אושר: קסדות חצי ייאסרו, הוברבורד וסגווי יחויבו בקסדות

בישיבת ועדת הכלכלה התברר כי יידרש תיקון נוסף על מנת לתת לפקחים העירוניים סמכויות אכיפה • ח"כ יעקב אשר קרא להאיץ את התיקון ולהביא להביא לוועדה את כל התיקונים יחד

חייב בקסדה. Ninebot ONE Z10 של 'סגווי' | צילום: יח"צ

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה בשורה של נושאים, בהם איסור שימוש בקסדות חצי ברכיבה על אופנוע וטרקטורון, חיוב רוכבי רכינוע (סגווי) והוברבוד בחבישת קסדה, מתן סמכויות אכיפה גם באשר לקורקינטים ממונעים שאינם תקניים ועוד. התקנות יכנסו לתוקף בעוד כחודש.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

ח"כ יעקב אשר, שניהל את הדיון, קרא למשרד התחבורה לזרז את הליכי החקיקה שנועדו לטפל בסוגיית האופניים החשמליים ודרש מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשרד התחבורה לצאת בקמפיין שיסביר לציבור את ההוראות החדשות.

לפי התקנות שאושרו, כאמור, רוכבים על אופנוע וטרקטורון יחויבו בחבישה ורכיסת קסדה המכסה את אפרכסת האוזן – כך שהשימוש ב"קסדת חצי" ייאסר. עוד אושרו התקנות שיחייבו רוכבי סגווי (רכינוע) והוברבורד בחבישת קסדת אופניים.

ח"כ יעקב אשר, המשמש כיו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים של ועדת הכלכלה, ביקש לדעת האם פקחי הרשויות יוכלו לאכוף את התקנה המחייבת את רוכבי הסגווי וההוברבורד, וסגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, השיבה בשלילה. היא הסבירה כי כדי להוסיף את התקנה לסמכויות האכיפה של פקחים נדרשים תיקונים נוספים וכן את אישורי שרת המשפטים והשר לביטחון הפנים. ח"כ אשר קרא למשרד התחבורה להאיץ את התיקון ולהבא להביא את כל התיקונים יחד.

סמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, התייחס לצעדים שעושה המשרד להגברת הבטיחות בשימוש בכלים החשמליים, ואמר כי תלמידי החינוך התעבורתי כבר לומדים על השימוש באופניים החשמליים, והחל מדצמבר יוכלו לבצע תיאוריה על אופניים חשמליים.

ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא התייחס לתקנות ואמר כי צריך לוודא שתהייה אכיפה בשטח, אחרת המצב לא ישתנה.

ח"כ אשר הצטרף לדברים, סיכם את הישיבה וקרא לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יחד עם משרד התחבורה, לצאת בקמפיין הסברתי לציבור.

כתיבת תגובה