אישור אחרון לפני קריאה שניה ושלישית ל'חוק המטרו'

עוד צעד חשוב לקידום מיזם הענק הלאומי – המטרו במטרופולין תל אביב | חוק תוכנית המטרו של משרדי התחבורה והאוצר אושר בוועדה למיזמי תשתית לאומיים לקראת העברתו לקריאה שנייה ושלישית | שרת התחבורה: "חוק המטרו הוא התשתית החוקית שתאפשר את הקמת פרויקט המטרו הלאומי שהוא עתיד התחבורה בגוש דן"

המטרו בגוש דן | הדמיה: נת"ע

שלב נוסף במהפכה התחבורתית הגדולה בישראל יוצא לדרך. חוק המטרו שמקדם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף משרד האוצר אושר אתמול (ג) בוועדה למיזמי תשתית לאומיים בכנסת לקראת העברתו לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. המיזם יחד עם רשת הרכבת הקלה המוקמים בימים אלה במטרופולין תל אביב, צפויים לשנות מן היסוד את המציאות התחבורתית בגוש דן.

חוק המטרו שאושר אתמול בוועדה צפוי לזרז את ביצוע הפרויקט הלאומי ולהסיר חסמים שונים העלולים לעכב את הפרויקט, או לייקר איתו. החוק מעניק למיזם קדימות מול גופים רגולטוריים כמו חשמל, מים ועוד. כמו כן, הוא מסדיר את הממשקים ויחסי העבודה מול הרשויות המקומיות, חברות תשתית ומשרדי הממשלה השונים.

מדובר בפרויקט התשתיתי הגדול ביותר שבוצע בישראל מאז הקמתה. המיזם כולל רשת של שלושה קווי מטרו באורך כולל של 150 קילומטרים של מסילות תת קרקעיות, 109 תחנות ב-24 רשויות מקומיות ברחבי גוש דן. קווים אלה צפויים לשרת כשני מיליון נוסעים ביום.

על פי התכנית, קו המטרו הראשון שיהיה באורך של כ-73 קילומטרים, ינוע בציר צפון – דרום, וישרת את הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם תע"ש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.

קו המטרו השני יהיה באורך 25 קילומטרים וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים ראש העין, פתח תקוה, רמת גן, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין.

קו המטרו השלישי שיהיה באורך 32 קילומטרים, יהוה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם גליל ים ומערב רמת השרון,  תל השומר ואור יהודה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "חוק המטרו שעבר היום בוועדה הוא התשתית החוקית שתאפשר את הקמת פרויקט המטרו הלאומי שהוא עתיד התחבורה בגוש דן, וככזה הוא חוק בעל חשיבות עליונה. אני מודה לחברתי יוליה מלינובסקי יו"ר הוועדה, שקידמה בצורה יוצאת מן הכלל את החוק ושיחד עם גורמי המקצוע במשרד, בראשות המשנה למנכ"לית, החוק טוייב ושופר ועובר כעת לשלב החקיקה האחרון במליאה". 

כתיבת תגובה