אזור הווילות באחיסמך: 96 צמודי קרקע בגני איילון

דווקא עכשיו: רם אדרת וסלעית רכשו קרקע בשכונת גני איילון בלוד  • החברות שילמו 80 מיליון ₪ כולל הוצאות פיתוח, 850 אלף לרכיב הקרקע בעסקה • יקימו 96 יח"ד במתווה של דירות גן-גג בשכונת גני איילון בלוד • הזדמנות אחרונה לצמודי קרקע במרכז הארץ?

דורון נמרוד, מנכ"ל משותף קבוצת רם אדרת | צילום: יוהנס פלטן

קבוצת רם אדרת וחברת סלעית מדווחות כי רכשו במשותף קרקע בשטח של 12.5 דונם, להקמת פרויקט בן 96 יח"ד בשכונת גני איילון בלוד (הידועה גם בשם שכונת אחיסמך), במחיר של 80 מיליון ₪ כולל הוצאות הפיתוח. מדובר למעשה במחיר שיא בלוד, של 850 אלף ש"ח לקרקע ליחידת דיור. את הקרקע רכשו החברות מבעלים פרטיים. הפרויקט יכלול 24 מגרשים, בשטח של כ- 550 מ"ר כל אחד, שעליו תוקם רביעיית בתים: שתי דירות גן ושתי דירות גג. שטח הדירות יהיה כ- 160 מ"ר, והן יכללו חצר בשטח של כ- 120 מ"ר או מרפסת גג בשטח של כ- 100 מ"ר. את העסקה ליוו משרד עוה״ד דרדיק גרוס, שייצג את הרוכשים ומשרד עוה״ד אלעד אלעזר ואריאל יונגר, שייצג את המוכרים.

דורון נמרוד, מנכ"ל משותף בקבוצת רם אדרת, מתייחס לביקושים לפרויקט בעקבות האירועים האלימים שהתרחשו לאחרונה בעיר ואומר: "גני איילון ממוקמת בחלקה הדרום מזרחי של העיר לוד ודי מנותקת מהשכונות הישנות של העיר. מדובר בשכונה הכוללת אוכלוסייה דתית לצד אוכלוסייה חילונית, אשר החלה להתאכלס לפני כ-5 שנים במשפחות צעירות ובמשפרי דיור מהסביבה הקרובה וממרכז הארץ. על אף המהומות, לציבור יש זיכרון קצר. להערכתי דווקא מה שלא יושפע מהמהומות אלה הביקושים הקשיחים לדירות. מדובר באירוע שיחלוף. בסופו של דבר יש מחסור בדירות, בעיקר במרכז הארץ, והשוק יחזור למצבו הקודם הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים".

עפ"י נתוני אתר יד2, הביקושים לדירות גן, דירות גג וצמודי קרקע, עלו בשנה האחרונה בכמעט 30%.  נראה שהחלום הישראלי על צמוד קרקע עם גינה וחניה פרטית עדיין קיים ואף התרחב. לדברי נמרוד: "שנת הקורונה הגדילה את הצורך של אנשים במרחב ביתי. רוכשים רבים מחפשים דירות גדולות, דירות עם גינות או מרפסות רחבות, וההיצע של דירות כאלו במרכז הארץ הוא נמוך במיוחד ועל פי האסטרטגיה של מנהל התכנון הוא ילך ויקטן לאור הרצון להגדיל את צפיפות הבנייה ולנצל נכון יותר את הקרקע. שילמנו את המחיר הזה על הקרקע כי אנחנו מעריכים שהביקוש לדירות  מסוג זה יהיה גבוה במיוחד, היות ומדובר במוצר נדיר".

שכונת גני איילון היא שכונה צעירה, הממוקמת בחלקה הדרום מזרחי של העיר לוד. מדובר בשכונה מעורבת, הכוללת אוכלוסייה דתית לצד אוכלוסייה חילונית, אשר החלה להתאכלס לפני כ- 5 שנים במשפחות צעירות ובמשפרי דיור מהסביבה הקרובה וממרכז הארץ.  השכונה מאופיינת בבנייה נמוכה (עד 8 קומות) וכוללת את כל השירותים הקהילתיים כמו גני ילדים, מרכול, בית כנסת, פארק ועוד. השכונה נהנית מנגישות גבוהה – היא סמוכה לכבישים 40, 6 ו- 1 ובמרחק של כחצי שעה נסיעה לתל אביב. בנוסף, תחנות הרכבת של לוד ורמלה נמצאות במרכז נסיעה של 10 דקות מהשכונה. 

נמרוד מוסיף כי "גני איילון הוא שכונה במרקם כפרי, שנבנית על אדמות אחיסמך, וצפויה לשמור על הציביון הירוק שלה לאורך השנים. מתוכנן לקום פארק רחב ידיים בסמוך לשכונה וכן טיילת לאורך נחל גזר".

תגובה אחת ל: "אזור הווילות באחיסמך: 96 צמודי קרקע בגני איילון"

  1. למה זה תקוע?

כתיבת תגובה