אחרי שנים של עיכובים: הקניון החרדי בבית שמש ייפתח

אחרי שנים של עיכובים ודחיות – הקניון הגדול של הציבור החרדי בבית שמש יפתח כבר בימים הקרובים | בניית הקניון הסתיימה לפני כשנה וחצי ולמרות הכל הקניון עמד שמם ובעלי חנויות רבים המתינו לפתיחתו | בימים האחרונים הודיעה הנהלת הקניון על התחלת פעילות לקהל הרחב | בפברואר מינתה חב' היי טאואר את גדי שטרן כמנכ"ל הקניון

קניון השדרה, בית שמש | צילום: ניר סטולו

קניון השדרה נבנה וממוקם בלב השכונות החרדיות של רמות בית שמש. בניית הקניון הסתיימה לפני כשנה וחצי ולמרות הכל הקניון עמד שמם ובעלי חנויות רבים המתינו לפתיחתו. בימים האחרונים הודיעה הנהלת הקניון על התחלת פעילות לקהל הרחב.

מדובר במרכז חדשני ומסחרי היושב על כ-23,000 מ"ר ועתיד לתת מענה החסר כיום לכלל תושבי השכונות החרדיות של רמות בית שמש עם מגוון חנויות לציבור החרדי, רשתות, קופות חולים, סניפי בנקים, חנויות אופנה והלבשה, אוכל ומזון, יודאיקה, רשתות וחנויות המותאמת למגזר החרדי ולצרכיו הרבים כגון, זויה, קידישיק, משכן התכלת, סילברמן, ועוד. כמו כן יפתחו מגוון חנויות של רשתות ארציות המעוניינות לעבוד עם המגזר החרדי.

כיום, הקניון היחיד הקיים בעיר בית שמש הוא מתחם ביג הנמצא בכניסה לעיר, מה שמצריך נסיעה של עשרים דקות ברכב פרטי וחצי שעה בתחבורה ציבורית. בעיה נוספת הקיימת במתחמים האחרים היא בעיות בנושא צניעות או הקפדות כשרות עבור משפחות חרדיות שלעיתים נמנעות מלהגיע בגלל אי התאמה לאופי והמרקם של המגזר החרדי.

בשנים האחרונות עם ההתפתחות המואצת של השכונות החרדיות והגעה מאסיבית של משפחות צעירות חדשות תוך התבססות קהילות גדולות של תושבים אנגלו-סקסים הקהילה החרדית בעיר בית שמש חיפשה לעצמה פתרונות בילוי וקניה באווירה חרדית כשלא מעט תושבים חרדים נאלצו לכתת רגליהם לבני ברק או לירושלים כדי לצאת לחוויית קניה באווירה מותאמת לקהילה ולצרכים המיוחדים של הציבור החרדי. קניון השדרה יביא עמו מרכז מסחרי רחב ידיים באווירה חרדית עם חנויות ומזון בכשרות מהודרת כשגם הרשתות הגדולות מותאמות לאופי והווי הלקוחות.

בעלי קניון השדרה אומרים כי מדובר במרכז מסחרי חדשני ביותר, עם שפע מקומות חניה באווירה מותאמת עבור הציבור החרדי והמיקום המרכזי שלו נותן לו יתרונות רבים, הן בקרבתו לשכונות, והן בהיצע המותאם לאופי וההווי החרדי.

קניון השדרה, בית שמש | צילום: ניר סטולו

בחודש פברואר 2023 מינתה חברת היי טאואר בעלת חברת הניהול של הקניון את גדי שטרן כמנכ"ל הקניון. שטרן המתמחה כבר 30 שנה ועם רקע וניסיון עשיר בליווי רשתות שיווק קמעונאיות וניהול קניונים בארץ ובחו"ל. בניגוד לתחזיות, שטרן הצליח לעשות את הבלתי ייאמן ותוך מספר חודשים מאז שקיבל את המתחם לידיו, יצר שליטה מלאה על תמהיל החנויות בקניון כאשר כל החנויות ובעלי העסקים חתומים על חוזה ניהול כמקובל בכל הקניונים בישראל, מה שמאפשר לשטרן לוודא ניהול מקצועי שיביא לתפעול מקצועי ולהצלחת הקניון.

כבר כעת הצליח שטרן להביא למצב בו נמצאות כ-50 חנויות בשיפוצים מתקדמים, החל מחנויות של רשתות זויה, קידישיק, משכן התכלת, אופטיקה סילברמן, רמי לוי, קופ"ח כללית, בנק לאומי, בנק מזרחי טפחות ועוד, מה שיהפוך את הקניון למסחרי שוקק חיים שעתיד לשנות את הרגלי הבילוי של תושבי השכונות בבית שמש.

לדברי שטרן תוכניות התמהיל שלו מתבססת על 45-50% של רשתות מהמגזר החרדי ושאר העסקים יהיו רשתות ארציות מוכרות הפונות גם למגזר החרדי ועם שילוב נככון יהפוך את הקניון לחוויה מושלמת עבור המשפחה החרדית ובכלל.

קניון השדרה, בית שמש | צילום: ניר סטולו

כתיבת תגובה