אילון מאסק מצפצף על טראמפ

למרות הודעתו של נשיא ארצות הברית כי חברות רכב שפס היצור שלהם לא יפעל בגבולות מדינתו יענשו בעיצומים כלכליים, מנכל טסלה מקים בסין מפעל יצור ענק שצפוי לייצר כחצי מליון מכוניות בשנה

טסלה shutterstock

העיצומים של נשיא ארצות-הברית טראמפ על חברות רכב שייצרו את מוצריהן מחוץ לגבולות המדינה – כנראה לא מרתיעות את ענקית המכוניות האוטונומיות. טסלה הודיעה כי תקים בסין, היריבה הכלכלית העיקרית של ארצות הברית, את מפעל הייצור הגדול ביותר שלה. החברה צפויה לייצר, מייד אין צ'יינה, כ-500 אלף מכוניות מידי שנה.

על פי גורמים הבקיאים בנעשה, ששוחחו עם סוכנות הידיעות 'בלומברג', מנכ"ל ומייסד החברה אלון מאסק קרוב לחתימה על מזכר הבנות עם גורמים ברפובליקה העממית של סין.

אילון מאסק shutterstock

כזכור, בחודש שעבר הצהירה יצרנית האופנועים האמריקנית הארלי-דיווידסון כי תקים מפעל מחוץ לארצות-הברית וגררה ציוצים זועמים בטוויטר מצידו של טראמפ, שלא ממש אהב את הרעיון.

כבר בדצמבר 2016 דיווחנו כי במהלך סיור שערך בדטרויט – מרכז תעשיית הרכב האמריקני – הוא הבהיר טראמפ, אז רק מועמד לנשיאות, לאחת היצרניות כי אם תעתיק את המפעל שלה אל מקסיקו הסמוכה הוא יעלה את המיסים שיגבו ממנה ב-35% כדי להכות בה חזרה על סגירת המפעל בתחום ארצות-הברית ופיטורי אלפים.

מנכ”ל פולקסוואגן, מתיאס מילר, אמר באותה תקופה: “אנו חוששים באופן אמיתי שהבחירה הזו (בטראמפ) תשפיע עלינו לרעה”. איגוד יצרניות הרכב הגרמני – הכולל את מרצדס, ב.מ.וו, מרצדס, פורשה ופולקסוואגן – התריע גם הוא מפני מהלכים של טראמפ שיפגעו ביצרניות הזרות.

כתיבת תגובה