'אושר עד' בדרך לבורסה?

התפוצצו המגעים לרכישת רשת הקמעונאות החרדית 'אושר עד' ע"י קרן ההשקעות אייפקס, כך התפרסם היום ב'גלובס' • מנגד, בעקבות ההנפקה של רשת 'פרש מרקט', הנפקה הנחשבת למוצלחת, בודקים ב'אושר עד' אפשרות הנפקה בבורסה בתל אביב בשווי של למעלה ממיליארד ש"ח • ב'אושר עד' מכחישים באופן רשמי את הדברים

קופות ב'אושר עד' | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

האם ענקית המזון החרדית בדרך להנפקה בורסאית בבורסה בתל אביב? לפי הפרסום ב'גלובס' היום, הרשת אכן בוחנת אפשרות כזו. האפשרות הופכת רלוונטית במיוחד, לאחר קריסת המגעים בין רשת אושר עד לבין קרן אייפקס עליהם דווח ב'ביזנעס', מגעים שארכו כחצי שנה, במהלכם ניסו בקרן ההשקעות הנודעת לרכוש 50% מרשת המזון של הציבור החרדי, לפי שווי של כמיליארד שקלים בסך הכל ל'אושר עד' כולה.

אלא שלמרות הסכמות על נושאים מסויימים, דברים אחרים נשארו בחוסר הסכמה, דוגמת סוגיית השליטה ברשת, ידיעה שסוקרה אף היא ב'ביזנעס'. כאשר לפי הדיווחים, מנהלי הרשת הנוכחיים סירבו להעביר את השליטה ב'אושר עד' לידיה של אייפקס, אם וכאשר תושלם העסקה.

כמיטב המסורת המסחרית בכלל והחרדית בפרט, כל המגעים התנהלו מאחורי הקלעים, כאשר בצורה רשמית מכחישים עד עכשיו באושר עד כי היו מגעים על רכישת הרשת או חלקים ממנה.

המפורסמות אינן צריכות ראייה או תזכורת, אבל נזכיר לכל מי ששכח את פריצתה הגדולה של 'אושר עד' לפני מספר שנים, בצורה שמנסה לחקות את ההצלחה של וולמארט האמריקאית עם סניפים ענקיים ועם מוצרים המותאמים לציבור החרדי, הן מבחינת גודל האריזות, הן מבחינת הכשרויות, והן מבחינת דפוסי הקניה הייחודיים של המגזר שמקבלים מענה על פי רוב בסניפי הענק של 'אושר עד'.

אלא שכאמור, עם קריסת המגעים מול אייפקס, החלו ב'אושר עד' לבחון אופציה של הנפקה עצמאית בבורסה בתל אביב, ממש כפי שעשתה רשת המזון 'פרש מרקט' של האחים אמיר – רשת שלא ידועה כמו אושר עד (אם כי היא מתחרה גדולה שלה בתחום הקמעונאות) אך הונפקה בסכום מוצלח של כ-750 מיליון ש"ח.

כעת, כאמור, בוחנים גם ב'אושר עד' מהלך דומה. בסופו של דבר נראה כי אם אכן אושר עד תנפיק את עצמה בבורסה בתל אביב, יהיה זה לפי שווי שוק של למעלה ממיליארד ש"ח.

כתיבת תגובה