איגוד לשכות המסחר: עסקים רבים בדרך לסגירה

עו"ד אוריאל לין בוועידת אקספו: על הרשויות המקומיות להיערך למשבר תקציבי חמור בשנת 2019 • "המגזר הקמעונאי לא מבקש פרוטה שחוקה מהמדינה ולא סיוע תקציבי. הוא דורש תחרות בתנאים שווים. הסגידה ליבוא האישי ערערה את שיקול הדעת. אם האפליות החמורות לא תפסקנה, עסקים רבים יסגרו והרשויות המקומיות תפסדנה מקור הכנסה מרכזי"

אוריאל לין - לשכת המסחר | צילום: עינת לברון

"על הרשויות המקומיות להתעורר מתרדמתן ולהיערך למשבר תקציבי חמור בשנת 2019." כך אמר היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בוועידת אקספו של המרכז לשלטון מקומי, בפאנל שעסק במקורות המימון של הרשויות המקומיות.

לין הסביר כי על פי נתוני מרכז השלטון המקומי, ארנונת המגורים מכסה לא יותר משליש מההוצאה לתושב, יתר המימון מקורו בעיקר במגזר העסקי ובמענקים מתקציב המדינה; כאשר במרבית הרשויות המקומיות, עיקר תשתית המגזר העסקי הינו המגזר הקמעונאי.

לדברי לין, "המגזר הקמעונאי מהווה 56 אלף עסקים, חלקם הגדול חנויות רחוב. כולם יחד יוצרים 300,000 מקומות עבודה ומפרנסים אוכלוסייה של 1.2 מיליון איש. מחצית מעסקים אלה מאוימים היום באשר לעתיד קיומם כתוצאה ממדיניות ממשלה מכוונת המפלה אותם לרעה לעומת ספקי החוץ. אין מדובר באפליה שולית, מדובר באפליה מסיבית ודרמטית. ספקי החוץ פטורים מלשלם מע"מ בשיעור 17%, הם  פטורים מלקבל רישיונות יבוא, פטורים מלעמוד בדרישות מכון התקנים, פטורים מלשאת בעומס הרגולציה; בעוד שהעסקים הישראלים צריכים לעמוד בכל אלה, ולשלם את מלוא מסי היבוא כולל מע"מ".

לדבריו, "מרבית העסקים הקטנים והבינוניים לא יוכלו להחזיק מעמד נוכח תחרות נמשכת זו, המחזורים יורדים, העסקים נסגרים ולאמיתו של דבר, מדיניות הממשלה לא רק שאינה מגינה על המגזר העסקי שלה, אלא מעמידה אותו בתנאי תחרות בלתי שווים מול ספקי החוץ. הממשלה מעבירה, פרי מדיניות מכוונת, חלק גדול מכוח הקנייה ומהצריכה הפרטית שלנו אל ספקי החוץ".

לין הדגיש כי "המגזר הקמעונאי לא מבקש פרוטה שחוקה מהמדינה ולא סיוע תקציבי. הוא דורש תחרות בתנאים שווים. הסגידה ליבוא האישי ערערה את שיקול הדעת. אם היא לא תיפסק והאפליות החמורות לא תפסקנה, עסקים רבים יסגרו והרשויות המקומיות תפסדנה מקור הכנסה מרכזי".

תגובה אחת ל: "איגוד לשכות המסחר: עסקים רבים בדרך לסגירה"

  1. אל לא להלין לאוריאל לין. מי שאשם זה יוקר המחיה המטורף שבארצנו. כל אחד שפוחת עסק רוצה להיות מיליונר בלילה אחד. פעם אנשים יצאו לעבודה כדי להתפרנס היום יוצאים העבודה כדי להתעשר!!!!

כתיבת תגובה