-42,000 מ"ר שטחי תעסוקה. הקמה של מרכזי מסחר ותעסוקה, יביאו לשיפור הבסיס הכלכלי לטובת התושבים והמועצה.

התכנית לשכונת הפרסה והמע"ר מקדמת את רכסים באופן משמעותי אל עבר עידן חדש של מגורים לצד תעסוקה ומרכז תחבורתי חדיש, אשר ישרתו את תושבי המועצה המקומית החרדית שבצפון, דבר זה מהווה מוקד משיכה נוסף לאוכלוסייה החרדית מכל אזור הצפון. כמו כן, המשכו של כביש 6 צפונה הנסלל בימים אלו, עובר במנהרה תת קרקעית מתחת לרכסים, יאפשר את חיבורה של רכסים במחלף מיוחד וכן חיבורו של כל הגליל המערבי למערכת הכבישים הארצית בציר תנועה נוסף ומשמעותי .

תכנון המע"ר ושכונת הפרסה מהווים הזדמנות חד-פעמית ויוצאת דופן לתכנון של מרכז חדש ליישוב, הנותן מענה מקיף לתושבי השכונה בפרט, ולתושבי רכסים בכלל. התכנון כולל את כל השימושים המתאימים למרכז יישוב, ומעניק איכויות עירוניות להולכי רגל ורוכבי אופניים, זאת, למרות הטופוגרפיה המאתגרת ברכסים.

"ההחלטה שהתקבלה מהווה בשורה אמיתית", אמר שר הבינוי והשיכון, אלוף (מיל') יואב גלנט. "בכך, חילצנו את רכסים ממצוקת הדיור הקשה שכפו עליה גופי התכנון וארגונים נוספים. בקרוב נחל בבנייה של כ-1,900 יחידות דיור. לכל אזרח יש הזכות לדיור הוגן ללא קשר למוצאו, דתו ואמונתו. בשלוש השנים האחרונות אנו ממקדים מאמץ מיוחד לטובת האוכלוסייה החרדית במטרה לקדם מגוון רחב של פתרונות דיור כפי שלא נעשה מאז קום המדינה. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול במלוא המרץ בשיווק תכניות הנותנות מענה לכל אזרח ולכל מגזר במדינת ישראל".

כאמור, התכנית שמוביל משרד הבינוי והשיכון, בשיתוף רשות מקרקעי ישראל, כוללת בניית שכונת הפרסה ובה ייבנו 1,890 יחידות דיור, מוסדות ציבור ועוד כ-55,000 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר למועצה המקומית החרדית רכסים. במסגרת התכנית, יוקם מרכז עירוני ראשי (מע"ר) חדש אשר יהווה חוליית חיבור בין שני חלקי היישוב – הקיים והחדש – ואף יכלול כניסה חדשה ליישוב. בעקבות אישורה של התכנית, יקודמו עבודות הפיתוח והשיווק של השטח, וזאת לאחר תקופה ארוכה של 30 שנה, בה תכניות נתקעו בשל קשיים ביורוקרטיים.

3 תגובות ל: "אושר לתוקף: כ-1,900 יח"ד ייבנו ברכסים"

  1. טוב שבונים לחרדים, גם הם צריכים מענה. רק שלא חייבים להצפין או להדרים עד קצה הארץ, לפרי נדלן למשל יש פרויקט למגזר הדתי לאומי בלוד, במחירי פריפריה כמעט.

  2. מאוד מלחיץ לרכוש דירה ולהבין שיש מצב שתאריך הכניסה נדחה ומי יודע אם בכלל יסיימו לבנות את הפרוייקט. צריך לדעת ממי לרכוש ולברר על היזם לפני שמשקיעים סכום כל כך גבוהה.
    יש את פרי נדלן שבנה כבר המון פרוייקטים ועדיין בונה במרכז לזוגות צעירים. הוא יזם שאפשר לסמוך עליו בעיניי.

  3. אני חושבת שזה מבורך מאוד שמאשרים דירות בפריפריה אבל מה עם זוגות צעירים שעובדים במרכז ורוצים לגור קרוב למקום העבודה? גם פה כדאי שיהיו כמה פרוייקטים כאלה.. מזל שיש את פרי נדלן שהרים את הכפפה ובנה כמה פרוייקטים באזור המרכז במחירים נוחים. הלוואי ויהיו עוד כמוהו

כתיבת תגובה