אושר: מנהל בית דיור מוגן יידרש לראשונה להכשרה מקצועית ולניסיון

לאור הפרשות שנחשפו לאחרונה על אופן ניהולן של בתי אבות שונים החליטו חברי הכנסת לגדור את התחום הפרוץ ולחייב את מנהלי בתי האבות להכשרה מקצועית ונסיון בבתחום

קשיש חרדי - צילום: יעקב נחומי פלאש 90

 

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום את תקנות משרד העבודה והרווחה, לפיהן מנהל בית דיור מוגן יידרש לעבור תוך 3 שנים מיום כניסתו לתפקיד קורס בניהול מוסדות לגיל השלישי שהוכר על ידי המשרד, והוא יהיה בעל ניסיון של 3 שנים לפחות בניהול. בנוסף, יעבור אחת לשנתיים לפחות השתלמויות והדרכות הקשורות לתפקידו כמנהל בית דיור מוגן. מנהל בית דיור מוגן קיים יידרש לעבור קורס ניהול מוסדות לגיל השלישי תוך 4 שנים מיום פרסום התקנות. יינתן פטור למי שעבר קורס כזה ב-15 השנים האחרונות. מי שעבד בתפקיד ניהולי בבית דיור מוגן או במעון לזקנים, לא יחויב בניסיון, אם עבר קורס ניהול מוסדות לגיל השלישי ב-7 השנים האחרונות, או שיעבור קורס כזה תוך 3 שנים מיום כניסתו לתפקיד.

עד כה, לא נדרש כל ניסיון או הכשרה ממנהלי בתי דיור מוגן. זאת לעומת מנהלי בתי אבות, אשר נדרשים להשכלה אקדמית, הכשרה מקצועית, או ניסיון ניהולי של 5 שנים לפחות.

שלמה כוכבי, דייר בדיור המוגן אמר בדיון: "יש להחיל חובת תואר אקדמי על מנהל דיור מוגן, כפי שחלה על מנהל בית אבות".

הממונה הארצית על הדיור המוגן במשרד העבודה והרווחה, ג'ולי עוז, הוסיפה: "בבתי האבות התואר הוא מאוד ספציפי לעניין ניהול בתי אבות. הכוונה היא להחיל בעתיד חובת השכלה אקדמית גם על מנהלי הדיור המוגן. בנוסף, נקיים קורס מקוצר ומשודרג למנהלים קיימים, כדי להביא אותם לסטנדרט הנדרש. מנהלים מגיעים מכל מיני תחומים, וחובה שיעברו חיבור לעולם הדיור המוגן והזקנה".

יו"ר אב"א (איגוד בתי אבות ודיור מוגן), רוני עוזרי הסתייג ואמר: "אם מנהל כבר עבר קורס ניהול מוסדות לגיל השלישי, מדוע לבקש ממנו לחזור עליו כעבור 15 שנה? האם עובדים סוציאליים או מהנדסים נדרשים לחזור שוב על לימודיהם כעבור שנים? בוודאי שהשתלמויות ורענונים הם דבר נדרש".

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מאיר כהן (יש עתיד): "מה שהיה נכון לפני 20 שנה, לא בהכרח נכון היום. הקורס למנהלים בפועל יהיה מצומצם יותר". על התקנות בכללותן אמר ח"כ כהן: "נקרתה בפנינו הזדמנות פז להסדיר תחום שעד כה היה פרוץ ולא מוסדר".

כתיבת תגובה