איפה הכסף? הציבור נוהר בחזרה לקרנות המסורתיות

קצב הגיוסים בקרנות המסורתיות הסתכם בחודש הקודם בכ-1.69 מיליארד שקלים בהמשך לגיוס של כ-1.71 מיליארד שקלים בחודש יוני. המגייסות ביותר היו קרנות אג"ח כללי וקרנות מנייתיות

גיוסים ופדיונות. אילוסטרציה. צילום: pathdoc | שאטרסטוק

חודש יולי הסתיים במגמה מעורבת במדדי המניות בארץ, באירופה ובמזרח הרחוק, בעוד שבארצות הברית נרשמו עליות שערים. אגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות סיכמו את החודש במגמה חיובית. קצב הגיוסים בקרנות המסורתיות ירד מעט מאוד והסתכם בכ-1.69 מיליארד שקלים לעומת גיוס של כ-1.715 מיליארד שקלים בחודש יוני. הקטגוריות המגייסות ביותר היו קרנות אג"ח כללי שגייסו כ-1.32 מיליארד שקלים, וקרנות מנייתיות שגייסו כ-600 מיליון שקלים.

תעשיית קרנות הנאמנות כולה רושמת גיוסים של כ-1.55 מיליארד שקלים, הנחלקים לפדיונות של כ-140 מיליון שקלים בקרנות הכספיות, פדיונות של כ-585 מיליון שקלים בקרנות המחקות, ולגיוס של 2.275 מיליארד שקלים בקרנות המנוהלות. כך, על-פי אומדנים והערכות שבוצעו על-ידי כלכלני 'מיטב דש'.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית כגון קרנות 10/90, 20/80, ממשיכות להיות פופולריות מאוד בקרב המשקיעים ורושמות גם החודש גיוס גבוה מאוד של כ-1.32 מיליארד שקלים. מתחילת השנה גייסו קרנות אג"ח כללי סכום עצום הנאמד בכ-13 מיליארד שקלים, מה שמקנה להן את המקום הראשון בגיוסים ובהפרש ניכר מהקבוצה השנייה, זו של הקרנות המנייתייות שגייסו "בסך הכל" כ-4.9 מיליארד שקלים.

קרנות אג"ח מדינה שומרות על גיוס חיובי זה חודש שני ברציפות, ואף מגבירות את קצב הגיוסים, לסכום של 350 מיליון שקלים. מתחילת השנה קרנות אג"ח מדינה רשמו עדיין פדיון גדול מאוד בסכום של כ-3.62 מיליארד שקלים. הקרנות השקליות רשמו החודש פדיונות של כ-170 מיליון שקלים. ירידה בקצב הפדיונות של החודשים האחרונים. מתחילת השנה נפדו בקרנות השקליות סכום הנאמד בכ-2.82 מיליארד שקלים.

לעומתן, קרנות אג"ח חו"ל ביצעו מהפך החודש ולראשונה מתחילת השנה רשמו גיוסים המסתכמים בכ-30 מיליון שקלים בהשפעת הפיחות בשקל שנרשם החודש. עם זאת, מתחילת השנה, רשמו קרנות אג"ח חו"ל פדיונות בסכום של כ-1.03 מיליארד שקלים, וזאת על רקע הייסוף שנרשם בשקל בפרק זמן זה. תעשיית הקרנות מנהלת נכון לסוף יולי כ-229.8 מיליארד שקלים. הקרנות המסורתיות, בנטרול הקרנות הכספיות, מנהלות כ-213.5 מיליארד שקלים והקרנות הכספיות מנהלות כ-16.3 מיליארד שקלים.

כתיבת תגובה