איך נפטרים מתוצאה שלילית במנוע החיפוש?

FREEPIK

לא נעים לערוך חיפוש על החברה שלכם ולהבחין בתגובות שליליות שכתבו עליה. ייתכן שטעיתם ולא נתתם שירות טוב, העובד התורן היה עייף או שפשוט קרתה אי הבנה ביניכם לבין הלקוח, גורמים אלה ואחרים עלולים להוביל לתוצאות שליליות ברשת. כאשר מדובר בתגובה מזערית ברשת חברתית, ניתן להתמודד עמה בקלות. אבל אם מדובר בכתבה שלמה עליכם שהופיעה באתר חדשותי, העניינים הופכים למורכבים מעט יותר. קשה לבנות שם טוב, אך די קל להרוס אותו. ועדיין, גם אם קיבלתם תוצאות שליליות, דעו שיש מה לעשות בנידון.

מבקשים להסיר את הפרסום

באופן כללי, קיימות שתי דרכים להיפטר מתוצאה שלילית במנוע החיפוש. הדרך הראשונה היא האפקטיבית יותר והיא כוללת לבקש מהמפרסמים להסיר את התוצאה השלילית. זה לא תמיד עובד, אבל לא יפריע לנסות. ראשית כול, ניתן לבקש מגוגל להסיר את תוצאות החיפוש הבעייתיות. גם אם זה לא יעבוד, וזה עובד במקרים נדירים מאוד, לפחות ניסיתם. דרך נוספת היא לפנות למפרסם עצמו ולבקש ממנו להסיר את הפרסום השלילי. גם דרך זו עלולה שלא להניב תוצאות, אבל אם תתנצלו על הטעות שקרתה או תצליחו להוכיח שמדובר בהוצאת דיבה, ייתכן בהחלט שתצליחו למחוק את התוצאה השלילית ממנוע החיפוש.

לא עובד? יש דרכים אחרות

נניח שלא הצלחתם להסיר את התוצאה השלילית למרות בקשות חוזרות ונשנות למפרסמים להסיר את התוצאה הבעייתית. יש דרך אחרת. במקום לנסות ולהעלים את התוצאה הבעייתית, ניתן לנסות ולדחוק אותה לצד, כלומר למנוע ממנה להופיע בתוצאות הראשונות של גוגל. כי בסופו של דבר, הגולשים שמים לב בעיקר ל-3 התוצאות הראשונות ואין סיבה שהן לא יהיו חיוביות. דרך זו דורשת עבודה, ולפעמים תצטרכו "לירות לכל הכיוונים", אבל היא תשתלם לאחר מאמץ. אז היכן ניתן לפרסם? בואו נראה:

