אחרי שנותרה בחוץ: גם הרכבת הקלה תצטרף לתשלום 'חכם'

אחרי כמעט שנה של עיכוב: מהפכת התשלומים בתחבורה הציבורית מגיעה גם לרכבת הקלה | החל מיום שלישי: משלמים עם Moovit או פנגו על נסיעות ברכבת הקלה בירושלים | בכך יושלם המהלך בכל אמצעי התחבורה הישראליים | עלות הנסיעה ברכבת הקלה בעת תשלום אפליקציה נותרת ללא שינוי והיא תיגבה על-פי התעריפים הנהוגים

אישורי נסיעה ברכבת הקלה | צילומסך: מוביט, פנגו

לאחר שבחודשים האחרונים הופעל שירות התשלומים באפליקציית Moovit ופנגו עבור נסיעות באוטובוסים, ברכבת ישראל, במטרונית ובכרמלית – השירות ייפתח גם לתשלום נסיעה ברכבת הקלה בירושלים.

עם השקתה של רפורמת שיטת התשלומים בתחבורה ציבורית של משרד התחבורה (בדצמבר 2020), Moovit ו-פנגו, שתי אפליקציות התחבורה הפופולאריות בישראל, שלכל אחת מהן למעלה מ-2 מיליון משתמשים בארץ, חברו יחדיו על מנת לספק מענה לכלל נוסעי התחבורה הציבורית ולשפר את חוויית התשלום והנסיעה. 

שיתוף הפעולה בין החברות מאפשר לנוסעי תחבורה ציבורית, קבועים ומזדמנים, לשלם על נסיעותיהם באמצעי התחבורה השונים בקלות דרך הנייד. השירות שפעיל זה מכבר ברכבת, באוטובוס, בכרמלית ובמטרונית, יהיה זמין כעת ברכבת הקלה בירושלים.

זהו נדבך נוסף המאפשר לנוסעי התחבורה הציבורית בישראל ליהנות לראשונה מחוויית ניידות כְּשֵירוּת (Mobility as a Service) כוללת – מידע, תכנון נסיעות, שילוב מגוון כלי תחבורה ציבורית בהתאם לצורך ותשלום עבור הנסיעות באפליקציה אחת – Moovit.

כך זה עובד

תיקוף הנסיעה ברכבת הקלה מבוצע בדומה לשיטת התיקוף הנהוגה ברכבת ישראל ובכרמלית- כשנוסעים יגיעו לתחנת העלייה לרכבת הקלה, האפליקציה תזהה באמצעות GPS את מיקומם ותאפשר להם לבחור ברכבת הקלה כאמצעי התחבורה. לאחר אישור תשלום ותיקוף הנסיעה האפליקציה תייצר עבורם קוד QR ייחודי לביקורת וכרטיס דיגיטלי. כמו-כן, בדומה לאמצעי תחבורה אחרים מלבד הרכבת, ניתן יהיה להוסיף נוסעים נוספים לתשלום בתעריף בוגר וכן לכל משתמש באפליקציה להנות ממעברי 90 דקות בחינם שיתאפשרו בנסיעות ברדיוס של 15 ק"מ מנקודת המוצא הראשונה, באותו היום, בכל אמצעי התחבורה, למעט רכבת ישראל.

בסוף כל חודש, תחושב העלות המצטברת לנוסע באופן אוטומטי ותשקף את סך הנסיעות שבוצעו בפועל יחד עם ההנחה המירבית שהנוסע זכאי לה. כאשר, עלות הנסיעה בעת תשלום אפליקציה נותרת ללא שינוי והיא תיגבה על-פי התעריפים הנהוגים.

מלבד אפשרות התשלום, Moovit מספקת את כל המידע הנדרש על מסלולי נסיעה בתחבורה הציבורית בישראל ואף מסלולים משולבים הכוללים מוניות, אופניים, קורקינטים שיתופיים, קארפול ועוד. כעת עם השקת שירות התשלומים, למשתמשי Moovit יש את כל מה שצריך על מנת לתכנן נסיעה, להתעדכן בזמן אמת ולשלם בתחבורה הציבורית בדרך הקלה והנוחה, ללא התחייבות מראש והכל באפליקציה אחת. חברת פנגו מספקת את תשתית חשבונות המשתמשים, הסליקה והתשלום לפעילות האפליקציה.

כתיבת תגובה