1,236 אנשים חיים נכון יותר, ומה איתך?

בזמן שהנטייה שלנו היא להאשים את הגנטיקה, הגורל ואת כל העולם בבעיית עודף המשקל שלנו – האמת היא שהתשובה נמצאת בכלל במקום אחר • מרכזי ה”שביל החדש” הפרוסים בארץ מסבירים לנו איך יוצאים ממעגל התסכול ועולים על דרך המלך

השביל החדש | תמונה: באדיבות המצלם

מי מאיתנו לא חווה את התסכול ברגע שבו צריך לבחור בין ביס אהוב במיוחד לבין שמירה על המשקל? מי לא שמעה את עצמה אומרת ” נו, לא נורא, נתחיל מחר?”. הסטטיסטיקה מספרת ש- 95% מהאנשים שיורדים במשקל חוזרים למשקלם הקודם, במקרה הטוב, ועולים אף יותר, ברוב המקרים מה גורם לאנשים ” להתחפר” בתוך מעגל הדיאטות והתסכול האינסופי? “אחרי 25 שנים שבהן אנחנו עובדים עם אנשים בארץ ובחו”ל ראינו שיש מכנה משותף לכל אלו שנמצאים במאבק עם המשקל”, אומרים לנו מהמרכז לתזונה מאוזנת של ה”שביל החדש” , ראינו את אלו שהצליחו לעשות שינוי של ממש וכל נושא המשקל נשאר מאחוריהם, וגם את אלו שחזרו שוב ושוב למעגל הדיאטות”.

מה ההבדל ביניהם?

“ההבדל היה ברמה שהם טיפלו בבעיה: רוב האנשים, כאשר הם רואים את הקילוגרמים מצטברים, הם מנסים לטפל באותם קילוגרמים שמפריעים להם. הם לא באמת עוצרים לרגע ובוחנים מה גרם לאותם קילוגרמים להצטבר. עודף משקל הוא תוצאה של התנהלות תזונתית לא נכונה. ההתנהלות הזו חזרה על עצמה עד שייצרה הרגלים. אותם הרגלים הביאו לבחירות לא נכונות, שהתוצאה שלהן היא עודף המשקל. לכן, כדי לשנות את התוצאה הזו חייבים לשנות את הגורם- את אותה התנהלות שהפכה להיות הרגל.

איך משנים הרגלים?

”זוהי השאלה החשובה ביותר. חלק מהאנשים בטוחים שהם אוכלים באופן בריא, וכאן מתחילה לה בעיה חדשה- מתחילים להאשים את הגנים. קוראים לזה “האזור שבו אנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים”. זה האזור שבו קורים הדברים הכי פחות טובים, ואנחנו פשוט לא מבינים למה”.

מה לדעכם אנחנו לא יודעים שגורם לנו לתסכול משקליֹֹ

“ישנם 12 דפוסי התנהלות, אנחנו קוראים להם ’גורמי השמנה’, שאחד או כמה מהם גורמים לחוסר באיזון תזונתי, ואיתו מגיעה גם העלייה במשקל. רוב האנשים לא מודעים לכולם, ובטח שלא להשלכות שלהם. ניקח לדוגמה את אחד מהגורמים הללו- חוסר בחלבון בסדר היום התזונתי. רוב האנשים לא יודעים מהי כמות החלבון שהם צריכים ואין להם מושג איך להשיג את הכמות הזו בשגרת יום פשוטה. למה חשובה כל כך כמות החלבון? כי החלבון הוא מאבני הבנייה של השריר, ואם לא נספק אותו נאבד מסת שריר גם אם אנחנו עושים ספורט. השריר הוא צרכן הקלוריות העיקרי שלנו – כאשר אנחנו מאבדים מסת שריר, הגוף שורף פחות קלוריות, ואז המאזן הקלורי משתנה ומתחיל תהליך איטי של עלייה במשקל. זוהי רק דוגמה אחת של כשל בהתנהלות שגורם לחוסר באיזון. רק כאשר מבינים מה גורם לעלייה במשקל, אפשר לטפל בגורם, ואז הבעיה מסתדרת מעצמה. זה עובד כמו קסם”.

איזה תהליך עוברים האנשים שאתם מלווים?

“קודם כל מתחילים בפגישת אבחון, שאותה אנחנו נותנים ללא עלות. בפגישה אנחנו בודקים את המצב הפיזיולוגי כמו אחוזי שומן, מסת שריר, שומן תוך בטני ועוד. זה נותן לנו פרמטר ראשוני לתחילת האבחון. לאחר מכן, אנחנו עושים מבדק ייחודי כדי לאבחן את הכשלים בהתנהלות ולדעת מהם גורמי ההשמנה של אותו אדם ומתאימים פתרון אישי לפי הכשלים שזוהו. כאן מתחיל תהליך ליווי אישי שבו אנחנו נותנים חלופות נוחות להתנהלות הלא נכונה וכלים פרקטיים ליישום ובעצם בונים שביל התנהלותי חדש”.

איפה נעשית פגישת האבחון?

“היום אנחנו נמצאים בפריסה ארצית. אפשר להיכנס לאתר למידע נוסף על התהליך שלנו ולהשאיר פרטים. מאמן יחזור אליכם לשיחה קצרה וקביעת פגישת אבחון עם בדיקת התאמה לתוכנית הליווי”.

כתיבת תגובה