איך למצוא עבודה בהייטק ללא ניסיון?

השמה בהייטק | תמונה: Pixabay

כיום תחום ההייטק הרבה יותר רחב, מלהיב ופורץ דרך, ועל כן רבים מופתעים לגלות שהם יכולים לקחת חלק בחלום, שהם יכולים לקפוץ לפסגת הפירמידה מבלי לעמול בפרך, משמע אולי זה יישמע מוזר, אך כיום בכדי למצוא עבודה בתחום ההייטק כבר אין הכרח להחזיק בניסיון, ואף נגדיל ונאמר שיש משרות שאינן מחייבות לימודי תואר, וזאת כי כל עוד קיימות תכונות אופי מתאימות וגישה נכונה, ניתן לעבור קורס ממוקד וישר להתברג לתוך תחום מרתק שרק ממשיך להתפתח. נשמע מעניין וגם אתם תוהים כיצד, ובכן את המאמר הזה אתם חייבים לקרוא:

פתרון – חברת השמה

חברת השמה מהווה פתרון נהדר – מדובר בחברה שעושה עבורכם את העבודה הקשה, כיוון שהיא זו שמסננת את סך האופציות בהתאם למגוון נתונים אישיים, שאיפות ומניעים. עם זאת, אין זה סוד שגם לחברת השמה אין מקל קסמים, ועל כן גם היא מכירה במציאות שכל עוד אין לאותו מועמד ניסיון מוכח, עבר צבאי ביחידה טכנולוגית, או תעודת הצטיינות מטעם הטכניון, הרי שהמשימה די קשה. לצד הנאמר, יש להכיר ביתרון היחסי של חיפוש עבודה דרך חברת השמה, והוא היכולת שלה להעביר את הפונים אליה קורסים ייעודיים שבתומם ניתן להתחיל לעבוד במשרת הייטק. אי לכך באמצעות חברה המתמחה בהשמה להייטק ניתן לעבור קורס פיתוח אפליקציות, קורס אפיון משתמש, קורס אבטחת מידע וכדומה, כך שגם אין צורך להשקיע הרבה זמן וגם אין מדובר בהימור – הולכים על בטוח ומתברגים בתחום.

צרת רבים בהחלט חצי נחמה

רבים מהאנשים שסיימו לימודי מחשבים מעידים על התסכול הגדול שבו חברה אחר חברה מנפנפת רק כי חסר ניסיון. היכן טמון היתרון? ובכן בשל הקושי הרב קמו מגוון פורומים ייעודיים שמסייעים למצוא עבודות בתחום – ללא כל צורך בניסיון. מכאן שזוכים להיחשף לשלל משרות שמראש אינן מצפות מהמועמדים להגיע עם ניסיון – בהחלט שווה בחינה!

מפעילים קשרים

גם בתחום המחשבים שווה להפעיל קשרים, כך שאם דוד שלכם התברג במשרה שווה בתחום, שווה לזרוק לו מילה, שווה לגשש האם יש משהו שהוא יכול לעשות למענכם, ולו כי בתור אחד שכבר מצוי בתוך המערכת הוא יכול להודיע על תפקיד מתאים שבדיוק התפנה, ובו זמנית לדבר עליכם טובות מול מנהל המחלקה.

כלים משלימים

מה עוד ניתן לעשות? ראשית להתעודד מעצם העובדה שאף אחד לא התחיל עם ניסיון, ועל כן כפי שרבים מצאו את נקודת ההתחלה, כך גם אתם צפויים למצוא את עבודתכם בתחום ההייטק. מה עוד רצוי לעשות בכדי להגדיל את הסיכויים? לעדכן את קורות החיים ולוודא שהם מתאימים לפורמט המקובל. בנוסף, רצוי לפתוח פרופיל בלינקדין ולקשר את הפרופיל לגיטהאב ולפרויקטים אישיים בתחום. אין לכם פרויקט להציג? אין זה קשה ליצור אחד – הנחיות תמצאו ברשת. מה עושים בזמן שמחכים לראיון? נשארים כמה שיותר מעודכנים, ולו באמצעות השתתפות בכנסים מקצועיים, חבירה לוורקשופ (יוצרים קשרים), משתתפים בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק ומתנדבים בפרויקטים של קוד פתוח (מומלץ לבנות אתר לעמותה – טוב לרזומה). בהצלחה!

תגובה אחת ל: "איך למצוא עבודה בהייטק ללא ניסיון?"

  1. רוצה לעבוד אבל אין לי מושג בענף אזה

כתיבת תגובה