אחרי הבחירות המוניציפליות: האם עשרות רשויות קטנות יאוחדו?

מועצה מקומית מעלה אפרים תאוחד עם מועצה אזורית ערבות הירדן? מטולה עם גליל עליון או מבואות חרמון? | ומה יעלה בגורל הרשויות העשירות, כפר שמריהו ומגילות ים המלח? | משרד הפנים בוחן: איחוד של עשרות רשויות לאחר הבחירות המוניציפליות – במטרה לצמצם את עלויות תקציבי המנהלה ולהגדיל את התקציב שיעבור לשירות התושבים | ואלה רשויות עומדות על הפרק?

מלונות ים המלח | צילום: Meoita, שטארסטוק
בימים אלה בוחן משרד הפנים את איחודן של 28 רשויות מקומיות, רובן ככולן בעלות פחות מ-5,000 תושבים, עם רשויות מקומיות סמוכות – כדי לקדם את הרשויות המקומיות בישראל, תוך מתן שירות מיטבי לתושב. מהלך האיחוד שנבחן בימים אלה נועד על מנת לשפר את מצב התושבים בכל הנוגע לרמה ולעלות השירותים המוניציפאליים, כאשר במסגרת האיחוד ניתן יהיה להפחית הקצאות ממשלתיות לרשויות קטנות, אשר מיועדות בעיקר להוצאות מינהלה – ולהעבירן לשם הגדלת המשאבים ובעיקר לשיפור רמת השירות לתושבים.

שר הפנים, משה ארבל: "איחודן של רשויות מקומיות קטנות, אמור להוות פוטנציאל לשיפור מצב התושבים בכל הנוגע לרמת ועלות השירותים המוניציפאליים שאלו מקבלים, כאשר תועלות משנה שיצמחו מהמהלך הן שיפור יכולת הרגולציה והפחתת הקצאות ממשלתיות לרשויות קטנות והעברתן לרשויות גדולות יותר, ובכך חיסכון במשאבים המופנים לעלויות מנהלה והגדלת משאבים המופנים לשיפור רמת שירות".

מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ: "בחינת איחודן של עשרות רשויות הוא המשך טבעי למהלכים דומים אותן ניסתה ממשלת ישראל לקדם בעבר, תוך צמצום משמעותי של הוצאות ממשלתיות, התייעלות כלכלית עבור התושבים וצמצום משמעותי של הרגולציה הקיימת. ובכך גם לחזק את השלטון המקומי בישראל".

כתיבת תגובה