אז… מה זה מחזור משכנתא?

מחזור משכנתא הוא מושג שרבים נתקלים בו בעיקר כאשר הם חווים קושי בהחזרים החודשיים של המשכנתא שהם לקחו לרכישת בית, כאשר האופציה למחזר את המשכנתא יכולה להינתן על ידי בנקים למסחר המספקים ומציעים מגוון מסלולי משכנתאות לרכישת דירה. אבל מה צריך לדעת על המושג הזה? ולמי הוא מתאים? כל המידע בהמשך

אילוסטרציה: shutterstock

בכל הנוגע לפעולה הקשורה להלוואה הגדולה שנלקחה על מנת לבצע רכישת דירה, חשוב לדעת כי היא מתאימה למי שרוצה לבצע מהלך כלכלי שבו הוא יוכל לסלק את המשכנתא הקיימת ולבחור במסלול חדש, כאשר התהליך נועד גם לסייע ללווים להחזיר בקלות את הסכומים החודשים לבנק, כמו גם שהיא נועדה על מנת לחסוך אלפי שקלים בחודש וזאת בשל התאמה של מסלול משכנתא נכון יותר למצב הכלכלי הקיים.

חשוב לדעת כי בעולם פיננסי דינאמי, רבים האנשים שמוצאים עצמם במצבים כלכליים שונים מאשר בעבר – מה שלעיתים מכביד על היכולת לבצע תשלומי משכנתא גבוהים או לשלם את הסכומים לתקופה ארוכה, ולכן חשוב לדעת אם התהליך מתאים וכמובן כיצד הוא יכול להטיב עמכם.

כיצד יודעים אם מחזור המשכנתא מתאים לכם?

בתחילה חשוב לדעת כי פעולת המחזור היא כזאת שנועדה לבצע שינויים בהלוואה קיימת בזמן שהריביות שנוספות להלוואה שנלקחה מלכתחילה לרכישת הדירה: עלולות עם הזמן להכביד על הלווה.

בשל כך חשוב לבצע בדיקה באמצעות אנשי מקצוע של חברות העוסקות בתחומי הייעוץ למשכנתאות ומשם לדעת כיצד אפשר להפוך את התשלומים למתאימים יותר למצב הכלכלי, להוריד את הריביות הגבוהות ולבחור מסלולים נמוכים יותר וכאלה שיתאימו למצב הכלכלי הנוכחי.

מי כדאי שיבצע את הפעולה?

כיום זוגות רבים כמו גם יחידים, רוכשים דירות לאחר לקיחת הלוואה גדולה מהבנק ושעבוד הנכס עד להחזר מלא של ההלוואה. עם זאת מחזור משכנתא יכול לסייע לקבלת הלוואה בריביות נמוכות יותר, ניתן לתכנן תמהיל משכנתא נכון יותר למצב הכלכלי, ובנוסף במידה וההכנסה שלכם עלתה, ניתן לבצע מחזור ולהחזיר החזרים גבוהים יותר לבנק ובכך לסיים מוקדם יותר את תשלומי ההלוואה, כמו גם שניתן במידה וקיבלתם סכום כסף גדול, לנצל את המומנטום ולסיים עם התשלומים מוקדם יותר.

בכך אפשר להעלות את איכות החיים ולשחרר את הלחצים שמתלווים לתשלומי ההלוואה הענקית הזאת שנקראת משכנתא.

כתיבת תגובה