אזור הסחר החופשי בדובאי עולה על המסלול הכשר

אזור הסחר החופשי המוביל במזרח התיכון Jafza בדובאי מעוניין להעניק לחברות הפועלות במסגרתו ידע בתחום הכשרות והיכרות עם ההזדמנויות העסקיות הגלומות בעולם הכשר • נחתם הסכם שיתוף פעולה בין אזור הסחר החופשי ובין מערך הכשרות סטאר-קיי לקידום אישורי כשרות לחברות מזון הפועלות באמירויות 

אזור הסחר החופשי Jafza בדובאי | צילום: יח"צ

DP World – המנהלת את אזור הסחר החופשי הגדול באמירויות, ג'פזה (Jafza – Jabel Ali Free Zone), חתמה על הסכם הבנות עם מערך הכשרות סטאר-קיי שבאמירויות – במטרה להעניק לחברות בתחום המזון והחקלאות הפועלות באזור הסחר החופשי ידע והיכרות עם עולם הכשרות ועם האפשרויות הגלומות בהוצאת תעודת כשרות.

המרכז הלוגיסטי של DP World בדובאי כולל את אזור הסחר החופשי ג'פזה ואת נמל ג'בל עלי. בשל מיקומו האסטרטגי, במרכז פועלים שורה ארוכה של עסקים וחברות בכל תחומי תעשיית המזון והחקלאות ובכלל זה מפעלי עיבוד בתחומי הדגנים, הבשר, שמן מאכל, קפה ותה וכן בתחום זיקוק סוכר. בשל מיקומו והשירותים המתקדמים אותם מציע המרכז, אזור הסחר החופשי ג'פזה מהווה יעד מועדף ליבואנים ​​ויצואנים של מוצרים כמו סוכר, בשר, קקאו, מוצרי חלב, קפה, תה, פירות, תבלינים וסחורות אחרות.

האזור המיועד לחקלאות ולמזון בג'פזה משתרע על פני 1.57 מיליון מ"ר ופועלות בו למעלה מ-550 חברות המגיעות מלמעלה מ-70 מדינות ומועסקים בו למעלה מ-6,000 עובדים. כ-38% מהחברות הפועלות בג'פזה הן ממדינות במזרח התיכון, 23% מאסיה, 19% מאירופה, 10% מאפריקה ו-8% מאוקיאניה.

אחמד אלחדד, מנהל התפעול הראשי, של תחום הפרקים ואזורי הסחר של DP World באמירויות, שחתם על ההסכם מטעם החברה, ציין כי "איחוד האמירויות מהווה כור היתוך של תרבויות. המדינה היא ביתם של אנשים ממדינות שונות ומקבלת מסורות של תרבויות מגוונות".

לדבריו, "לאור ההתפתחויות האחרונות בין איחוד האמירויות לישראל, הצפי הוא לעליה בביקוש למזון כשר.

הרב אהרון חסקל ואחמד אל חדד בחתימה על ההסכם בדובאי | צילום: יח"צ

"אנו שמחים לחבור לסטאר-קיי, ובאמצעות השותפות והמומחיות שלהם נוכל לארח, מעת לעת, סמינרים דיגיטליים ופיזיים בתחום הכשרות עבור לקוחותינו. בכך נוכל להציג ולהדגיש בפני שותפינו לאזור הסחר החופשי את היתרונות הגלומים עבורם בקבלת הסמכה ותעודת כשרות".

לאור משבר הקורונה, מערכת חכמה ואלקטרונית הפועלת בג'פזה מאפשרת לכל הגורמים בתחום ייבוא או ייצוא מזון לנהל את ההליכים המורכבים בצורה דיגיטלית, תוך מזעור הצורך בעסקאות פיזיות או בהגעה פיזית למקום.

כתיבת תגובה