אחרי עתירה מנהלית והתנגדויות: נחנך כביש 200

נחנך ונפתח לתנועה באופן רשמי כביש 200, המהווה אחד מצירי התנועה החשובים ביותר להתפתחות העיר רמלה • פתיחת הכביש הרשמית התעכבה כחודש, לאחר שבית המשפט שדן בעתירה מנהלית של באר יעקב הכריע כי יש להשלים קירות אקוסטיים במקומות הנדרשים ברמלה בירכו על הפתרון לעומסי התנועה

כביש 200, מבט עילי | צילום: נתיבי איילון

אחרי דיון משפטי בעתירה מנהלית בין באר יעקב למשרד התחבורה והשלמה של 'נתיבי איילון' קירות אקוסטיים במקומות הנדרשים – נחנך אתמול סופסוף, הפעם באופן רשמי, כביש 200  עוקף רמלה. הכביש כבר שומש לפני כחודש, אך עתה נפתח במלואו.

בטקס מיוחד שנערך השבוע (אתמול) נחנך ונפתח באופן רשמי כביש 200 "עוקף רמלה החדש". מדובר בכביש מודרני ובטיחותי, המהווה את אחד מצירי התנועה החשובים ביותר להתפתחותה של העיר רמלה.

"אני רואה במשרד התחבורה, לא רק משרד תחבורתי אלא גם חברתי וכלכלי, כי פיתוח עירוני תלוי בתחבורה", אמרה השר מירי רגב בטכס פתיחת הכביש. "דרכו אפשר לקדם מוביליות חברתית ונגישות לכלל החברה הישראלית. הכביש החדש, יאפשר לאלפי אימהות ואבות לחזור הביתה בזמן קצר, במקום לבזבז זמן ודלק בפקקים. ולאפשר להם לבלות זמן איכות עם המשפחה, וליהנות מהפארקים היפים שנבנים בעיר רמלה"

לדבריה, הכביש שנחנך היום הוא כביש רחב ובטיחותי, עם תאורה מצוינת, ועם קיר אקוסטי שירחיק מהשכונה גם את הרעשים, וגם את עשן המכוניות. "ברוח החשיבה הירוקה והבריאותית שאנחנו מקדמים ברחבי גוש דן ובכל הארץ, עובר לצד הכביש שביל אופניים בינעירוני. כביש 200 מתחבר לכביש 431, אחד מצירי הרוחב החשובים של ישראל. מהיום תל אביב, ירושלים, ראשון לציון, רחובות ומודיעין – כולן קרובות יותר לרמלה!", הוסיפה השרה רגב.

כביש 200 הוקם בעלות של כ-250 מיליון שקלים ופתיחתו הוקדמה בארבעה חודשים, לאחר האצה משמעותית של העבודות בתקופת הקורונה. הכביש עובר ממערב לשכונה החדשה  "נאות שמיר" והוא מהווה כניסה ראשית נוספת לעיר רמלה, מתחבר לרחוב הזית ומשחרר עומסי תנועה בכניסות וביציאות מהעיר.

בסוף 2021 יפתח קטע כביש נוסף, המתחבר ליציאה המערבית מרמלה, על כביש 44, ובעתיד ימשיך הכביש  צפונה ויתחבר לשני כבישים ארציים נוספים : כביש 40, וכביש 1 באזור מחלף נתב"ג.

השרה רגב הוסיפה כי ידוע שעבור מי שמחפשים מקום מגורים או מקום עבודה חדש, אחד השיקולים שנלקחים בחשבון, הוא הנגישות. "כדי שהיתרונות של רמלה ימשכו את המשפחות הצעירות, שמחפשות פתרון דיור באזור המרכז, מתפקידי כשרת התחבורה, להנחות את גורמי משרדי, לדאוג שהכניסה והיציאה מהעיר יהיו נוחות ובטוחות, ללא פקקים וללא עומסים. זה תפקידו של כביש 200, ולכן פתיחת הכביש היא בשורה גדולה לתושבי רמלה והסביבה", אמרה השרה רגב.

ראש העיר, מיכאל וידל הצטרף למברכים: "אני מאמין, כי הכביש מהווה תוספת משמעותית לשדרוג מערך תשתיות הכבישים והתחבורה לרמלה וממנה וכי בניית הכביש היא חלק בלתי נפרד משדרוג מערך הכבישים ושדרוג צירי התנועה בעיר לרווחתם של תושבי רמלה ותושבי האזור".

ראש העיר וידל, הדגיש: "בנייתו ופתיחתו כביש 200 מהווה בשורה חשובה לתושבי רמלה והאזור כולו. בנייתו של כביש עוקף רמלה החדש הסירה למעשה את החסמים שאפשרו את בנייתה של השכונה המודרנית "נאות שמיר", בה נבנו כבר מאות יח"ד וייבנו בסה"כ למעלה מ-4,000 יח"ד חדשות. אני מאמין, כי הכביש מהווה תוספת משמעותית לשדרוג מערך תשתיות הכבישים והתחבורה לרמלה וממנה וכי בניית הכביש היא חלק בלתי נפרד משדרוג מערך הכבישים ושדרוג צירי התנועה בעיר לרווחתם של תושבי רמלה , תושבי האזור וכל הבא בשערי העיר".

מנכ"ל נתיבי איילון, איתמר בן מאיר: "כביש 200 מהווה נדבך חשוב בנגישות התחבורתית לרמלה ותשתית לפיתוח ופריחה של העיר והאזור כולו. בזכות הירתמות כלל הגורמים וחרף האתגרים וניצול ההזדמנות שנוצרה במשבר הקורונה, עבודה מסביב לשעון, הצלחנו להקדים את פתיחת הכביש בארבעה חודשים לטובת התושבים והציבור הרחב. אני מודה לראש העיר וידל וצוותו על שת"פ הדוק שאפשר את פתיחת הכביש".

בטקס השתתפו מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, המשנה למנכ"ל יעקב בליטשטיין, מנכ"ל חברת נתיבי איילון איתמר בן מאיר, יו"ר דירקטוריון נתיבי איילון מאיר חן, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ, מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים רחלי טבת ויזל, ראש עיריית רמלה מיכאל וידל, סגניו אברהם אילוז, מאור אשש ואברהם דזורייב, מנכ"ל העירייה רונן עזריה ומנהלי המנגנון העירוני.

בשנים האחרונות השקיע משרד התחבורה כמיליארד שקלים בבנייה ופיתוח שורה ארוכה של תשתיות תחבורה לרווחת תושבי רמלה. הכביש הוקם ע"י חברת נתיבי איילון, בשיתוף צוות אגף ההנדסה בעיריית רמלה, בניהולה של הגב' ז'אנה סלובייצק ועוד. בסיום הטקס ערכו שרת התחבורה, ח"כ מירי רגב וראש עיריית רמלה, מיכאל וידל וצוותיהם ישיבת עבודה לקידום תשתיות תחבורה נוספות בעיר.

כתיבת תגובה