אחרי סודהסטרים: גם לעובדי לאומי קארד מגיע

הצדדים הגיעו להבנות: עובדי לאומי קארד יקבלו מענק מכירה בגובה של 40 מיליון שקל ● ההנהלה והעובדים הגיעו להסכם הבנות לגבי הסכם קיבוצי חדש לחמש שנים ● לצד מענק המכירה עובדי החברה יקבלו תוספת שכר שנתית שתגיע עד ל-3.75% ותקציבים נוספים לטובת הגדלת הרווחה הסוציאלית, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות, קביעת שכר מינימום לפי ותק ועוד

הסכם בהסתדרות. אילוסטרציה מהסכם קיבוצי בעמידר. צילום: אלירן אביטל, דוברות ההסתדרות

בתום מו"מ שנערך בין ההסתדרות, ועד עובדי לאומי קארד והנהלת החברה הגיעו אמש (ב') הצדדים להבנות על סיום סכסוך העבודה, עקרונות להסכם קיבוצי חדש ומענק המכירה שיינתן לעובדים. המו"מ נוהל בימים האחרונים בשיתוף ובהובלתו של יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד.

ההסכם מקנה הישגים נרחבים לעובדים ואופק להמשך צמיחתה של החברה בשנים הקרובות. במסגרת ההסכם ארוך הטווח לחמש שנים, הושג ביטחון תעסוקתי לעובדים, תוספות שכר בשיעורים שינועו בין 3.25% ל-3.75% לשנה לפי מתווה מסוכם. בנוסף הוסכם על תקציב מיוחד שיאפשר שיפורים משמעותיים בתנאי העבודה לרבות קביעת שכר מינימום לפי ותק, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות של העובדים, שיפור תנאי קרן השתלמות לנציגי שירות ועוד. בנוסף, העובדים יקבלו מענק מכירה בהיקף כולל של כ- 40 מיליון שקל.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "אני מברך את הצדדים שהגיעו להבנות ואת יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד על הובלת המו"מ. הנני סמוך ובטוח שמערכת יחסי העבודה בחברה תמשיך להיות בשיתוף פעולה לטובת כל הצדדים".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד: "אני מברך את הצדדים על שהשכילו להבין שמערכת יחסי עבודה ומשברים פותרים בהידברות תוך מציאת האיזונים הנכונים לכל הצדדים. ההבנות אליהן הגענו יסייעו בחיזוק מעמדם של עובדי לאומי קארד ויאפשרו להם לקחת חלק מרווחי המכירה לה הם שותפים לכל דבר. אני מבקש להודות למנכ"ל לאומי קארד רון פאינרו על השותפות וליו"ר הוועד רעות פבלוביץ על הנחישות להביא את הסכסוך לסיום".

מנכ"ל לאומי קארד, רון פאינרו: "אני שמח מאוד שהגענו להבנות הערב, זה הסכם שטוב לעובדים ולכן טוב לחברה. הסכם ארוך טווח שיאפשר לנו שקט תעשייתי לקחת את לאומי קארד, יחד עם העובדים המצוינים שלנו, הכי רחוק שיש. ידענו כל השנים יחסי עבודה מעולים ואני בטוח שנצליח לבנות יחד את האמון ונחזור לשגרה במהרה. כמובן שצר לי אם נגרמה בימים האחרונים פגיעה בלקוחותינו, נגשר על הפערים שנוצרו בימים הקרובים. אני רוצה להודות מקרב לב לארנון בר-דוד על הסיוע והליווי עד להגעה להבנות".

יו"ר ועד עובדי לאומי קארד, רעות פבלוביץ: "ההסכם הקיבוצי שלנו הוא עוד צעד משמעותי לשיפור תנאי העבודה והשכר של עובדי החברה. כמו כל הסכם חיפשנו את נקודת האיזון הנכונה, והלילה מצאנו אותה. אני רוצה להודות לעובדי לאומי קארד שהוכיחו שהם החלק החשוב בהצלחת החברה. מגיע לכולנו ליהנות מהעבודה הקשה ומפירות ההצלחה. אני רוצה להודות לארנון בר דוד ולהסתדרות הכללית החדשה על עזרתם בפתרון המשבר. אנו נמצאים בפני תקופה מאתגרת שלשינויים, ואני בטוחה שיחד עם ההנהלה נצעיד את החברה לעידן חדש".

כתיבת תגובה