אחרי 16 שנות שקט, האם פניה של בני ברק לשביתה כללית?

שלמה גורי, יושב ראש ועד העובדים, מאיים הבוקר כי ישבית את העבודה בעירייה בעקבות טענות על פגיעה בזכויות העובדים • בפנים: הטענות הקשות על פגיעה בזכויות העובדים. העירייה מרגיעה: מתנהל מו"מ עם העובדים

ראש העיר חנוך זייברט. צילום: למשה גולדשטיין

האם אנחנו צפויים לחזור לימי השביתות העליזות של בני ברק? שלמה גורי, יושב ראש ועד העובדים בעירייה, מאיים הבוקר (ג) להשבית את העבודה בעיריית בני ברק בעקבות טענות על פגיעה בזכויות העובדים.

גורי מפרט חלק מהפגיעות, כמו למשל דרישת העירייה שהסייעות בגנים יעבדו גם בימי חופש חנוכה ללא תשלום למרות שלדבריו הן לא מחויבות לכך על פי חוק. לדבריו, כבר בחופש הגדול העסיקה העירייה את הסייעות ללא תשלום וכי הדבר נעשה בניגוד לחוק, לדבריו.

כמו כן מותח גורי ביקורת על שיטות העבודה באיסוף האשפה שמחוץ לפחים, כשהעובדים נאלצים לעשות זאת בידיהם בחלק מהמקומות. עוד טוען גורי כי מצבת השעות של עובדים אלה אינה קבועה. בנוסף, לטענתו, מאות פחי אשפה בעיר שבורים מה שמקשה על עבודת איסוף האשפה. גורי טוען כי העירייה אינה מוכנה לתקן זאת.

גורי שלח בקשת אישור להסתדרות שתאשר לעובדים לפתוח בשביתה כמה שיותר מהר. יצוין, כי גורי היה בעבר נציג הליכוד בעירייה ובשנים האחרונות הוא משמש כיו"ר וועד העובדים. עד כה ישב גורי בשקט. מעניין מה עורר אותו להתחיל לעשות מהומות.

דובר עיריית בני ברק מסר בתגובה: "שוחחתי על כך עם מר שלמה גורי, יו"ר ועד עובדי העירייה שמסר לי כי טרם הוכרז על סכסוך עבודה, וההסתדרות במרחב דן ביקשה מהוועד הפועל של ההסתדרות לקבל אישור לכך. אך, כפי שהבהרתי, אין בשלב זה סכסוך עבודה.

"ישנם חילוקי-דעת בין הנהלת העירייה לבין ועד העובדים וההסתדרות בהקשר לנושאים כהעסקת סייעות לגננות בקייטנות בשלושה ימים בחופשת חנוכה, שלטענת העירייה, בהתאם להסכם הקיבוצי היא זכאית להמשיך את העסקתן של סייעות שנכנסו לעבודה אחרי שנת 99' גם בימי חופשת חנוכה.

"הסייעות שתעבודנה כמדריכות גם תקבלנה תוספת של תשלום מיוחד בעבור זה. לעומת זאת, ההסתדרות טוענת שלפי חוקת העבודה אין מקום להעסקתן בחופשה. נושא נוסף הוא בהקשר לשיפור התנאים של עובדים באגף התברואה. מכל מקום, מר שלמה גורי, יו"ר ועד העובדים מסר לי, כי מתנהל מו"מ עם הנהלת העירייה והוא מקווה להגיע להסדרים".

7 תגובות ל: "אחרי 16 שנות שקט, האם פניה של בני ברק לשביתה כללית?"

  1. השביתה בגלל בריונות נגד החוק וכדלהלן: אוסרים על נשים לצאת לבדיקת הריון המותר להם עפי"י חוק 40 שעות לקחת ע"ח העסק וזה דבר שניתן לעשות רק ב\מן העבודה אחה"'צ כולם סגורים, ויום חופשי יש רק ביום שישי שגם סגור הכל.
    משלמים 80% שכר לחלק מהעבודות למרות שמגיע להם 100%
    (קייטנות בחופש הגדול מחויביות לבצע עפ"י חוק ולא כפי שכתבתם בכתבה)
    עובדות חושי החליפו לשעתי.
    עובדת שיוצאת בתום יום העבודה מורידים משכרה היות ונשאר כמה דקות למרות שנגמרה העבודה

  2. שביתות בבני ברקהיו רק כאשר גור ניהלו את העיר
    ודרך אגב כבר היה שביתה בתברואה לפני מכה שנים שביתה של ימים שפורים והעיריה הביאה מחליף כך שבקושי זה השפיעה

  3. מונה מנהל חדש ללא מכרז במקום גבי כהן (כעת מבצעים מכרז לאחר חודשיים שעובד מנהל חדש) מנהל הינו מינוי של אבי רובנישטיין הבטוח בשלטונו בעיר לאחר זייברד והוא עושה ככל העולה על רוחו בגזירות חדשים לבקרים ללא כל הבנת התפקיד או ידיעית החוקים.

  4. כבר שנה שיש עימותים על רוב הדברים עם ראש העיר אך הוא מכיר רק את דרך הכח.
    פה זה לא שטיבל גור ואם רוצה לעשות סדר שיטפל בחגיגות הבניה של אנשיו ושטיבל של גור.
    יטפל בחגיגות ביטול דוחו"ת לאנ"ש גור ואח"כ יטפל בשאר העיר.
    ===מינו אותך עבור כולם ולא רק עבור גור===

  5. מעניין שאם כל זה הנשים מאוד רוצות לעבוד בעירייה ולא בעוד איזה סתם עמותה

  6. התנאים אכן 'היו" מאד טובים עד שהפריץ החל להשתולל
    השביתה באישור הרב שפרן

  7. 1. רצו לעבוד כל זמן שהיו תנאים, אך כאשר התחיל מסע התעללות נגד עובדות אסור לנו לשתוק.
    2. השביתה באישור הגרמ"ש
    3. תוספת שניתנת לעובדות בחופשות הינו בסך 46 ש"ח ליום עבודה!!!!! ולסמדיכות בחורות סמינר מקבלות 18 ש"ח ללא תלוש בתור מילגת שכר!!
    לא כל טיוח של טננבוים חבר קהילתו של זייברט יש לקבל

כתיבת תגובה