אירוע החציה הרביעי

הביטקוין עבר את החציה הרביעית: האם גם הפעם הוא יעלה בכ-40%?

הביטקוין על רקע שיטת התכנות של הבלוקצ'יין | צילום: shutterstock

ביום שבת האחרון 20.04.2024 בשעה 3:09 בבוקר, הביטקוין עבר את החציה הרביעית מאז השקתו.  אירוע שמתרחש אחת לארבע שנים ובו חציית תגמול הכרייה לכורה. החציה הנוכחית חתכה את תגמול הכרייה מ6.25 ביטקוין ל3.125 ביטקוין לכורה. האירוע קרה כאשר המחיר למטבע עמד על 63,977 דולר, ומאז השלים עליה של כ1.75% ונכון לעכשיו עומד על כ-65,100 דולר. בנוסף לאירוע החציה, הושק פרוטוקול חדש בשם רונס “Runes” הצפוי להוסיף פונקציונליות וערך רב לרשת הביטקוין.

בהסתכלות היסטורית, במהלך החודשים שלאחר החציה הביטקוין עולה בצורה משמעותית בין היתר בעקבות כך שכמות הביטקוין שהכורים מסוגלים למכור מצטמצם. באירוע החציה הקודם, במאי 2020, הביטקוין עלה בתוך כשלושה חודשים מאז אירוע החציה בכ-40% מרמה של 8.250 דולר לביטקוין במאי 2020, לרמה של כ-12,000 דולר לביטקוין באוגוסט 2020.

למרות זאת לרוב, לקראת אירוע החציה נראה עליות במחיר הביטקוין בציפיה לאירוע, וביום החציה או מעט אחריה אנו עלולים אף לראות ירידות במחיר עקב תופעת ה"מכור את החדשות". ולכן כמובן שאין אפשרות לצפות את העתיד בעזרת ההיסטוריה בלבד ואנו עלולים אף לראות גם ירידות מסויימות בזמן הקרוב.

הספקולציות על השפעות החציה על מחיר הביטקוין מגוונות: יש המעריכים שההשפעות כבר מחושבות במחיר ולכן לא תהיה השפעה מיידית משמעותית, בעוד אחרים צופים ירידה או אף ראלי במחיר. כל אלה משקפים את הבלתי צפיות הטמונה בשוק הקריפטו ובמערכת הביטקוין בפרט.

לסיכום, החציה הרביעית של הביטקוין מהווה צומת דרכים חשובה עבור כל המעורבים בעולם הקריפטו והבלוקצ'יין, עם השפעות שעשויות להרחיק לכת ולשנות את פני השוק לשנים הבאות.

הכותב הוא אנליסט בכיר בבית ההשקעות למטבעות דיגיטליים, פרוקסיביט

כתיבת תגובה