אחרי החלטת הממשלה: 'תכנן ובנה' בקצרין ל-1,560 יח"ד

צעד משמעותי להכפלת ההתיישבות בקצרין: משרד הבינוי והשיכון מפרסם מכרז לבניית 1,560 יח"ד | חלק מהמכרזים יהיו במסגרת דיור ב"מחיר מטרה" | במכרז שמתפרסם באתר רמ"י, קורא משרד הבינוי והשיכון ליזמים להגיש הצעות לבניית השכונה החדשה בקצרין, במתכונת 'שכונה מחכה לתושב' הקבלן בונה את כלל  יחידות הדיור, מתחמי התיירות, מסחר ותעסוקה

הכניסה לקצרין | צילום: רונאל 12345, ויקיפדיה

מכרז חדש בשיטת "תכנן ובנה" התפרסם אתמול באתר רמ"י, המכרז הינו עבור  הקמת רובע 12 בקצרין. בשיטה הייחודית 'תכנן ובנה' לפיה  חברה אחת תהיה אחראית על תכלול התכנון, עבודות הפיתוח והבנייה של התשתיות הציבוריות ומבני המגורים ל-1,560 יחידות דיור, מוסדות החינוך, מוסדות הציבור, שטחי התיירות והמסחר במתחם אחד .

בשכונה החדשה צפויות להיבנות יחידות דיור בתמהיל מגוון של בנייה רוויה וצמודת קרקע, מתחמי תיירות, מסחר ותעסוקה.

חוברת המכרז צפויה להתפרסם ב28.03.2022.

משרד הבינוי והשיכון ממשיך לקדם את השיטה החדשנית, בה מאוחדים כל עבודות התכנון, הפיתוח והבנייה של דירות המגורים כמו גם מוסדות הציבור השונים, תחת קורת גג אחת. על פי תנאי המכרז, במסגרת שיטת "תכנן ובנה" היזם יקים על קרקע מדינה, מתחמי מגורים המונים לפחות 1000 יח"ד. כיוצא מזה תפקידו יהיה בין היתר הקמת כל התשתיות הציבוריות הדרושות לכך, הקמת שטחי ומבני הציבור והחינוך, תכנון והקמת מבני המגורים ועוד.

תכנית זו פועלת בשיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית הנבחרת ועם המשרד על מנת לייעל את לוח הזמנים שיביא לאכלוס מהיר.

העיר קצרין מצטרפת לערים חריש, בית שמש ושדרות בהן כבר שיטת "תכנן ובנה" נחלה הצלחה.

בעיר חריש, בה נבנתה שכונת "אור המזרח" ובה 1,366 יחידות דיור. בשכונה נבנו שני בתי ספר יסודיים, 11 כיתות גן, מתנ"ס, אולם ספורט, מגרשי ספורט ושלוש כיתות מעון יום, השכונה נמצאת בשלבי אכלוס.

בעיר בית שמש, שכונה ד'5, נבנים בימים אלה  1,036 יח"ד, מוסדות חינוך, מוסדות ציבור ושטחי מסחר במתחם אחד. בעיר שדרות, שכונת הבוסתנים, 1,010 יח"ד, מוסדות חינוך וציבור ושטחים ציבוריים.

שלושת המכרזים בשיטה זו הוערכו בהיקף של למעלה ממיליארד שקלים.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין:  "בהמשך לישיבת הממשלה שקיימנו אתמול ברמת הגולן, אנו לא מחכים ומתחילים לעבוד. משרד הבינוי והשיכון בראשותי, ממשיך  לחזק את רמת הגולן מועצה אזורית גולן וקצרין. היום התחלנו הלכה למעשה, בדרך לעמוד ביעדים השאפתניים שהצבנו לעצמנו להכפלת תושבי האזור תוך ארבע שנים. נמשיך לקדם את רמת הגולן  עד להשגת היעדים."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "היום כבר אין ספק כי שיטת תכנן ובנה היא עתיד עולם הבנייה בישראל. שיטת הבנייה הייחודית, שהובלנו במשרד, מאפשרת להעניק בית וקהילה ולא רק דירה. איכות חיים שלמה שכוללת לא רק קורת גג, אלא את כלל מרכיבי השכונה בבת אחת- מוסדות ציבור, תשתיות, חינוך וכו'. בניית רובע 12 בקצרין בשיטה זו יזרז את הליך הבנייה, ויביא תושבים חדשים לאזור תוך מספר שנים. אני צופה הצלחה אדירה לשיטה בקצרין כמו בחריש, שדרות ובית שמש".

כתיבת תגובה