אין ביטחון, אין ביטוח לאומי

ממחר בבוקר ייסגרו סניפי הביטוח הלאומי בפני האזרחים. כך החליט ועד העובדים של הביטוח הלאומי בשל סירוב המשטרה להמשיך להציב שוטרים בסניפים. "לא מדובר בסכסוך כלכלי אלא בדאגה לשלום האזרחים והעובדים"

מיטל כהן- פלאש90

החל ממחר בבוקר (א) לא תוכלו לקבל שירות בסניפי הביטוח הלאומי, כך עולה מהודעה שפרסם הערב ועד עובדי המוסד לביטוח לאומי. יושב ראש הוועד הארצי של העובדים הסביר כי ההחלטה אינה נובעת מסכסוך עבודה וכי אין מאחוריה דרישות שכר.

"המפכ"ל הורה למשטרה שלא להציב שוטרים בסניפים וההחלטה נובעת מהדאגה לשלומם של העובדים והאזרחים שבאים לקבל שירות", אומרים בוועד העובדים ומציינים כי במהלך השנה הקודמת טיפלו השוטרים ביותר משבע מאות מקרים של אלימות וניסיונות התאבדות בסניפים. "הניסיון מלמד שנוכחות שוטרים מצמצמת את מספר האירועים האלימים, מקטינה את עוצמתם ומקצרת את זמן האירועים החריגים", אמרו בוועד העובדים והודיעו כי עד למציאת פיתרון, ייסגרו סניפי הביטוח הלאומי בפני האזרחים.

ועד העובדים קורא לשר לביטחון הפנים ולראש הממשלה להורות למפכ"ל לבטל את ההחלטה "השערורייתית" כלשונו ומזכיר כי סניפי הביטוח הלאומי מעניקים מידי שנה שירות ליותר מ-3.5 מיליון מבקרים. "לא מדובר כאן בהחלטה תקציבית שכן הביטוח הלאומי הוא זה שמממן את שכרם של השוטרים המוצבים בסניפיו", אומרים חברי הוועד.

במשטרה ובמשרדו של היועץ המשפטי לממשלה טוענים כי העסקת שוטרים בצורה הזו בסניפי הביטוח הלאומי אינה חוקית ואומרים כי ניתנו לביטוח הלאומי מספר אורכות להיערך למצב של העסקת מאבטחים בצורה חוקית, אך דבר לא נעשה בנדון.

כתיבת תגובה