אחרי תל אביב: אוטובוסים חשמליים גם באופקים

בשורה לאוויר הנקי באופקים: חברת 'דן בדרום' השיקה את מיזם האוטובוסים החשמליים בעיר אופקים • תהיה העיר השנייה בארץ שבה יפעלו אוטובוסים המופעלים בחשמל • ובשורה גם לתעסוקה העירונית: מוסכי 'דן בדרום' ו'דן באר שבע' יוקמו באופקים • ובתוך כמה זמן מטעינים אוטובוס לנסיעה עירונית?

בכירי דן בדרום בחנוכת האטובוס החשמלי הראשון באופקים | צילום: דוברות

בטקס חגיגי שהתקיים באופקים הושק אתמול האוטובוס החשמלי הראשון שייסע ברחבי הנגב על ידי חברת 'דן בדרום'. 

חברת 'דן' השיקה את מיזם האוטובוסים החשמליים הראשון שלה בעיר תל אביב ואופקים הינה העיר השנייה בארץ שבה יפעלו אוטובוסים המופעלים בחשמל. מדובר בצעד ראשון בתכנית השקעות ארוכת טווח של משרד התחבורה להחלפתם של האוטובוסים לחשמליים. 

האוטובוסים החשמליים מבוססים על טכנולוגיה ייחודית של כבלים המטעינים את האוטובוס בתחנת המוצא שלו בתוך שתיים עד שלוש דקות, והיא מאפשרת נסיעה בטווח של עד 30 ק"מ, המספיקים לקו העירוני הארוך ביותר. 

מדובר באוטובוסים בעלי קיבולת של 50 מקומות ישיבה, בדומה לאוטובוסים המונעים בדיזל ונמוכי קומה המאפשרים כניסה עם עגלות. הטכנולוגיה המוצעת מאפשרת למעשה לאוטובוס לנסוע מאות קילומטרים במשך 24 שעות ביממה. מבחינה בטיחותית, האוטובוס אף בטוח יותר מאוטובוס רגיל.

חברת 'דן בדרום' החלה את פעילותה באופקים בשנת 2016 ומאז הורחבו קווי הנסיעה משנייםל-5 קווים, הפועלים כיום. גם בהיקפי כמויות הנוסעים הייתה עלייה משמעותית מ-250 אלף נוסעים ל-מיליון 750 אלף נוסעים בשנה. 

מנכ"ל דן בדרום, טל כהן אמר באירוע: "לראשונה נפעיל אוטובוס חשמלי באשכול צפון הנגב ובעיר אופקים בפרט, זו הסנונית הראשונה ובמהלך השנה הבאה אנו מתכוונים להגדיל את צי הרכב החשמלי בעיר אופקים. יש הרבה סיבות למה בחרנו באופקים, בעיקר כי זו העיר שאנחנו עובדים איתה בשיתוף פעולה מלא, מקדמים פרויקטים ייחודיים יחד וזאת בזכות התמיכה והעידוד של ראש העיר". 

לדברי כהן, בקרוב ייפתח מוסך חדש  לחברת 'דן בדרום' ו'דן באר שבע' וגם הוא יפעל באופקים.

ראש העיר אופקים איציק דנינו התגאה בבחירה בעירו כשנייה בישראל שבה יש אוטובוסים חשמליים והוסיף: "מדובר בפרויקט חשוב מאוד להעלאת איכות החיים בעיר. האוטובוסים החדשים יזהמו פחות ויקטינו את הרעש שהם מייצרים. אנחנו גאים ש'דן בדרום' בחרו באופקים כעיר הראשונה בדרום והשנייה אחרי תל אביב, להתחיל בה את הפרויקט".

כתיבת תגובה