אחרי עשור: קמפיין של הלמ"ס לקראת המפקד

קמפיין פרסומי רחב של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: "נתונים הם א-ב של כל החלטה בחיים";  "נתונים הם א-ב לאיכות חיים" | הקמפיין יעורר את הציבור לשתף פעולה – לקראת מפקד האוכלוסין 2022 | לוז הקמפיין: הבירורים שלנו כחלק מהחיים – המפתח לתכנון נכון של המדינה והרשויות השונות, עבורנו, האזרחים

מתוך קמפיין הלמ"ס

לראשונה מזה למעלה מעשור ולקראת ביצוע מפקד האוכלוסין 2022, יוצאת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) בקמפיין פרסומי רחב שנקרא "נתונים הם א-ב של כל החלטה בחיים", "נתונים הם א-ב לאיכות חיים". מטרת הקמפיין היא להמחיש את חשיבות הלמ"ס כגוף הלאומי שמטרתו לספק נתונים לתהליכי קבלת החלטות שיסייעו לתכנון ולשיפור איכות החיים ובעקבות כך, לזכות בשיתוף פעולה של הציבור בסקרי הלמ"ס.

בחודש הבא, צפויה הלמ"ס להרחיב את הפרסום, על מנת לקדם את השתתפות הציבור במפקד האוכלוסין 2022 שיחל בחודש אפריל הקרוב ויימשך עד סוף חדש נובמבר של שנה זו. מפקד האוכלוסין 2022 יהיה המפקד השביעי מקום המדינה וגם החדשני ביותר שהתקיים בישראל עד כה. הנתונים שייאספו במפקד יאפשרו לקבל מידע על אזורים סטטיסטיים קטנים, עד לרמת שכונה בגודל של 3,500-4,000 נפשות.

הקמפיין הפרסומי של הלמ"ס, שהופק באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) וחלקו הראשון מתחיל היום – יציג סיטואציות שממחישות איך כל אחת ואחד מאתנו מקבלים באופן יום יומי החלטות המבוססות על נתונים ועד כמה הדבר בסיסי ומובן מאליו. (לבדוק ביישומון ניווט לפני שמתחילים נסיעה – זה א-ב; לבדוק כמה אורחים מגיעים לארוחה – זה א-ב; לדעת מה מזג האוויר לפני טיול – זה א-ב; לבדוק אם יש אוכל כשר ביעד אקזוטי בחו"ל – זה א-ב עבור שומר מסורת). באופן דומה, בכל חברה מודרנית יש צורך בלמ"ס שתאסוף נתונים כדי שאפשר יהיה לקבל החלטות שמובילות לשיפור איכות החיים. למשל, לדעת כמה ילדים יש בשכונה כדי להחליט אם להוסיף עוד גינות שעשועים. או, כמה נוסעים באוטובוס וכמה במכונית פרטית כדי לתכנן את התחבורה הציבורית. כך, מקווים בלמ"ס שמי שנבחר להשתתף באחד מסקרי הלמ"ס, יוכל לעזור לתכנן ולשפר את העתיד של כולנו.

הפרסום יותאם לקבוצות אוכלוסייה מגוונות כמו האוכלוסייה הערבית והאוכלוסייה החרדית והדתית, וכן לדוברי רוסית ואמהרית. הוא ישולב בערוצי הטלוויזיה, הרדיו, העיתונות והאינטרנט.

 

הסטטיסטיקן הלאומי ומנהל הלמ"ס פרופ' דני פפרמן: "משבר הקורונה המחיש לכולנו עד כמה השימוש בנתונים הוא חיוני לתהליכי קבלת החלטות המתקבלות על בסיס יום יומי ומשפיעות על חיינו. מדינה מודרנית אינה יכולה להתקיים ללא נתונים איכותיים, עדכניים וזמינים בכל תחומי החיים. העידן הטכנולוגי שבו אנו חיים מאפשר לאסוף מידע רב מקבצים מנהליים ומקורות מידע נוספים, אך חלק מירבי מהנתונים אותם אנחנו אוספים ומפרסמים נצטרך להמשיך לאסוף בסקרים. בהתאם לכך, אני מצפה מהציבור להבין את החשיבות הרבה שיש לנתונים לתהליכי קבלת החלטות ברמה האישית, המקומית והלאומית, וכתשתית למחקר, וקורא לשיתוף פעולה בסקרי הלמ"ס השוטפים ובמפקד האוכלוסין 2022".

כתיבת תגובה