איך לוח גבס בצבע כסף אמור לחסוך כסף?

לוח הגבס הכסוף של 'טמבור' עמיד יותר למכות, עמיד יותר בפני אש ובעיקר, חוסם רעש ברמה של עד חמישים דציבלים. הוא אמנם מעט יותר יקר מלוח גבס רגיל, אך שרידותו גבוהה הרבה יותר

קירות עשויים לוח גבס כסוף. צילום: יח"צ טמבור

במציאות הכלכלית בה אנו חיים, כאשר מחירי הדירות בישראל הם מהגבוהים בעולם וקצב הבנייה חייב לעלות, הולך וצובר תאוצה הגבס כחומר הבניה המועדף בתקופה זו, הגבס מאפשר לבצע שינויים מהירים וחוסך זמן ועבודה, וכמובן – כסף.

מלבד השימושים הפונקציונאליים, הגבס מעניק חופשיות רבה בעיצוב, וביצירת ריהוט בנוי, תוך שהוא משמש תחליף לחומרים יקרים אחרים, שבמקרים רבים גם אינם ידידותיים לסביבה.

'טמבור' משיקה בימים אלה את הלוח הכסוף: לוח גבס דחוס ומסיבי במיוחד, שמחוזק בסיבי זכוכית. "מבחינה אקוסטית", מסביר עופר פישמן, סמנכ"ל חטיבת הבנייה בטמבור, "הלוח הכסוף מעניק הנחתת קול של חמישים דציבלים, שזה התקן בישראל למחיצה בין דירות". לשם השוואה, לוח גבס רגיל לא מגיע לארבעים דציבלים.

יתרון נוסף ללוח הגבס הכסוף הוא העמידות בנגיפה. הלוח עמיד למכות. לכן הוא כל-כך פופולרי בחללים ציבוריים שמועדים לפורענות, כמו בתי ספר, בתי חולים ומסדרונות באופן כללי. היתרון השלישי הוא עמידות האש המשופרת.

מבחינת ההשקעה הכספית ללקוח, עופר טוען שהלוח הכסוף מעניק את התמורה הטובה ביותר לכסף. "אם צרכן רוצה לשפץ דירה ישראלית ממוצעת ולהחליף את כל לוחות הגבס הרגילים בלוח הכסוף, כל ההשקעה הנוספת בחומרים תעלה ללקוח סדר גודל של אלף עד אלפיים שקל. אבל איכות החיים תעלה בעשרות מונים.

"החישוב פשוט: לוח כסוף אחד שווה ערך לשני לוחות גבס רגילים. אם דופקים עליו, הוא 'מרגיש' דחוס ומסיבי יותר מלוח גבס רגיל. פירושו של דבר הוא שהלקוח לא ישמע את רעש השכנים, ולא ידאג מפני מכות בקירות כשהילדים משתוללים בבית, ויותר מכל הוא ידע שהוא ומשפחתו מוגנים יותר בעת שריפה".

רחלי ירקוני-גולדשטיין, סמנכ"ל השיווק של טמבור אומרת: "חשוב לנו שהצרכן המתוחכם, שבעידן המידע חשוף לכל האינפורמציה בקלות, יוכל לבחור בפתרונות עם ערכים מוספים שמתאימים לו. לכן השקנו את הלוח הכסוף שמייצר קיר שקט, תורם להפחתה משמעותית של הרעש, ומונע מעבר רעשים יותר מקיר רגיל".

 

כתיבת תגובה