"הציבור החרדי דורש התייחסות ראויה בתחבורה ציבורית"

חה"כ ישראל אייכלר שעומד בראש הוועדה לפניות הציבור של הכנסת, היה אורחה של מפעילת התחבורה הציבורית הגדולה במדינה והתרשם לטובה ממערכת פניות הציבור החדשה שהחברה החלה להפעיל החודש

אייכלר מבקר באגד. צילום: פיני רוזנברג | יח"צ

"הציבור החרדי הוא משתמש כבד בתחבורה הציבורית, ודורש התייחסות ראויה בהתאמת שרותי התחבורה הציבורית לצרכיו. תחבורה ציבורית זמינה ויעילה היא שרות יסודי שהממשלה חייבת לספק לכלל אזרחיה ברמה הגבוהה ביותר. אני חושש מאוד, שאם הציבור לא יחוש בשינוי לטובה בתחום זה ולא יזרימו מספיק אוטובוסים – תהיה התקוממות צרכנית. לא יהיה לציבור הנוסעים מנוס מלרדת לכבישים, להפגין ולהביע מחאתו. אסור להפוך את מצוקת התחבורה למלחמות רחוב". את הדברים האלה אמר חה"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) בעת ביקור במטה 'אגד' בבית דגן.

את פניו של אייכלר קיבל אבי פרידמן, יושב ראש מזכירות אגד שערך עמו סיור בתערוכת 'מחוברים למורשת – מחוייבים לעתיד' המציגה בתמונות את ההיסטוריה של אגד מאז יסודה לפני 82 שנה ועד ימינו. תערוכת הצילומים המוצגת בכל אחת מקומות בית אגד, מציגה את תולדות אגד בכל שנות קיומה.

"ההיסטוריה של אגד משולבת בתולדות הישוב היהודי בארץ ישראל. אגד בגלגוליה השונים שסיפקה שרותי תחבורה ציבורית לישוב – היא חוליה מרכזית בהתפתחות המדינה. ההיסטוריה של אגד הינה למעשה תולדות התחבורה הציבורית בישראל", אמר פרידמן.

אייכלר שמע סקירות מקיפות על פעילות אגד, ומכלול נושאים הקשורים בהפעלת שרותי התחבורה הציבורית. פרידמן אמר לאייכלר כי "אגד ניצבת כיון בצומת מכרעת בחיי הארגון, והיא עוברת מהפכה ארגונית משמעותית מאוד שתכליתה לשמר את מקומה כגורם המרכזי והמוביל בתחום התחבורה הציבורית".

בהתייחסו לצרכי התחבורה של הציבור החרדי אמר פרידמן, שציבור הנוסעים החרדי ראוי להתייחסות אחראית בתחום שרותי התחבורה הציבורית. "אגד עושה הכל כדי לספק את הצרכים המיוחדים בתחום זה בהתחשב במגבלות הקיימות. בחברות המפעילות את התחבורה הציבורית חסרים כ-4,000 נהגים דבר המשפיע על זמינות הנסיעות".

אייכלר, שמשמש כיושב ראש הוועדה לפניות הציבור בכנסת, גילה עניין רב במערכת פניות הציבור החדשה שהחלה אגד להפעיל בחודש האחרון ואמר: "המדינה משקיעה עשרות מיליונים בקווי לילה ריקים מנוסעים. גם בשעות היום, חברות התחבורה הציבורית מבצעות אלפי קילומטרים בקווי אוטובוס חצי ריקים. רק לאזורים החרדים אין מספיק אוטובוסים, אפילו ביום.

"לא אחת אני רואה מאות אנשים ממתינים בתחנות. יש להתאים את סדרי התחבורה הציבורית גם לחרדים. תחבורה ציבורית מסובסדת מכספי משלמי המיסים וגם מכספנו. המציאות בשטח זועקת ככתב אישום חמור, נגד כל האחראים למצוקת התחבורה".

הוא אף הציג בפני אנשי אגד תלונות ונושאים שעלו על שולחנו כיושב ראש הוועדה לפניות הציבור. עם זאת, החמיא לשיפורים שחלו באגד, ואמר: "אגד, כוותיקה בהפעלת תחבורה ציבורית משמשת דגם חיקוי לחברות התחבורה הציבורית שהחלו בפעילותן בשנים האחרונות. אין ספק כי המוניטין והניסיון הרב שנצבר באגד מעניק לה את היכולות להתאים עצמה לדרישות משתמשי התחבורה הציבורית, ובכלל זה הציבור החרדי, שהוא משתמש כבד בשרותי התחבורה הציבורית".

כתיבת תגובה