איגוד הביטקוין: שחררו את המטבעות הדיגיטליים בישראל

צו איסור הלבנת הון לחוק נותני שירותים פיננסיים אמור היה לעלות לדיון ב- 2018, אבל הוקפא בשל פיזור הכנסת • כעת דורשים השחקנים המרכזיים בתחום להאיץ את אישור הצו

איגוד הביטקוין הישראלי ופורום הבלוקצ'יין הישראלי פונים היום במכתב ליו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת ולממונה על שוק ההון בדרישה לקדם במהירות את צו איסור הלבנת הון לחוק נותני שירותים פיננסיים, שהוקפא בשנת 2018. מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין, מסביר "לא מעט בנקים מערימים קשיים על מי שמנסה להפקיד כספים שמקורם במטבעות דיגיטליים, בטענה שקשה להם להתמודד עם הסיכון. הצו מגדיר בבירור מהי פעילות חשודה ומהי פעילות שאין איתה בעיה. ברגע שהצו הזה יעבור, תהיה הגדרה ברורה למי שאינו חשוד כלל והוא יוכל להפקיד את הכספים ללא שום בעיה. אך כיום, גם חברות לגיטימיות וגם אנשים שאין איתם שום בעיה נתקלים בקשיים, מה שמונע מחברות לפעול בישראל ועלול להביא לבריחה של הון זר בתקופה לא פשוטה גם ככה".

"העובדה שמאז 2018 אין צו איסור הלבנת הון לתחום המטבעות הדיגיטליים, פוגעת שלא לצורך בתעשייה מתפתחת ובעשרות אלפי אנשים מידי שנה" מסביר יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד "לקוחות מתקשים לממש רווחים, ואולי חמור מכך לא יכולים לשלם מס על רווחים, חברות שגייסו כסף בצורה לגיטימית באמצעות קריפטו מתקשות לשכור עובדים, משרדים או לשלם מס, וכל זאת בשל היעדר הצו. היועמ"ש, בנק ישראל ושאר הרשויות, כולם מאוחדים בדעה אחת- יש צורך בפיקוח ואסדרה רשמיים, על מנת שכולם ידעו מהו משטר הלבנת ההון שצריך לעמוד בו. כינון הכללים הללו יאפשר לנו ולשאר התעשייה להוכיח דה-פקטו שאנחנו עומדים בכל הכללים הללו כבר היום, ולמנוע מהבנקים וגופים פיננסיים לחשוש שמא יש סיכון בקבלת הכספים, מה שיפתח את השוק, יאפשר הפקדת כספים שמקורם בקריפטו ויאפשר לכולנו לפעול. אנחנו יודעים שהגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה עושים ככל יכולתם, אבל העיכוב גדול מאוד ולכן יש צורך לפתור את הסוגיה בימים הקרובים, ולא לתת לשוק להישאר במצב הקשה בו הוא נמצא כבר למעלה משנה וחצי".

בין הדברים נכתב במכתב כי "…צו איסור הלבנת הון, לחוק נותני שירותים פיננסיים, אשר נשלח לדיון בועדת חוקה חוק ומשפט בשלהי 2018, טרם אושר, מצב הגורם לכך כי המערכת הבנקאית אינה מאפשרת פעילות של נש"פים רבים ומטילה דרישות בלתי אפשריות על אחרים, מה שמעצים את המשבר הכלכלי החמור גם כך, וגורם לעזיבת חברות לחו"ל ולנדידת הון זר אל מעבר לים. המדובר באישור של צו שגובש תוך שיקלול הערות הציבור והערות הגורמים המוסמכים, כבר לפני שנה וחצי, ואישורו המהיר יוביל לפתרון בעיה חמורה המקשה על הפעילות בישראל, ועל כן בקשתנו היא כי תכנס את הועדה ותאשר את הצו…"

כתיבת תגובה