"אחסון בחינם"?! כך 'משתלטת' גוגל על הוואטסאפ שלכם

גוגל הפתיעה בהכרזה על "אחסון חינם" למשתמשי הוואטסאפ – שילוב ידיים ענק עם המתחרה הגדולה פייסבוק • האם תמה סאגת האחסון המלא בנייד? מה יש ללמוד ממלחמת טוויטר-פייסבוק? • וגם: הסיבה האמיתית שמאחורי מהלך ה'מתנות חינם'

מהיום, האחסון על חשבון גוגל. וואטסאפ | צילום: Chonlachai, שאטרסטוק

ידועה האמרה ש"בחיים אין דבר כזה מתנות חינם", אך הכרזה של ענקית האינטרנט גוגל בבלוג הרשמי שלה הביאה רבים לתהות היום מה עומד מאחורי המהלך. ובכן, למקרה שחשבתם אחרת, גוגל לא ממש מחלקת לכם מתנות חינם והיא מתכוונת 'לעשות עליכם' המון המון כסף.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

מכירים את התופעה שהאחסון במכשיר הטלפון החכם שלכם מלא? סביר להניח שכן. ברוב המקרים, אחת הסיבות העיקריות לכך היא משקלם הכבד של קבצי המדיה בתוכנת המסרים הפופולרית וואטסאפ, שמשקלם עומד על מאות מגה ואף ג'יגות.

בבשורה חגיגית הכריזה היום חברת גוגל העולמית בבלוג הרשמי שלה כי החל מנובמבר הקרוב תאפשר לאחסן את קבצי בוואטסאפ שלכם בשירותי הענן שלה 'גוגל דרייב' ללא הגבלת אחסון וללא כל תשלום. הפיצ'ר שמאפשר לגבות את תוכן היישומון (אפליקציה. ח"ק) אמנם קיים מזה שנים, אך אם עד לעכשיו הוא עלה לכם על חשבון האחסון בחשבונכם, המוגבל ב- 15 ג'יגה ומעבר לכך השירות בתשלום, כעת מתכוונת גוגל לאפשר את גיבויי הוואטסאפ ללא הגבלה, בחינם ולא על חשבון האחסון החינמי/בתשלום.

הבוקר אף החלו משתמשים רבים לקבל הודעות מייל המאשרות את המדיניות החדשה של גוגל, לאחר שהגיעה להסכם עם חברת פייסבוק העולמית – חברת האם של וואטסאפ.

כמו תמיד, גם הפעם עומד מאחורי המהלך שיקול עסקי שצפוי להכניס לגוגל סכומי עתק. שכן ברגע שתגבו את כל תוכן השיחות שלכם לאחסון בענן של גוגל, תספקו לה למעשה את כל המידע על תחומי העניין שלכם והמידע אותו אתם מחפשים בכל רגע נתון. החל מתופעות חברתיות ועד להתעניינות ברכישת מוצר או טיול מפנק. כך למעשה, יתאפשר לה 'לטרגט' אתכם באופן מדויק ביותר בקמפיינים השיווקים ברשת המודעות שלה 'גוגל אדוורדס' ולהרוויח עליכם סכומים לא מבוטלים. למקרה ששכחתם, גוגל היא חברת הפרסום הגדולה בעולם.

המהלך נחשב למפתיע ביותר, שכן פייסבוק וגוגל נחשבים למתחרים וותיקים בכל הנוגע לקמפיינים ממומנים ברשת (מה שמכונה בעגה המקצועית PPC. ח"ק) ובשנים האחרונות היינו עדים ללא מעט מהלכים של החברות בכדי לייצר 'ערך מוסף' על מתחרתה. לשם המחשה, במידה ותשתפו בפייסבוק לינק לסרטון ביוטיוב 'תהנו' מחשיפה מזערית בהרבה מאשר כשתעלו את הסרטון לפייסבוק עצמה, שכן יוטיוב (רשת שיתוף הוידיאו של חברת האם גוגל) נחשבת לאחת המתחרות המאיימות ביותר על פייסבוק.

עם זאת, נראה כי נתוני אתר המחקר statista, המצביעים כי מכשירי האנדרואיד מהווים כ-85% מנתח שוק המובייל, גרמו לשילוב הידיים המעניין בין החברות. שכן בעוד למשתמשי האייפון התאפשר עד היום לגבות את אחסון הוואטסאפ בחשבון הiCloud שלהם, משתמשי האנדרואיד נותרו מאחור והתמודדו עם שורה של קשיים בכל הנוגע לאחסון המכשיר.

ההודעה שהפיצה טוויטר למשתמשיה | צילומסך

אגב, רק השבוע עלתה לכותרות המאבק בין הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר, לאחר שטוויטר פרסמה הודעה לכל חשבונות הדוא"ל של משתמשיה ובה נכתב כי בוטלה היכולת לשתף אוטומטית פוסטים מהפייסבוק בטוויטר וכי טוויטר מציעה למשתמשיה אפשרויות חלופיות.

מהלך, שהיה לא אחר מאשר ביוש (שיימינג. ח"ק) שנקטה טוויטר לאחר שפייסבוק ביטלה שיתוף פעולה רבת-שנים בין הרשתות, שבמסגרתה התאפשר למשתמשיה לפרסם את הפוסטים בחשבון הפייסבוק שלהם אוטומטית בחשבון הטוויטר שלהם – וכן להיפך – בהגדרה פשוטה וחד-פעמית. שיתוף פעולה, שככל הנראה הופסק בשל המתח בין הרשתות המתחרות.

כעת, רק נותר לראות כמה זמן יחזיק מעמד שיתוף הפעולה החדש בין גוגל לפייסבוק, שגם הן, אסור לשכוח, יריבות קשות. והכי חשוב: לעולם אל תשכחו ש"בחיים אין דבר כזה מתנות חינם" ומאחורי הבשורה של גוגל עומד מהלך שיווקי עצום לרשת המודעות שלה שעשוי להכניס לקופתה סכומי עתק.

כתיבת תגובה