  • כתבה חיובית על אותו דומיין – אם פרסמו עליכם כתבה שלילית באתר מסוים, הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות הוא לפרסם כתבה חיובית על אותו דומיין בתקווה שכתבה זו תדחק את הכתבה השלילית. כדאי בהחלט להשקיע בכתבה החדשה שלכם. זה יכול להיות ראיון שמציג את העסק שלכם באור אחר, מלווה בסרטון קצר ותמונות טובות.
  • מפתחים את האתר – אם יש לכם אתר אורגני מפותח למדיי, זה הזמן לפתח אותו עוד יותר. ואם אין לכם עדיין אתר, תוצאה שלילית בגוגל היא הזדמנות טובה להקים אתר. אתר אורגני הוא התדמית של כל עסק, ולכן כדאי להשקיע בו כמה שיותר. חשוב לעבוד על האתר מבחינות רבות, וזה אומר להשקיע מבחינת עיצוב, כתיבת תכנים, חקר מילות מפתח, תמונות, סרטונים, מהירות האתר ועוד. כך תוכלו להגיע כמה שיותר מהר לתוצאות הראשונות של גוגל ולדחוק לפינה את התוצאות השליליות.
  • קידום ממומן בגוגל – לצד הקידום האורגני, ניתן גם לפנות לשיטת הקידום הממומן. היתרון בקידום ממומן הוא שאתם עולים מיד לתוצאות הראשונות, כל עוד אתם משלמים לגוגל פר קליקים. כמובן, גם בקידום הממומן יש צורך לבצע חקר מילות מפתח ולפרסם מודעה קולעת וברורה על העסק שלכם. לאחר מכן, תוכלו להעלות את המודעה בתמורה לתשלום.
  • פותחים בלוג – דרך נוספת לדחוק את התוצאות השליליות של גוגל היא לפתוח בלוג. תוכלו לכתוב על השירותים שלכם באתרים המציעים בלוגים כמו נענע או תפוז. מדובר באתרים חזקים ודרכם ניתן להעלות את הכתבות ולדחוק את התוצאות הבעייתיות.
  • מפרסמים כתבה באתרים מובילים – ישנם אתרים מובילים כמו אתרי חדשות או אתרים העוסקים בענף מסוים שבהם ניתן לפרסם בתמורה לתשלום. תוכלו לשתול לינק לעמוד באתר שלכם ולהשקיע היטב בכתבה כדי לפרסם אותה.
  • מתחזקים את העמוד ברשת החברתית – אם יש לכם כבר עמוד עסקי ברשת חברתית כדאי לתחזק אותו אף יותר. זה הזמן להעלות פוסטים ולשתף אחרים בכל הנעשה בחברה שלכם, כדי שאנשים ילמדו לסמוך עליכם שוב ויעריכו אתכם בזכות עצמכם.
  • פותחים חשבון עסקי ברשת חברתית חדשה – לצד קידום פוסטים ברשת חברתית קיימת, ניתן לפתוח חשבון ברשת חברתית חדשה. כדאי לבדוק איזו היא הרשת המתאימה ביותר עבורכם, על מנת שתרגישו בטוחים יותר לפתוח בה את החשבון. לא יעבור זמן, ותראו איך העמוד שלכם הולך וצובר תאוצה ותוכלו לפרסם את השירותים בעסק מבלי לחשוש.
  • פותחים ערך בוויקיפדיה – קיימים סיכויים גבוהים לכך שימחקו את העמוד שתנסו ליצור, ועדיין כדאי לנסות זאת. ויקיפדיה היא אתר חזק, ולכן אם תצליחו להישאר בה, רק תרוויחו. וגם אם לא, לא נורא. דעו שלפחות ניסיתם, וניתן יהיה להשתמש בכתבה המושקעת לצורך קידום במדיה אחרת.

ויש גם חברה שיכולה לעזור לכם

אם מנוע החיפוש של גוגל מציג לכם תוצאות שליליות, זו לא סיבה להתייאש. אתם גם לא צריכים להתמודד עם זה לבד. חברה מקצועית המתמחה בניהול מוניטין ברשת היא החברה שיכולה לסייע לכם. היא תבחן את המצב שלכם ותנחה אתכם, כך שתוכלו לצאת ממנו מהר ככל הניתן ולקבל תוצאות חיוביות יותר. ישנם מקרים שבהם החברה יכולה להסיר את הפרסום השלילי, אבל גם אם לא, תמיד יש לאן לשאוף, מה לשפר ולהגיע בסופו של דבר לתוצאות החיוביות.

על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר, כדאי לבחור חברה מקצועית ואמינה שתוכל לסייע לכם. בררו לגבי הניסיון שיש לחברה בתחום, ההמלצות שיש עליה וגם את המחיר. כדאי לראות את המחירים הממוצעים בשוק ולקבל הצעת מחיר טובה.

בסופו של דבר, מכל מקרה אפשר ללמוד, בלתי נעים ככל שיהיה. גם אם התקבלו תוצאות שליליות, תוכלו ללמוד מטעויות ולהבין כי מקרה פרטי אינו מלמד על ההתנהלות שלכם באופן כללי. בייחוד אם לאחר קבלת התוצאות השליליות פעלתם בכל הכוח כדי לקדם את האתר שלכם.

כתיבת תגובה